Γ.Δ.
1404.26 +0,27%
ACAG
0,00%
5.75
CENER
-2,04%
9.59
CNLCAP
+0,68%
7.4
DIMAND
+0,24%
8.46
NOVAL
+0,04%
2.701
OPTIMA
+0,17%
12.02
TITC
-1,52%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,59%
1.358
ΑΒΕ
+1,58%
0.449
ΑΔΜΗΕ
+0,69%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.765
ΑΛΜΥ
-0,57%
2.635
ΑΛΦΑ
+4,17%
1.5235
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+3,64%
11.68
ΑΣΚΟ
+0,68%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
+0,45%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,39%
5.69
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,79%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+3,64%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.54
ΔΑΑ
-0,51%
7.85
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+3,02%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,73%
3.745
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,32%
0.316
ΕΒΡΟΦ
+0,68%
1.49
ΕΕΕ
-1,75%
31.5
ΕΚΤΕΡ
-2,13%
4.375
ΕΛΒΕ
-1,92%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.19
ΕΛΛ
-1,49%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,20%
2.47
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,86%
1.65
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.764
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.92
ΕΠΙΛΚ
+3,17%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
-0,21%
7.784
ΕΥΑΠΣ
+0,33%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-1,08%
5.48
ΕΥΡΩΒ
-1,41%
2.021
ΕΧΑΕ
+1,89%
4.84
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
-0,42%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.66
ΙΝΚΑΤ
+0,39%
5.1
ΙΝΛΙΦ
-1,26%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,91%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-7,03%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+3,80%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.21
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+2,33%
1.535
ΚΟΡΔΕ
-4,53%
0.464
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.2
ΚΟΥΕΣ
+2,91%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,71%
11.35
ΚΤΗΛΑ
+8,43%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
+0,12%
0.846
ΛΑΜΔΑ
+2,74%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+2,86%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-2,92%
1.33
ΛΟΥΛΗ
+2,25%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-4,41%
0.824
ΜΕΒΑ
+2,64%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,20%
2.79
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44.4
ΜΙΓ
-1,50%
3.61
ΜΙΝ
0,00%
0.52
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,43%
23.44
ΜΟΝΤΑ
+0,61%
3.3
ΜΟΤΟ
+1,26%
2.82
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+2,91%
26.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,58%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,54%
1.855
ΜΠΤΚ
+6,42%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
34.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,45%
0.89
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
-0,20%
25
ΟΛΥΜΠ
-0,80%
2.48
ΟΠΑΠ
-1,01%
14.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,44%
0.918
ΟΤΕ
-1,39%
13.44
ΟΤΟΕΛ
+1,62%
11.32
ΠΑΙΡ
-3,67%
1.05
ΠΑΠ
0,00%
2.41
ΠΕΙΡ
+0,35%
3.406
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.81
ΠΛΑΚΡ
-2,61%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.244
ΠΡΕΜΙΑ
+0,73%
1.11
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.505
ΡΕΒΟΙΛ
+2,30%
1.78
ΣΑΡ
-0,55%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+1,20%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+3,70%
6.72
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.49
ΤΖΚΑ
-0,73%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
+2,11%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.675

Πειραιάς (Cosco): Μειώθηκε 10,4% η διακίνηση containers στο τετράμηνο

Συνεχίζεται η «αιμορραγία» εμπορευματοκιβωτίων από τον Πειραιά προς άλλα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου, αλλά και της βορειοδυτικής Ευρώπης, λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα. Με βάση τα στοιχεία Απριλίου που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, μητρική της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), διακινήθηκαν 7,6% λιγότερα εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση, με τον τελικό αριθμό να μειώνεται φέτος σε 341,1 χιλιάδες «κουτιά».

Από τις αρχές του έτους και μέχρι το τέλος Απριλίου, δηλαδή το πρώτο φετινό τετράμηνο, από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η ΣΕΠ, έχουν διακινηθεί συνολικά 1,27 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που είναι 10,4% χαμηλότερο από το αντίστοιχο περσινό. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον περσινό Απρίλιο είχαν διακινηθεί 369,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, ενώ συνολικά το περσινό πρώτο τετράμηνο, ο σχετικός αριθμός είχε ανέλθει σε 1,42 εκατ. κοντέινερ.

Πρόσφατα, η Cosco Shipping Ports δήλωσε ότι έχει αρχίσει να προχωρά σε αναδρομολογήσεις πλοίων και φορτίων προς άλλα λιμάνια συμφερόντων της στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης, κάτι που εξηγεί και τη συνολική στρατηγική του κινεζικού ομίλου λιμενικών υποδομών. Συγκεκριμένα, η δημιουργία δικτύου λιμανιών έχει επιτρέψει την ελαχιστοποίηση των απωλειών εσόδων και φορτίων, σε περιόδους κρίσης, όπως η τρέχουσα. Όταν δηλαδή ένα λιμάνι, όπως στην προκειμένη περίπτωση ο Πειραιάς, δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει ένα πλοίο, η Cosco μπορεί να προτείνει εναλλακτικές στους πελάτες της, χωρίς να χάνει χρήματα, καθώς και αυτές οι επιλογές, αφορούν λιμάνια δικών της συμφερόντων, ή στα οποία έχει έστω μειοψηφικό ποσοστό συμμετοχής.

Στο πλαίσιο αυτό, μέσω της συνεργασίας της εταιρείας με την OCEAN Alliance, που περιλαμβάνει σειρά εταιρειών τακτικών γραμμών, πλέον γίνονται αναδρομολογήσεις πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων, που αρχικά προορίζονταν για τον Πειραιά, σε άλλα λιμάνια, όπως στο Zeebrugge του Βελγίου, ή στη Βαλένθια της Ισπανίας. Τα λιμάνια αυτά είναι πλέον από τους πρώτους σταθμούς πολλών πλοίων, που είχαν αρχικά «ρότα» προς τον Πειραιά και τα οποία υποχρεώνονται πλέον να κάνουν τον διάπλου της Αφρικής, ώστε να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και κατά συνέπεια και τη Διώρυγα του Σουέζ, προκειμένου να εισέλθουν στη Μεσόγειο, με κατεύθυνση προς το ελληνικό λιμάνι, ή άλλα γειτονικά, π.χ. στην Ιταλία, ή την Τουρκία.

Εν τω μεταξύ, όπως φαίνεται, η κατάσταση με τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι στην Υεμένη συνεχίζει να επηρεάζει τις ροές των πλοίων, απειλώντας όχι μόνο τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου, αλλά ενδεχομένως και το δεύτερο εξάμηνο. Όπως ανέφερε πρόσφατα η Maersk, που αποτελεί και τον μεγαλύτερο ναυτιλιακό όμιλο παγκοσμίως, η διατάραξη που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν κατά 15-20% οι ροές εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία προς την Ευρώπη, μόνο κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους. Με βάση δηλαδή τη ροή των κρατήσεων που έχει η Maersk, προχωρά σε αυτήν την ιδιαίτερα αρνητική εκτίμηση για την περίοδο τουλάχιστον έως το τέλος Ιουνίου.

Αυτό σημαίνει ότι η μείωση των εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στον Πειραιά, όχι μόνο θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, αλλά μάλλον θα είναι και ακόμα μεγαλύτερη. Όπως εξηγεί η Maersk, η κατάσταση έχει γίνει πολύ πιο επικίνδυνη, λόγω του ότι οι επιθέσεις των Χούθι γίνονται πλέον όλο και πιο μακριά από τις ακτές της Υεμένης, μια εξέλιξη που έχει μεγαλώσει και τη ζώνη κινδύνου, που καλούνται να αποφεύγουν τα πλοία τακτικών γραμμών, οδηγώντας έτσι και σε αύξηση των ναύλων, καθώς μόνο τα επιπλέον καύσιμα που απαιτούνται είναι 40% περισσότερο.

Η Maersk προβλέπει ότι η κατάσταση θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες, τουλάχιστον έως το τέλος του έτους. Αντιθέτως, λίγο πιο αισιόδοξη είναι η γερμανική Hapag-Lloyd, που εκτιμά ότι η κρίση θα επιλυθεί πριν από το τέλος του έτους. Η γαλλική CMA CGM εξακολουθεί πάντως να στέλνει κάποια πλοία της στην Ερυθρά Θάλασσα, χρησιμοποιώντας όμως ένοπλη συνοδεία από πλοία της ναυτικής δύναμης που βρίσκεται στην περιοχή.

Διαβάστε επίσης:

Επιχείρηση “Θεός”: Ένα βιβλίο υπολογίζει τα έσοδα “της πίστης”

Στη γερασμένη Κίνα, οι μετανάστες δεν μπορούν να συνταξιοδοτηθούν

Η απουσία ειδικού χωροταξικού σχεδίου απειλεί τον νέο γύρο επενδύσεων στις ΑΠΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!