THEPOWERGAME
Αλλάζουν τα πλάνα για τη μεγάλη επένδυση που είχε σχεδιαστεί για τη μαρίνα Λάρνακας, που περιελάμβανε την ανάπλασή της, αλλά και του Λιμανιού της Λάρνακας, αφού τη Δευτέρα η Κυπριακή κυβέρνηση προέβη σε καταγγελία της σύμβασης με την ανάδοχο κοινοπραξία της Kition Ocean Holdings, καθώς η εταιρεία δεν υλοποίησε τη δέσμευσή της να ανανεώσει την εγγυητική επιστολή ύψους 4,2 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, σε δηλώσεις του την Τρίτη ο Κύπριος Πρόεδρος Νίκος Χριστοδουλίδης είπε ότι «η ανάπτυξη του λιμανιού Λάρνακας θα γίνει κανονικά».
Όπως αναφέρει ο κυπριακός τύπος, το θέμα της ανάπτυξης του λιμανιού της Λάρνακας θα απασχολήσει, από κοινού με άλλα θέματα, τη σημερινή συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου, που θα γίνει υπό την προεδρία του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Η κυβέρνηση παράλληλα, βρίσκεται σε αναζήτηση νέου επενδυτή, που θα προκύψει μέσα από νέο διαγωνισμό, μετά το «ναυάγιο» με την Kition. «Προχωρούμε αμέσως με αυτό που πρέπει να γίνει, θα βγούμε σε προσφορές, θα βρούμε μία εταιρεία, η οποία μπορεί πραγματικά να ανταποκριθεί, το οφείλουμε στη Λάρνακα, το οφείλουμε στους πολίτες», πρόσθεσε σε δηλώσεις του την Τρίτη ο Νίκος Χριστοδουλίδης. Αναφορικά με ανησυχία από πλευράς εργαζομένων και από τον Δήμο Λάρνακας, ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης είπε «να μην υπάρχει καμία ανησυχία ειδικότερα για τους εργαζομένους». Σημείωσε ότι η Κυβέρνηση είναι σε συνεχή επαφή με τον Δήμο Λάρνακας και ότι «δεν υπάρχουν οι οποιοδήποτε λόγοι για να υπάρχει ανησυχία», ειδικότερα για τους εργαζόμενους.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ακόμη ότι αυτά τα έργα, ειδικότερα στρατηγική σημασίας, «χρειάζεται να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και αυτοί που αναλαμβάνουν ευθύνες θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθούν». Να σημειωθεί, ότι η σύμβαση με την Kition που ακυρώθηκε έφτανε το ποσό των 1,2 δισ. ευρώ.
Ένα πάντως από τα επικρατέστερα σενάρια, είναι να υπάρξει διαχωρισμός στο έργο, δηλαδή να αναλάβει άλλος την ανάπλαση του λιμανιού και άλλος την ανάπλαση της μαρίνας. Ο υπουργός Μεταφορών της Κύπρου, Αλέξης Βαφέαδης, για παράδειγμα, μιλώντας στον «Φ» άφησε ανοικτό το σενάριο διαχωρισμού των δύο έργων, τονίζοντας, ωστόσο, πως για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να επικαιροποιηθεί η μελέτη που διενεργήθηκε και στην οποία βασίστηκε η απόφαση του 2005 για ενιαία ανάπτυξη.
Αναφορικά με το ενδεχόμενο οι δικαστικές διαδικασίες που προανήγγειλε η Kition Ocean Holdings να μπλοκάρουν την προσπάθεια εξεύρεσης νέου επενδυτή, ο κ. Βαφεάδης είπε ότι «η θέση της Νομικής Υπηρεσίας, την οποία θεωρώ σωστή, είναι πως από τη στιγμή που η σύμβαση τερματίστηκε το κράτος δύναται να προχωρήσει σε περαιτέρω σχεδιασμούς και αυτό προτιθέμεθα να κάνουμε».
Το σενάριο για διάσπαση του έργου θα συζητηθεί με τον υπουργό Μεταφορών την Παρασκευή στη συνάντηση με την Επιτροπή Ανάπτυξης της Πόλης.
Διαβάστε επίσης:
ΑΑΔΕ: Αναζητεί 38.000 συνταξιούχους για επιστροφή φόρου
Restart της Mothercare από Βιολέττα Λάππα και Intracom
“Πονοκέφαλος” για τον εξορυκτικό κλάδο η έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού