Γ.Δ.
1535.25 -0,27%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,67%
9.74
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,37%
8.16
EVR
-2,34%
1.46
NOVAL
+0,65%
2.315
OPTIMA
0,00%
12.94
TITC
+0,45%
44.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,85%
1.9
ΑΒΕ
-0,88%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
-0,65%
0.77
ΑΛΜΥ
+0,25%
4.06
ΑΛΦΑ
-1,08%
1.7485
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+2,63%
10.94
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.32
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.18
ΒΙΟ
+1,06%
5.74
ΒΙΟΚΑ
+1,80%
1.975
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.575
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.52
ΔΑΑ
+1,01%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,23%
12.84
ΔΟΜΙΚ
-0,51%
2.915
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,54%
0.37
ΕΒΡΟΦ
+0,28%
1.8
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.76
ΕΛΒΕ
-8,08%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.22
ΕΛΛ
+1,06%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.23
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.49
ΕΛΣΤΡ
+3,77%
2.2
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.864
ΕΛΧΑ
0,00%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.195
ΕΤΕ
-1,39%
8.356
ΕΥΑΠΣ
-0,88%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,24%
2.47
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.75
ΙΑΤΡ
+3,98%
1.7
ΙΚΤΙΝ
+2,29%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.725
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,43%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.155
ΙΝΤΚΑ
+1,09%
3.255
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
+0,87%
1.394
ΚΟΥΕΣ
-0,49%
6.13
ΚΡΙ
-0,31%
15.95
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+1,26%
0.803
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,65%
21.36
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,32%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
34.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.291
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,70%
28.3
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,31%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.79
ΟΤΕ
-0,87%
14.82
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
+0,80%
2.51
ΠΕΙΡ
-0,69%
4.335
ΠΕΡΦ
+0,55%
5.46
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.145
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+2,12%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,75%
5.34
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-0,96%
1.545
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,00%
0.604
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
-1,64%
3.91
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Ναυτιλία: Ο ελληνόκτητος στόλος στην κορυφή του κόσμου με 4.936 πλοία

Ως νούμερο 1 στον κόσμο κατατάσσεται ο ελληνόκτητος στόλος που έφτασε να αριθμεί 4.936 πλοία μέχρι τον Μάρτιο του 2024, έχοντας σημειώσει αύξηση 17,8% μέσα στην πενταετία σε όρους χωρητικότητας, ενώ αντιπροσωπεύει το 17,4% του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή κοντά στο 1/5. Μάλιστα, η ελληνική ναυτιλία φαίνεται ικανή να διατηρήσει τα «σκήπτρα» της, αφού το βιβλίο παραγγελιών της για νεότευκτα πλοία ανέρχεται σε 519 πλοία.

Τον ελληνόκτητο στόλο, ακολουθούν ο κινεζικός που αντιπροσωπεύει το 13,4% του παγκόσμιου και ο ιαπωνέζικος που αντιπροσωπεύει το 10,5%.

Τα παραπάνω, αλλά και τα στοιχεία που ακολουθούν, εξάγονται από την έρευνα της KPMG με τίτλο «The Future of Shipping» για το 2024, που υπογραμμίζει την κυριαρχία της Ελλάδας σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο ενώ η ελληνική ναυτιλία καταγράφει σημαντική περιβαλλοντική πρόοδο. Το μέσο μέγεθος ενός ελληνικού πλοίου είναι 79.626 τόνοι, πολύ μεγαλύτερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο των 39.000 τόνων. Ακόμη το ελληνικό νηολόγιο κατατάσσεται 9ο στον κόσμο και είναι εγεγραμμένο σε αυτό το 2,6% του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο και ενώ η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από την Κίνα και την Ιαπωνία σε ελεγχόμενο DWT, εκπέμποντας λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τις δύο χώρες (στοιχεία UNCTAD – 2022).

Οι 10 πρώτες χώρες με βάση την εμπορική αξία του στόλου αντιπροσωπεύουν το 66% του παγκόσμιου στόλου και στην πρώτη θέση κατατάσσεται η Ελλάδα

Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί πυλώνα σταθερότητας στην παγκόσμια αγορά αγαθών και μεταφοράς προϊόντων, αντιπροσωπεύοντας (σε όρους DWT):

  • Το 21,5% σε ξηρό φορτίο
  • Το 16,9% σε LNG/LPG
  • Το 22,8% σε υγρό φορτίο
  • Το 7,3% σε εμπορευματοκιβώτια

Παράλληλα, σε όρους GT:

  • Η Ελλάδα ελέγχει περίπου το 40% του ευρωπαϊκού στόλου
  • Ο ελληνόκτητος στόλος είναι μεγαλύτερος από όλες τις χώρες της ΕΕ μαζί
  • Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ίσος με τις 5 επόμενες ευρωπαϊκές χώρες μαζί
    (Νορβηγία, Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία)

Το βιβλίο παραγγελιών της Ελλάδας για νεότευκτα πλοία ανέρχεται σε 519 παραγγελίες μέχρι τον Μάρτιο του 2024, ενώ παρακάτω ακολουθούν οι 15 ελληνικές ναυτιλιακές με τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών σε νεότευκτα πλοία.

Nα σημειωθεί ότι οι παραγγελίες των παρακάτω εταιρειών αντιστοιχούν στο 65% του ελληνικού βιβλίου παραγγελιών.

Διαβάστε επίσης:

Το καλοκαίρι των sequel στα θερινά σινεμά

Στα χνάρια της F1: Χλιδάτα ξενοδοχεία για τα τριήμερα των Grand Prix

Ηλέκτρα: Πώς προχωρά η ενεργειακή αναβάθμιση κρατικών κτιρίων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!