Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ναυτιλία: Ο ελληνόκτητος στόλος στην κορυφή του κόσμου με 4.936 πλοία

Ως νούμερο 1 στον κόσμο κατατάσσεται ο ελληνόκτητος στόλος που έφτασε να αριθμεί 4.936 πλοία μέχρι τον Μάρτιο του 2024, έχοντας σημειώσει αύξηση 17,8% μέσα στην πενταετία σε όρους χωρητικότητας, ενώ αντιπροσωπεύει το 17,4% του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή κοντά στο 1/5. Μάλιστα, η ελληνική ναυτιλία φαίνεται ικανή να διατηρήσει τα «σκήπτρα» της, αφού το βιβλίο παραγγελιών της για νεότευκτα πλοία ανέρχεται σε 519 πλοία.

Τον ελληνόκτητο στόλο, ακολουθούν ο κινεζικός που αντιπροσωπεύει το 13,4% του παγκόσμιου και ο ιαπωνέζικος που αντιπροσωπεύει το 10,5%.

Τα παραπάνω, αλλά και τα στοιχεία που ακολουθούν, εξάγονται από την έρευνα της KPMG με τίτλο «The Future of Shipping» για το 2024, που υπογραμμίζει την κυριαρχία της Ελλάδας σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο ενώ η ελληνική ναυτιλία καταγράφει σημαντική περιβαλλοντική πρόοδο. Το μέσο μέγεθος ενός ελληνικού πλοίου είναι 79.626 τόνοι, πολύ μεγαλύτερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο των 39.000 τόνων. Ακόμη το ελληνικό νηολόγιο κατατάσσεται 9ο στον κόσμο και είναι εγεγραμμένο σε αυτό το 2,6% του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο και ενώ η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από την Κίνα και την Ιαπωνία σε ελεγχόμενο DWT, εκπέμποντας λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τις δύο χώρες (στοιχεία UNCTAD – 2022).

Οι 10 πρώτες χώρες με βάση την εμπορική αξία του στόλου αντιπροσωπεύουν το 66% του παγκόσμιου στόλου και στην πρώτη θέση κατατάσσεται η Ελλάδα

Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί πυλώνα σταθερότητας στην παγκόσμια αγορά αγαθών και μεταφοράς προϊόντων, αντιπροσωπεύοντας (σε όρους DWT):

  • Το 21,5% σε ξηρό φορτίο
  • Το 16,9% σε LNG/LPG
  • Το 22,8% σε υγρό φορτίο
  • Το 7,3% σε εμπορευματοκιβώτια

Παράλληλα, σε όρους GT:

  • Η Ελλάδα ελέγχει περίπου το 40% του ευρωπαϊκού στόλου
  • Ο ελληνόκτητος στόλος είναι μεγαλύτερος από όλες τις χώρες της ΕΕ μαζί
  • Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ίσος με τις 5 επόμενες ευρωπαϊκές χώρες μαζί
    (Νορβηγία, Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία)

Το βιβλίο παραγγελιών της Ελλάδας για νεότευκτα πλοία ανέρχεται σε 519 παραγγελίες μέχρι τον Μάρτιο του 2024, ενώ παρακάτω ακολουθούν οι 15 ελληνικές ναυτιλιακές με τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών σε νεότευκτα πλοία.

Nα σημειωθεί ότι οι παραγγελίες των παρακάτω εταιρειών αντιστοιχούν στο 65% του ελληνικού βιβλίου παραγγελιών.

Διαβάστε επίσης:

Το καλοκαίρι των sequel στα θερινά σινεμά

Στα χνάρια της F1: Χλιδάτα ξενοδοχεία για τα τριήμερα των Grand Prix

Ηλέκτρα: Πώς προχωρά η ενεργειακή αναβάθμιση κρατικών κτιρίων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!