Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Ναυτιλία: Η πράσινη μετάβαση διπλασιάζει τις θέσεις εργασίας έως το 2050

Τις σημαντικές ευκαιρίες που παρουσιάζει σε θέσεις εργασίας η απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, επισημαίνει ανάλυση του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ (GMF), διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού με έδρα την Κοπεγχάγη. Η νέα ανάλυση, του GMF, που διενεργήθηκε κατά παραγγελία της βρετανικής συμβουλευτικής υπηρεσίας και σχεδιασμού Arup, προβλέπει ότι η μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα στα ηλεκτρονικά καύσιμα θα μπορούσε να υποστηρίξει έως και τέσσερα εκατομμύρια νέες πράσινες θέσεις εργασίας έως το 2050, διπλάσιες από τον αριθμό των ναυτικών που υπηρετούν σήμερα παγκοσμίως. Παράλληλα επισημαίνει ότι οι νέες θέσεις εργασίας θα παρατηρηθούν στους τομείς παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, κυρίως στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου και αμμωνίας αλλά και την παραγωγή άλλων ηλεκτρονικών καυσίμων.

Όπως τονίζεται, η πλειονότητα των θέσεων εργασίας θα προέλθουν κυρίως από τις επενδύσεις στην κατασκευή μονάδων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που θα δημιουργηθούν κυρίως στη δεκαετία του 2030, όταν η ένταση των επενδύσεων θα είναι υψηλότερη. Αυτές περιλαμβάνουν απασχόληση σε τομείς όπως την κατασκευή και την εγκατάσταση, τη λειτουργία και τη συντήρηση της υποδομής, προκειμένου να διασφαλίζεται η διαθεσιμότητα. Ο Jesse Fahnestock, διευθυντής του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ, δήλωσε ότι «η ανάλυση αυτή σηματοδοτεί ένα κρίσιμο πρώτο βήμα για τη διερεύνηση του θεμελιώδους ρόλου που θα διαδραματίσει η απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα στη δημιουργία πράσινων θέσεων εργασίας στον τομέα της ενέργειας». Και πρόσθεσε ότι «πολλές από αυτές τις θέσεις εργασίας θα μπορούν επίσης να μεταφερθούν σε άλλους τομείς, υποστηρίζοντας την περαιτέρω απαλλαγή από τον άνθρακα πέραν της ναυτιλίας».

Τι είναι τα ηλεκτρονικά καύσιμα

Σύμφωνα με τον γαλλικό νηογνώμονα Bureau Veritas, τα ηλεκτρονικά καύσιμα παράγονται με τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας (για παράδειγμα, ηλιακή ή αιολική) ή απαλλαγμένης από τον άνθρακα ηλεκτρικής ενέργειας. Το πράσινο υδρογόνο είναι ο ακρογωνιαίος λίθος όλων των τύπων ηλεκτρονικών καυσίμων, καθώς λαμβάνεται μέσω της διαδικασίας της ηλεκτρόλυσης, που χρησιμοποιεί ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια ή ηλεκτρική ενέργεια χωρίς άνθρακα.

Υπάρχουν πολλά είδη ηλεκτρονικών καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων αερίων όπως το ηλεκτρονικό υδρογόνο, το ηλεκτρονικό μεθάνιο και η ηλεκτρονική αμμωνία ή υγρών όπως η ηλεκτρονική μεθανόλη ή το ηλεκτρονικό ντίζελ.

Αύξηση της ζήτησης

Η ζήτηση για ηλεκτρονικά καύσιμα αναμένεται να ανέλθει σε πάνω από 500 εκατ. τόνους έως το 2040 και σε 600 εκατομμύρια τόνους έως το 2050, απαιτώντας επιπλέον δυναμικότητας παραγωγής ενέργειας 2TW (σ.σ. τεραβάτ) από ανανεώσιμες πηγές και 1TW δυναμικότητας παραγωγής υδρογόνου μέχρι το 2050. Παράλληλα θα πρέπει να πραγματοποιηθούν επενδύσεις σε υποδομές ύψους 3,2 τρισεκατομμυρίων λιρών.

Η Διεθνής Ένωση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας Agency τονίζει ότι η πρόσβαση εργασίας στον συγκεκριμένο τομέα είναι πιθανό να δημιουργήσει καλύτερες εργασιακές συνθήκες για τους εργαζόμενους καθώς οι θέσεις είναι υψηλότερης ειδίκευσης, καλύτερα αμειβόμενες, και υψηλότερης ποιότητας από εκείνες στους παραδοσιακούς τομείς των ορυκτών καυσίμων.

Στην έρευνα αναφέρεται εξάλλου ότι η πλειονότητα των θέσεων εργασίας είναι πιθανό να κατανεμηθεί στον Παγκόσμιο Νότο, όπου οι συνθήκες είναι βέλτιστες για την παραγωγή πράσινων καυσίμων. Η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι σήμερα υπεύθυνη για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 που ισοδυναμεί με τις ετήσιες εκπομπές της Ιαπωνίας. Το 2023, τα κράτη – μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) συμφώνησαν μια ημερομηνία λήξης της κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων «μέχρι το 2050 ή γύρω από αυτό».Αυτή η ημερομηνία λήξης υποστηρίζεται από ενδεικτικά σημεία ελέγχου που ζητούν τη μείωση των εκπομπών κατά 20% (επιδίωξη 30%) έως το 2030 και 70% (επιδίωξη 80%) έως το 2040.

Το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ, που ιδρύθηκε το 2017, χρηματοδοτείται μέσω ενός συνδυασμού επιχορηγήσεων και συνεισφορών εταίρων, αλλά λειτουργεί ανεξάρτητα από οποιαδήποτε εξωτερική επιρροή και δεν υποστηρίζει μεμονωμένες τεχνολογίες ή εταιρείες. Το μεγαλύτερο μέρος του περίπου 45μελούς προσωπικού του εδρεύει στα κεντρικά γραφεία του οργανισμού στη Δανία.

Διαβάστε επίσης:

Πινελιές κομψότητας στο αεροδρόμιο της Βοστώνης

Ποιες πόλεις φιλοξενούν τους περισσότερους billionaires

Τι φρενάρει τις κοινές επενδύσεις Ελλάδας και Τουρκίας στα υπεράκτια αιολικά

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!