Γ.Δ.
1414.91 +0,56%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
+0,31%
9.83
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,16%
2.6885
OPTIMA
-0,34%
11.86
TITC
+0,17%
28.7
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,71%
1.416
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+17,12%
0.855
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+1,09%
1.577
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,80%
11.35
ΑΣΚΟ
+2,37%
3.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,92%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,85%
16.54
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,63%
11.25
ΔΟΜΙΚ
-1,55%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
+0,19%
31.56
ΕΚΤΕΡ
-1,19%
4.15
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+4,46%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,41%
2.525
ΕΛΠΕ
+0,89%
7.91
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,86%
1.876
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,47%
7.662
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,55%
5.44
ΕΥΡΩΒ
-1,21%
2.045
ΕΧΑΕ
-0,72%
4.81
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5.01
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.184
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.56
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,12%
1.165
ΙΝΤΚΑ
+0,62%
3.25
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,24%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.46
ΚΟΥΑΛ
-0,81%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+1,14%
5.32
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,89%
11.35
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
-1,48%
0.8
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,47%
23.4
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,58%
36.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+0,79%
25.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
+1,09%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,67%
0.908
ΟΤΕ
+1,55%
13.77
ΟΤΟΕΛ
-0,70%
11.32
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+1,05%
3.555
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,36%
1.126
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,55%
4.56
ΡΕΒΟΙΛ
+5,00%
2.1
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,36%
19.58
ΤΖΚΑ
+0,72%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Φόρουμ Δελφών: Ενεργειακοί κανονισμοί και το μέλλον της ναυτιλίας

Τις προοπτικές για τους νέους ενεργειακούς κανονισμούς και τον καθορισμό του νέου σκηνικού στη Ναυτιλία ανέπτυξαν οι συνομιλητές σε πάνελ του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

«Θα βλέπουμε πολλές αλλαγές και μια μεγάλη μετάβαση. Η συνεργασία είναι το πιο σημαντικό στον κλάδο της Ναυτιλίας. Υπάρχουν πολλές λύσεις διαθέσιμες που δεν έχουν ακόμη ευδοκιμήσει. Η αγορά θα πρέπει να στραφεί σε μεγαλύτερο βαθμό στις συνεργασίες αλλιώς θα υπάρχει μια αγορά όπου οι μεγάλοι θα γίνουν ακόμη μεγαλύτεροι», είπε ο Kenneth Dam, Εκτελεστικός Διευθυντής και Παγκόσμιος Επικεφαλής του Bunkering, TFG Marine. Παράλληλα πρόσθεσε ότι «βλέπουμε ένα παλιό σύστημα, όχι ψηφιοποιημένο. Να βρούμε νέους τρόπους ως προς το πώς εφοδιάζουμε τα πλοία μας» ενώ τόνισε πώς «η μεταβλητότητα στην αγορά και η μεγάλη γκάμα προϊόντων θα μας κάνει πιο ανταγωνιστικούς. Να είμαστε έτοιμοι για όλα».

Μόνο το LNG υπάρχει σε επαρκείς ποσότητες

Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Γ. Φαφαλιός, Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και Πρόεδρος της Fafalios Shipping – Πρόεδρος της Intercargo, σημείωσε ότι από τα καύσιμα μόνο το LNG υπάρχει σε επαρκείς ποσότητες. «Η ατομική ενέργεια απέχει 15-25 χρόνια, η τεχνολογία μπαταριών θα είναι για μικρότερα σκάφη» επισήμανε μεταξύ άλλων και τόνισε ότι «Κάθε τεχνολογία από μόνη της είναι κατάλληλη για συγκεκριμένους τύπους πλοίων, για συγκεκριμένους τομείς, σε συγκεκριμένο κλάδο».

Στυλιανός Παπαγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Lomarlabs © Delphi Economic Forum
Στυλιανός Παπαγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Lomarlabs © Delphi Economic Forum

Από την πλευρά του ο κ. Στυλιανός Παπαγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Lomarlabs σημείωσε πως «η Lomarlabs συνεργάζεται με νεοφυείς τεχνολογικές επιχειρήσεις στον τομέα της ναυτιλίας, παρέχονοτας ως πεδίο δοκιμών πλοία της Lomar Shipping, ναυτιλιακή θυγατρική του Libra Group. Μέσω αυτής της συνεργασίας, διασφαλίζεται ότι οι προτεινόμενες νέες τεχνολογίες ευθυγραμμίζονται με τις κανονιστικές απαιτήσεις και τα πρότυπα του κλάδου. Παράλληλα καθοδηγούμε τις νεοσύστατες επιχειρήσεις μέσω των διαδικασιών συμμόρφωσης, τις συνδέουμε με εμπειρογνώμονες, ενώ συνεργαζόμαστε στενά με ασφαλιστές, κράτη σημαίας, νηογνώμονες και ρυθμιστικούς εμπειρογνώμονες για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια και τη συμμόρφωση.

Παράλληλα ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε πως «η Lomarlabs υπερβαίνει τις τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές καθώς καλλιεργεί σχέσεις με άτομα-κλειδιά σε ρυθμιστικούς οργανισμούς με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων στο εξελισσόμενο τοπίο της ναυτιλιακής τεχνολογίας και των κανονισμών. Παρόλα αυτά σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου, η υλοποίηση των νέων τεχνολογιών επηρεάζεται από τον αργό ρυθμό προόδου των ρυθμιστικών οργανισμών όσον αφορά την αναγνώριση και την παροχή κινήτρων για καινοτόμες τεχνολογίες καθώς η εκτεταμένη και χρονοβόρα διαδικασία έγκρισης νέων τεχνολογιών θέτει εμπόδια. Κλείνοντας ο κ. Παπαγεωργίου σημείωσε πως «η στενή συνεργασία μεταξύ των ρυθμιστικών φορέων και των καινοτόμων του κλάδου είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που θα ωφελήσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία».

«Μιλάμε για καύσιμα ανανεώσιμα για καύσιμα με μηδενικό άνθρακα; Δεν γνωρίζουμε ακόμη. Οι διάφοροι operators πρέπει να κινούνται με μεγαλύτερη ευελιξία» σημείωσε ο Σταμάτης Φραδέλος, Αντιπρόεδρος Ρυθμιστικών Υποθέσεων, American Bureau of Shipping.

Έλενα Αθουσάκη, Chief Sustainability Officer, Motor Oil Group © Delphi Economic Forum
Έλενα Αθουσάκη, Chief Sustainability Officer, Motor Oil Group © Delphi Economic Forum

Motor Oil: Θα γίνουμε ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεθανόλης στην Ευρώπη

«Συζητάμε πολύ με τους εταίρους και με την αγορά. Αναφορικά με την αναθεωρημένη στρατηγική, τα πράγματα είναι δυσκολότερα για την επίτευξη των στόχων. Ελπίζουμε ότι θα γίνουμε ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεθανόλης στην Ευρώπη. Πρέπει να βρούμε τρόπο συνεργασίας, να βρούμε τα βιομηχανικά απόβλητα. Η στρατηγική των επενδύσεων για εμάς είναι μέσω εξαγωγών και μέσω ανάπτυξης», υπογράμμισε ανάμεσα σε άλλα η Έλενα Αθουσάκη, Διευθύντρια Αειφορίας του ομίλου της Motor Oil. «Θα πρέπει να βρούμε μια λύση, αλλά θα αυτό θα πρέπει να γίνει σε ολόκληρο τον κόσμο», πρόσθεσε.

«Το όραμα μας είναι εκτός από το να ερευνούμε τι θα γίνει σε 20 χρόνια, να δούμε τι γίνεται και στο σήμερα. Υπάρχουν τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, με τις οποίες πρωτοπορούμε. Για παράδειγμα η βελτιστοποίηση των πλοίων μέσω της τεχνητής νοημοσύνης. Δημιουργούμε και κάνουμε τη διαφορά σήμερα», είπε χαρακτηριστικά ο Βασίλης Πετούσης, Διευθυντής Ενέργειας και Αειφορίας της Seanergy Maritime Holdings.

Τον συντονισμό της συζήτησης είχε η Δρ. Κέλλυ Γερακούδη, Επίκουρη Καθηγήτρια στη Ναυτιλιακή Διοίκηση, Deree – The American College of Greece.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!