Γ.Δ.
1404.26 +0,27%
ACAG
0,00%
5.75
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
+0,68%
7.4
DIMAND
+0,24%
8.46
NOVAL
+0,04%
2.701
OPTIMA
+0,17%
12.02
TITC
-1,52%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.358
ΑΒΕ
+1,58%
0.449
ΑΔΜΗΕ
+0,69%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,57%
2.635
ΑΛΦΑ
+4,17%
1.5235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,64%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,68%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+0,45%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,39%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,79%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+3,64%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.54
ΔΑΑ
-0,51%
7.85
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+3,02%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
-1,75%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-2,13%
4.375
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
-1,49%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.47
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.65
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.764
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.92
ΕΠΙΛΚ
+3,17%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,21%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-1,08%
5.48
ΕΥΡΩΒ
-1,41%
2.021
ΕΧΑΕ
+1,89%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,39%
5.1
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,91%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-7,03%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+3,80%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.21
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,33%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-4,53%
0.464
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,71%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+8,43%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.846
ΛΑΜΔΑ
+2,74%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,92%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+2,25%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.824
ΜΕΒΑ
+2,64%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.79
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-1,50%
3.61
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,61%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,26%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+2,91%
26.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,54%
1.855
ΜΠΤΚ
+6,42%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
34.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.89
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
-0,20%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-1,01%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.918
ΟΤΕ
-1,39%
13.44
ΟΤΟΕΛ
+1,62%
11.32
ΠΑΙΡ
-3,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.41
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.406
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.81
ΠΛΑΚΡ
-2,61%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.11
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.78
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+3,70%
6.72
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.49
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.675

Ναυτιλία: Ο ελληνόκτητος στόλος στην κορυφή του κόσμου με 4.936 πλοία

Ως νούμερο 1 στον κόσμο κατατάσσεται ο ελληνόκτητος στόλος που έφτασε να αριθμεί 4.936 πλοία μέχρι τον Μάρτιο του 2024, έχοντας σημειώσει αύξηση 17,8% μέσα στην πενταετία σε όρους χωρητικότητας, ενώ αντιπροσωπεύει το 17,4% του παγκόσμιου στόλου, δηλαδή κοντά στο 1/5. Μάλιστα, η ελληνική ναυτιλία φαίνεται ικανή να διατηρήσει τα «σκήπτρα» της, αφού το βιβλίο παραγγελιών της για νεότευκτα πλοία ανέρχεται σε 519 πλοία.

Τον ελληνόκτητο στόλο, ακολουθούν ο κινεζικός που αντιπροσωπεύει το 13,4% του παγκόσμιου και ο ιαπωνέζικος που αντιπροσωπεύει το 10,5%.

Τα παραπάνω, αλλά και τα στοιχεία που ακολουθούν, εξάγονται από την έρευνα της KPMG με τίτλο «The Future of Shipping» για το 2024, που υπογραμμίζει την κυριαρχία της Ελλάδας σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο ενώ η ελληνική ναυτιλία καταγράφει σημαντική περιβαλλοντική πρόοδο. Το μέσο μέγεθος ενός ελληνικού πλοίου είναι 79.626 τόνοι, πολύ μεγαλύτερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο των 39.000 τόνων. Ακόμη το ελληνικό νηολόγιο κατατάσσεται 9ο στον κόσμο και είναι εγεγραμμένο σε αυτό το 2,6% του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων είναι χαμηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο και ενώ η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από την Κίνα και την Ιαπωνία σε ελεγχόμενο DWT, εκπέμποντας λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τις δύο χώρες (στοιχεία UNCTAD – 2022).

Οι 10 πρώτες χώρες με βάση την εμπορική αξία του στόλου αντιπροσωπεύουν το 66% του παγκόσμιου στόλου και στην πρώτη θέση κατατάσσεται η Ελλάδα

Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί πυλώνα σταθερότητας στην παγκόσμια αγορά αγαθών και μεταφοράς προϊόντων, αντιπροσωπεύοντας (σε όρους DWT):

  • Το 21,5% σε ξηρό φορτίο
  • Το 16,9% σε LNG/LPG
  • Το 22,8% σε υγρό φορτίο
  • Το 7,3% σε εμπορευματοκιβώτια

Παράλληλα, σε όρους GT:

  • Η Ελλάδα ελέγχει περίπου το 40% του ευρωπαϊκού στόλου
  • Ο ελληνόκτητος στόλος είναι μεγαλύτερος από όλες τις χώρες της ΕΕ μαζί
  • Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ίσος με τις 5 επόμενες ευρωπαϊκές χώρες μαζί
    (Νορβηγία, Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία)

Το βιβλίο παραγγελιών της Ελλάδας για νεότευκτα πλοία ανέρχεται σε 519 παραγγελίες μέχρι τον Μάρτιο του 2024, ενώ παρακάτω ακολουθούν οι 15 ελληνικές ναυτιλιακές με τον μεγαλύτερο αριθμό παραγγελιών σε νεότευκτα πλοία.

Nα σημειωθεί ότι οι παραγγελίες των παρακάτω εταιρειών αντιστοιχούν στο 65% του ελληνικού βιβλίου παραγγελιών.

Διαβάστε επίσης:

Το καλοκαίρι των sequel στα θερινά σινεμά

Στα χνάρια της F1: Χλιδάτα ξενοδοχεία για τα τριήμερα των Grand Prix

Ηλέκτρα: Πώς προχωρά η ενεργειακή αναβάθμιση κρατικών κτιρίων

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!