Γ.Δ.
1517.36 +0,65%
ACAG
+0,52%
5.81
AEM
-0,37%
4.4725
AKTR
-1,49%
4.955
BOCHGR
+1,02%
4.96
CENER
+0,87%
9.24
CNLCAP
-1,39%
7.1
DIMAND
+1,49%
8.15
EVR
0,00%
1.5
NOVAL
-0,42%
2.38
OPTIMA
-0,15%
13.18
TITC
+1,05%
43.45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,55%
1.82
ΑΒΕ
0,00%
0.446
ΑΔΜΗΕ
+1,15%
2.645
ΑΚΡΙΤ
+0,66%
0.76
ΑΛΜΥ
+2,96%
4.17
ΑΛΦΑ
+1,27%
1.7145
ΑΝΔΡΟ
+1,56%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.35
ΑΣΚΟ
+0,97%
3.13
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.18
ΑΤΕΚ
+9,56%
1.49
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,82%
0.706
ΑΤΤΙΚΑ
+2,19%
2.33
ΒΙΟ
+1,25%
5.67
ΒΙΟΚΑ
-0,56%
1.78
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.46
ΒΙΟΤ
0,00%
0.276
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
+2,90%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,55%
18.1
ΔΑΑ
+1,75%
8.488
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
+1,40%
13.04
ΔΟΜΙΚ
+1,74%
2.625
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,94%
1.84
ΕΕΕ
+1,88%
34.64
ΕΚΤΕΡ
+2,68%
1.684
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+3,30%
2.19
ΕΛΛ
+1,39%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.17
ΕΛΠΕ
0,00%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-1,82%
2.16
ΕΛΤΟΝ
-0,23%
1.754
ΕΛΧΑ
-0,30%
1.97
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,10%
8.14
ΕΥΑΠΣ
-1,50%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,84%
5.99
ΕΥΡΩΒ
-0,52%
2.307
ΕΧΑΕ
+0,21%
4.735
ΙΑΤΡ
+1,36%
1.865
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.329
ΙΛΥΔΑ
+0,89%
1.695
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,66%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+1,38%
1.026
ΙΝΤΕΚ
+1,72%
5.92
ΙΝΤΕΤ
-3,17%
1.07
ΙΝΤΚΑ
+0,51%
2.935
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
+4,03%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-2,95%
0.428
ΚΟΥΑΛ
+0,15%
1.312
ΚΟΥΕΣ
+1,99%
6.15
ΚΡΙ
-1,23%
16.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,60%
0.984
ΛΑΒΙ
+0,62%
0.815
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-3,68%
0.915
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.8
ΛΟΥΛΗ
+1,27%
3.18
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
-3,38%
3.72
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.4
ΜΙΓ
+2,31%
2.88
ΜΙΝ
+1,81%
0.505
ΜΟΗ
+1,17%
20.78
ΜΟΝΤΑ
-4,67%
3.47
ΜΟΤΟ
0,00%
2.675
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,39%
25.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.28
ΜΠΤΚ
0,00%
0.7
ΜΥΤΙΛ
+0,60%
33.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.24
ΝΑΥΠ
+0,80%
0.758
ΞΥΛΚ
+0,76%
0.265
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
+1,45%
28
ΟΛΠ
+1,86%
30.05
ΟΛΥΜΠ
-0,40%
2.5
ΟΠΑΠ
+0,85%
16.52
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,75%
0.793
ΟΤΕ
-0,34%
14.49
ΟΤΟΕΛ
+1,13%
10.72
ΠΑΙΡ
-4,76%
1
ΠΑΠ
0,00%
2.52
ΠΕΙΡ
+2,05%
4.24
ΠΕΡΦ
-0,57%
5.24
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8
ΠΛΑΘ
+0,39%
3.89
ΠΛΑΚΡ
-0,67%
14.8
ΠΡΔ
-9,55%
0.322
ΠΡΕΜΙΑ
+0,48%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,96%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.64
ΣΑΡ
0,00%
11.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,58%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+2,59%
1.585
ΣΠΕΙΣ
+0,35%
5.7
ΣΠΙ
-0,34%
0.586
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+1,40%
1.45
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,56%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,72%
1.672
ΥΑΛΚΟ
-7,41%
0.15
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.6
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
+1,87%
4.09
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.62

Η ελληνική πρωτοβουλία για τη σταδιακή απεξάρτηση της ναυτιλίας από τα ορυκτά καύσιμα

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, συμμεριζόμενος την ανάγκη συνεισφοράς όλων των οικονομικών τομέων, συμπεριλαμβανομένης της ναυτιλίας, στους φιλόδοξους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και της Συμφωνίας των Παρισίων για την Κλιματική Αλλαγή, απεύθυνε επιστολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την οποία προτείνει μία ρεαλιστική εναλλακτική προσέγγιση, σε συνάρτηση με τη σχεδιαζόμενη από την Ε.Ε. ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS).

Εκφράζοντας και τις ανησυχίες της ελληνικής διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας ως προς τις προθέσεις της Ευρωπαϊκή Επιτροπής, στο πλαίσιο αναθεώρησης του EU ETS, να συμπεριλάβει σε αυτό τη ναυτιλία, προτείνει τη δημιουργία ενός ειδικού ευρωπαϊκού Ταμείου υπό το EU ETS που θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της τιμής του άνθρακα (carbon price), τη μείωση της επιχειρηματικής αβεβαιότητας και τον περιορισμό των οικονομικών και διοικητικών επιβαρύνσεων για τις χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Οι άξονες της ελληνικής πρότασης

Η πρόταση βασίζεται στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», καθώς επιτρέπει οι φορείς που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία του πλοίου (commercial operators) και κατά συνέπεια καθορίζουν με τις αποφάσεις τους την ενεργειακή απόδοση του πλοίου, να καταβάλλουν και το κόστος εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Το εν λόγω Ταμείο θα χρηματοδοτήσει παράλληλα την έρευνα & τεχνολογία για καύσιμα και τεχνολογίες χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, ενώ δυνητικά θα καταστήσει ελκυστικότερη τη χρήση περιβαλλοντικά φιλικών καυσίμων.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η προτεινόμενη προσέγγιση δύναται να ενταχθεί και σε ένα παγκοσμίως αποδεκτό μέτρο στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ο υπουργός καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει την σχετική πρόταση με θετικό πρίσμα κατά την επεξεργασία της αναμενόμενης, εντός του προσεχούς Ιουλίου, νομοθετικής πρότασής της. Η ελληνική πρωτοβουλία απολαμβάνει της συναίνεσης σημαντικών φορέων της ευρωπαϊκής και διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας και μη κυβερνητικών περιβαλλοντικών οργανώσεων και φέρνει τη χώρα μας στο επίκεντρο των διεθνών και ευρωπαϊκών προσπαθειών για τη σταδιακή απεξάρτηση της ναυτιλίας από το διοξείδιο του άνθρακα.

Η Ελλάδα έχει ευθύνη ως πρώτη ναυτιλιακή δύναμη

Με αφορμή την ελληνική πρόταση προς την Ευρωπαϊκή. Επιτροπή, ο κ. Πλακιωτάκης δήλωσε τα εξής: «Μετά το Brexit, ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 58% του ευρωπαϊκού.

Με την ευθύνη που αναλογεί στην Ελλάδα ως πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στην Ευρώπη και στον κόσμο, να καταθέτει προτάσεις που θα οδηγήσουν στην επόμενη μέρα της ναυτιλίας με ασφάλεια, προβλεψιμότητα και απόλυτο σεβασμό στους ευρωπαϊκούς περιβαλλοντικούς στόχους, προτείναμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξετάσει, αντί της ένταξης της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών που σχεδιάσθηκε για άλλες βιομηχανίες, τη δημιουργία ενός ειδικού ναυτιλιακού κεφαλαίου που θα χρηματοδοτείται με σταθερό τρόπο από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αναλόγως των αερίων εκπομπών κάθε πλοίου.

Η πρότασή μας διασφαλίζει την επίτευξη των κοινών μας περιβαλλοντικών στόχων στην Ε.Ε., την χρηματοδότηση της απαιτούμενης, υψηλής κλίμακας, έρευνας για τη σταδιακή απεξάρτηση της ναυτιλίας από τα ορυκτά καύσιμα, χωρίς να θέτει σε διακινδύνευση τη βιωσιμότητα των χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!