THEPOWERGAME
Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να ξεκινήσει η αποκατάσταση του λιμένα Βόλου. Πρόσφατα οριστικοποιήθηκε το κονδύλι του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), βάσει του οποίου θα χρηματοδοτηθεί η αποκατάσταση του λιμένα μετά τις καταστροφές που επέφερε η κακοκαιρία Daniel.
Προς την κατεύθυνση αυτήν, με τη συνδρομή του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας, Νίκου Παπαθανάση, έχει προβλεφθεί κονδύλι 6 εκατ. ευρώ στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ποσό που θα διατεθεί κυρίως για την εκβάθυνση του λιμένα Βόλου και την απομάκρυνση των φερτών υλικών που έχουν εναποτεθεί στη λεκάνη του λιμένα. Η ανάθεση του έργου θα γίνει από το ΤΑΙΠΕΔ, μετά όμως την έκδοση νομοθετικής διάταξης που θα ορίζει επακριβώς τον τρόπο διαχείρισης των υλικών που θα προέλθουν από αυτήν τη διαδικασία.
Το ΤΑΙΠΕΔ θέλει να τηρήσει πιστά τους περιβαλλοντικούς όρους διαχείρισης των υλικών. Η σχετική νομοθετική διάταξη αναμένεται να ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα και αμέσως μετά θ’ ακολουθήσει ο διαγωνισμός επιλογής αναδόχου του έργου. Στη συνέχεια θα ξεκινήσουν τα έργα στο λιμάνι οι πλωτοί γερανοί και οι εκσκαφείς, που θα καταστήσουν το λιμάνι λειτουργικό.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα σε σύσκεψη που έγινε στον Βόλο, παρουσία του υπουργού Εθνικής Οικονομίας, Κωστή Χατζηδάκη, επιβεβαιώθηκε η αδυναμία πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων φέτος στο συγκεκριμένο λιμάνι. Η απώλεια αυτή θεωρείται σημαντική για την τουριστική βιομηχανία της περιοχής, καθώς η χώρα βρίθει τουριστών και προσέγγισης κρουαζιερόπλοιων σε όλα τα λιμάνια της.
Όλα δείχνουν ότι μέχρι να καταστεί εκ νέου λειτουργικό το λιμάνι, δεν θα υπογραφεί η σύμβαση πώλησης του 67% στον προσωρινό προτιμητέο επενδυτή, τον ΟΛΘ. Η σύμβαση αυτή εκτιμάται ότι θα υπογραφεί περίπου σε έναν χρόνο από σήμερα, ανεξάρτητα από την έκβαση που θα έχει η προσφυγή του ομίλου Goldair Group στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά της απόφασης του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία ορίζει ως προσωρινό πλειοδότη για το 67% τον ΟΛΘ.
Η δεύτερη ανατροπή σχετίζεται με τα έργα αναβάθμισης του λιμένα Αλεξανδρούπολης. Τα δύο βασικά έργα αφορούσαν τη δημιουργία του διασυνδετηρίου οδικού άξονα που θα συνδέει τον λιμένα με την Εγνατία Οδό και την εκβάθυνση του λιμένα, έτσι ώστε να προσεγγίζουν μεγαλύτερα σκάφη τη λεκάνη του.
Τα δύο έργα αρχικά είχε αναλάβει αντί περίπου 24 εκατ. ευρώ η εταιρεία ΤΕΚΑΛ. Ωστόσο, η ανταγωνίστρια Τεχνική Εταιρεία Χρ. Κωνσταντινίδης ΑΕ προσέφυγε στην ΕΑΔΗΣΥ και δικαιώθηκε στην προσφυγή της.
Έτσι, η εταιρεία απέσπασε το έργο της εκβάθυνσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης, ένα έργο το οποίο γνωρίζει καλά, αφού το είχε πραγματοποιήσει ξανά στο παρελθόν το 2013. Τότε η εκβάθυνση του λιμένα έγινε με στόχο το λιμάνι να γίνει προσεγγίσιμο από τα μεγάλα μεταγωγικά πλοία των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ.
Η ΤΕΚΑΛ συνεχίζει το έργο της δημιουργίας της διασυνδετηρίου οδού μεταξύ λιμένα και Εγνατίας Οδού.
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αναμένεται ν’ αποκτήσει έναν νέο ενδιαφερόμενο, πέρα από την Gastrade, που λειτουργεί τον πλωτό σταθμό αεριοποίησης LNG (FSRU) στα ανοιχτά του λιμένα. Πρόκειται για τον όμιλο της Goldair Group, ο οποίος είναι ο δεύτερος φορέας παροχής υπηρεσιών logistics που ενδιαφέρεται για την απόκτηση χώρου στο λιμάνι.
Υπενθυμίζεται ότι ο πρώτος είναι η HIG, ενώ ενδιαφέρον έχει εκφράσει για την απόκτηση χώρων στο λιμάνι και η τσιμεντοβιομηχανία Τιτάν. Σημειώνεται ότι ο λιμένας Αλεξανδρούπολης διαθέτει τεράστια χερσαία έκταση, κυρίως προς την ανατολική κατεύθυνση, ενώ η Goldair Group συμμετείχε και στον διαγωνισμό πώλησης του 67% του λιμένα, που τελικά ακυρώθηκε με παρέμβαση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.