Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Λιμένας Ηρακλείου: Η τελική συμφωνία με τον όμιλο Grimaldi

Την Τρίτη ή την Τετάρτη μετά τις ευρωεκλογές θα έρθει προς ψήφιση στην ελληνική Βουλή η σύμβαση αγοραπωλησίας του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ). Την κατάθεση του νομοσχεδίου θα κάνει το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και η ψήφισή του αναμένεται να ολοκληρωθεί, καλώς εχόντων των πραγμάτων, στις επόμενες 7-10 ημέρες που θ’ ακολουθήσουν. Με τον τρόπο αυτόν θα κλείσει άλλη μια σημαντική αποκρατικοποίηση στη χώρα μας.

Η διαδικασία κύρωσης της σύμβασης πώλησης του 67% του ΟΛΗ ήδη προαναγγέλθηκε από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, κατά την επίσκεψή του στα γραφεία του Οργανισμού στο τέλος της περασμένης εβδομάδας. Ο πρωθυπουργός εκθείασε τόσο τον επενδυτή (Grimaldi Group), όσο και τη συνεργασία που υπήρξε μεταξύ επενδυτή, ΤΑΙΠΕΔ και τοπικής κοινότητας.

«Θέλω να τονίσω πόσο μεγάλη σημασία αποδίδω στο γεγονός ότι αυτή η διαδικασία έγινε με τη σύμφωνη γνώμη τελικά της τοπικής κοινωνίας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μητσοτάκης, σημειώνοντας ότι οι όποιες αντιδράσεις ξεπεράστηκαν, και νομίζω ότι είναι ένδειξη ωριμότητας ότι πια αντιλαμβανόμαστε ότι αυτές οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα μπορούν να γίνουν με όρους που να είναι ωφέλιμοι και για το κράτος, τον τελικό ιδιοκτήτη των περιουσιακών στοιχείων, και για τον επενδυτή, αλλά και για τις τοπικές κοινωνίες».

Το σχέδιο νόμου που θα έλθει στη Βουλή, δεν θ’ αφορά μόνον τη σύμβαση αγοραπωλησίας του 67% των μετοχών του ΟΛΗ, αλλά και τη διευθέτησή μιας σειράς ζητημάτων που αφορούν και τις δραστηριότητες του λιμένα του Ηρακλείου. Η πιο σημαντική αφορά τη νέα τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα, που προκύπτει από την αποκρατικοποίησή του.

Προς την κατεύθυνση αυτήν θα προβλέπεται η δημιουργία Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου που θα διαχειρίζεται τον εμπορικό λιμένα του Ηρακλείου, το αλιευτικό καταφύγιο που λειτουργεί στο ενετικό λιμάνι και φυσικά το σύνολο του ενετικού λιμένα, που έχει ιστορική αξία. Επίσης, στο λιμενικό ταμείο θα περάσουν ο λιμένας Λινοπεραμάτων, όπως επίσης και τα τρία αλιευτικά καταφύγια των Λούτρων, του Κερατόκαμπου και της Άρβης, που, παρ’ όλο που βρίσκονται στη νότια πλευρά της Κρήτης, ήταν στη διαχείριση του ΟΛΗ.

Το νέο δημοτικό λιμενικό ταμείο που θα προβλέπεται στο σχέδιο νόμου θα έχει κυρίως έσοδα από τον εμπορικό Λιμένα Ηρακλείου, ο οποίος, αν και έχει ακόμη σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, δεν ενδιέφερε ιδιαίτερα τον Όμιλο Grimaldi. Ο ιταλικός όμιλος μαζί με τη θυγατρική του, Μινωικές Γραμμές, ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τις δραστηριότητες της ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας που υποστηρίζει ο λιμένας.

Εκεί βρίσκονται οι μεγαλύτερες προοπτικές, αφού τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κρήτη η τουριστική κίνηση διευρύνεται χρόνο με τον χρόνο, μήνα με τον μήνα. Πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έλαβε χώρα στο Ηράκλειο ο κατάπλους 253 κρουαζιερόπλοιων, που μετέφεραν στην πόλη  (και όχι μόνο) περί τους 368 χιλ. επιβάτες.

Και φέτος η κίνηση στους πρώτους πέντε μήνες είναι αυξημένη κατά 30% σε σχέση με πέρυσι. Στον λιμένα του Ηρακλείου ήδη «έπιασαν» 60 κρουαζιερόπλοια με περισσότερους από 80 χιλ. επιβάτες, ενώ για το υπόλοιπο του έτους έχουν προγραμματιστεί πάνω από 225 ελλιμενισμοί κρουαζιερόπολοιων.

Τα παραπάνω μεγέθη δείχνουν ότι ο λιμένας κρουαζιέρας φτάνει στα όριά του. Θα απαιτήσει νέες επενδύσεις, προκειμένου να καταφέρει να εξυπηρετήσει περισσότερους επιβάτες, οι οποίοι αν δεν υπάρξουν έκτακτα γεγονότα, πολύ σύντομα θα ξεπεράσουν το όριο των 500 χιλιάδων. Αυτό θεωρείται ότι είναι το σημερινό όριο εξυπηρέτησης από τον ΟΛΗ όσον αφορά τους επιβάτες κρουαζιέρας.

Το ίδιο ισχύει και για τον επιβατικό λιμένα που εξυπηρετεί την ακτοπλοΐα. Το λιμάνι έχει ικανότητα εξυπηρέτησης για 2,8 εκατ. επιβάτες και 500 χιλ. οχήματα ετησίως. Αν και απέχει ακόμη από τα προπανδημικά επίπεδα η ακτοπλοϊκή κίνηση, εντούτοις αυξάνει διαρκώς.

Το τίμημα που προσέφερε ο Όμιλος Grimaldi για το 67% του ΟΛΗ είναι 80 εκατ. ευρώ. Θεωρείται δε ένα αρκετά υψηλό τίμημα, με δεδομένο ότι το 2022 η εταιρεία είχε έσοδα 7,8 εκατ. ευρώ και λειτουργικά κέρδη 3 εκατ. ευρώ. Αντιστοιχεί επομένως σε περίπου 10 φορές τα έσοδα και 26 φορές τα λειτουργικά κέρδη.

Διαβάστε επίσης:

Τι σημαίνει για τον ελληνικό τουρισμό η κατάρρευση του FTI

Korinthian Foods: Πρόσω ολοταχώς για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο

Ποια είναι εμπόδια στην ανάπτυξη των πλωτών αιολικών πάρκων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!