Γ.Δ.
1555.43 +0,71%
ACAG
-1,00%
5.94
AEM
-0,61%
4.4
AKTR
+0,10%
5
BOCHGR
+0,60%
5
CENER
+1,19%
9.37
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,61%
8.25
EVR
-0,66%
1.5
NOVAL
-0,81%
2.46
OPTIMA
+0,45%
13.3
TITC
+1,11%
45.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,42%
1.878
ΑΒΕ
-0,22%
0.459
ΑΔΜΗΕ
-1,60%
2.775
ΑΚΡΙΤ
+3,31%
0.78
ΑΛΜΥ
+0,36%
4.185
ΑΛΦΑ
+0,23%
1.7495
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+1,15%
10.52
ΑΣΚΟ
-0,32%
3.13
ΑΣΤΑΚ
+2,46%
7.5
ΑΤΕΚ
-9,50%
1.62
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.712
ΑΤΤΙΚΑ
-0,84%
2.37
ΒΙΟ
-0,17%
5.74
ΒΙΟΚΑ
-1,66%
1.775
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.495
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,76%
18.64
ΔΑΑ
-0,42%
8.454
ΔΑΙΟΣ
+8,24%
3.68
ΔΕΗ
+0,75%
13.45
ΔΟΜΙΚ
+1,42%
2.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,68%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+3,77%
1.925
ΕΕΕ
+2,93%
36.54
ΕΚΤΕΡ
+4,55%
2.07
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΙΝ
+1,37%
2.22
ΕΛΛ
-0,34%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.25
ΕΛΠΕ
+0,26%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-1,83%
2.15
ΕΛΤΟΝ
+1,45%
1.82
ΕΛΧΑ
+0,50%
2.01
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.14
ΕΤΕ
+0,48%
8.32
ΕΥΑΠΣ
-0,89%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,49%
6.1
ΕΥΡΩΒ
+1,18%
2.401
ΕΧΑΕ
-0,31%
4.8
ΙΑΤΡ
-1,44%
2.06
ΙΚΤΙΝ
+0,44%
0.341
ΙΛΥΔΑ
+4,68%
1.79
ΙΝΛΙΦ
+2,77%
4.82
ΙΝΛΟΤ
-0,95%
1.048
ΙΝΤΕΚ
+0,34%
5.84
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.09
ΙΝΤΚΑ
+0,85%
2.975
ΚΑΡΕΛ
-1,21%
326
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
+5,17%
1.83
ΚΟΡΔΕ
-3,12%
0.435
ΚΟΥΑΛ
+0,92%
1.312
ΚΟΥΕΣ
+0,47%
6.39
ΚΡΙ
0,00%
16.2
ΚΤΗΛΑ
+1,18%
1.72
ΚΥΡΙΟ
-1,23%
0.966
ΛΑΒΙ
-0,98%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+9,68%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.76
ΛΟΥΛΗ
+0,31%
3.21
ΜΑΘΙΟ
+3,96%
0.63
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
+1,31%
2.32
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.8
ΜΙΓ
-1,73%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,29%
20.98
ΜΟΝΤΑ
+1,39%
3.65
ΜΟΤΟ
-0,55%
2.69
ΜΟΥΖΚ
-2,33%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,46%
26.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
2.31
ΜΠΤΚ
-9,72%
0.65
ΜΥΤΙΛ
+1,08%
33.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.26
ΝΑΥΠ
-3,54%
0.762
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.265
ΞΥΛΠ
+9,76%
0.36
ΟΛΘ
0,00%
29
ΟΛΠ
+2,80%
31.25
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,06%
16.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,62%
0.815
ΟΤΕ
+0,07%
14.51
ΟΤΟΕΛ
+0,56%
10.76
ΠΑΙΡ
-0,60%
0.994
ΠΑΠ
-3,19%
2.43
ΠΕΙΡ
-0,05%
4.398
ΠΕΡΦ
0,00%
5.29
ΠΕΤΡΟ
-2,46%
7.94
ΠΛΑΘ
0,00%
3.95
ΠΛΑΚΡ
-3,29%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.35
ΠΡΕΜΙΑ
+0,63%
1.278
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,42%
6.05
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+0,89%
1.7
ΣΑΡ
+0,89%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.348
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-0,35%
5.66
ΣΠΙ
+1,33%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,72%
1.658
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+2,00%
7.65
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
+1,43%
4.26
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.65

ΥΝΑΝΠ: Τι ισχύει για τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία

Κατευθυντήριες οδηγίες προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, έδωσε το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, με σκοπό την ενημέρωση, πρόληψη και τον περιορισμό πιθανών κινδύνων.

Όπως διευκρινίζει το ΥΝΑΝΠ, στα AFVs περιλαμβάνονται: α) τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και β) τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

Οι κατευθυντήριες οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και την μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία καθώς το ζήτημα μεταφοράς AFVs με πλοία έχει απασχολήσει σχετικά πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.

Ως εκ τούτου και για λόγους πρόληψης, οι προαναφερόμενες οδηγίες προς τους οδηγούς των AFVs που θέλουν να επιβιβαστούν σε ακτοπλοϊκό πλοίο, αναφέρουν ότι:

α) στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτών και

β) στα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.

Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες – οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του, βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει.

Τέλος, δεν θα επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου.

Πρωταρχικό μέλημα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και του Λιμενικού Σώματος είναι η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Οι οδηγίες που έχουν δοθεί για την ασφαλή μεταφορά των AFVs στα ακτοπλοϊκά πλοία υπηρετούν αυτό τον σκοπό, χωρίς όμως να εμποδίζουν την ελεύθερη μετακίνηση των «πράσινων Ι.Χ.» στα νησιά μας. Ζητούμε από τους οδηγούς των AFVs να ακολουθήσουν τις οδηγίες καθώς και την κατανόησή τους, προκειμένου να χαρούμε όλοι μας καλά ταξίδια στις θάλασσές μας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!