Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ναυτιλία: Ο ελληνόκτητος στόλος στην κορυφή του κόσμου με 4.936 πλοία

Ως νούμερο 1 στον κόσμο κατατάσσεται ο ελληνόκτητος στόλος που έφτασε να αριθμεί 4.936 πλοία μέχρι τον Μάρτιο του 2024, έχοντας σημειώσει αύξηση 17,8% μέσα στην πενταετία σε όρους χωρητικότητας, ενώ αντιπροσωπεύει το 17,4% του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή κοντά στο 1/5. Μάλιστα, η ελληνική ναυτιλία φαίνεται ικανή να διατηρήσει τα «σκήπτρα» της, αφού το βιβλίο παραγγελιών της για νεότευκτα πλοία ανέρχεται σε 519 πλοία.

Τον ελληνόκτητο στόλο, ακολουθούν ο κινεζικός που αντιπροσωπεύει το 13,4% του παγκόσμιου και ο ιαπωνέζικος που αντιπροσωπεύει το 10,5%.

Τα παραπάνω, αλλά και τα στοιχεία που ακολουθούν, εξάγονται από την έρευνα της KPMG με τίτλο «The Future of Shipping» για το 2024, που υπογραμμίζει την κυριαρχία της Ελλάδας σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο ενώ η ελληνική ναυτιλία καταγράφει σημαντική περιβαλλοντική πρόοδο. Το μέσο μέγεθος ενός ελληνικού πλοίου είναι 79.626 τόνοι, πολύ μεγαλύτερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο των 39.000 τόνων. Ακόμη το ελληνικό νηολόγιο κατατάσσεται 9ο στον κόσμο και είναι εγεγραμμένο σε αυτό το 2,6% του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο και ενώ η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από την Κίνα και την Ιαπωνία σε ελεγχόμενο DWT, εκπέμποντας λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τις δύο χώρες (στοιχεία UNCTAD – 2022).

Οι 10 πρώτες χώρες με βάση την εμπορική αξία του στόλου αντιπροσωπεύουν το 66% του παγκόσμιου στόλου και στην πρώτη θέση κατατάσσεται η Ελλάδα

Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί πυλώνα σταθερότητας στην παγκόσμια αγορά αγαθών και μεταφοράς προϊόντων, αντιπροσωπεύοντας (σε όρους DWT):

  • Το 21,5% σε ξηρό φορτίο
  • Το 16,9% σε LNG/LPG
  • Το 22,8% σε υγρό φορτίο
  • Το 7,3% σε εμπορευματοκιβώτια

Παράλληλα, σε όρους GT:

  • Η Ελλάδα ελέγχει περίπου το 40% του ευρωπαϊκού στόλου
  • Ο ελληνόκτητος στόλος είναι μεγαλύτερος από όλες τις χώρες της ΕΕ μαζί
  • Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ίσος με τις 5 επόμενες ευρωπαϊκές χώρες μαζί
    (Νορβηγία, Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία)

Το βιβλίο παραγγελιών της Ελλάδας για νεότευκτα πλοία ανέρχεται σε 519 παραγγελίες μέχρι τον Μάρτιο του 2024, ενώ παρακάτω ακολουθούν οι 15 ελληνικές ναυτιλιακές με τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών σε νεότευκτα πλοία.

Nα σημειωθεί ότι οι παραγγελίες των παρακάτω εταιρειών αντιστοιχούν στο 65% του ελληνικού βιβλίου παραγγελιών.

Διαβάστε επίσης:

Το καλοκαίρι των sequel στα θερινά σινεμά

Στα χνάρια της F1: Χλιδάτα ξενοδοχεία για τα τριήμερα των Grand Prix

Ηλέκτρα: Πώς προχωρά η ενεργειακή αναβάθμιση κρατικών κτιρίων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!