Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Προτίμηση στα φορτηγά πλοία δείχνουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Πιο ενεργοί στις αγοραπωλησίες φορτηγών πλοίων, έναντι των δεξαμενόπλοιων, εμφανίζονται κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου τριμήνου οι Έλληνες εφοπλιστές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv, φέτος αποκτήθηκαν 42 φορτηγά πλοία, έναντι 48 που είχαν αποκτηθεί πέρυσι, αλλά πωλήθηκαν και 48 πλοία, έναντι 26 πωλήσεων που είχαν γίνει κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Επομένως, φαίνεται πως οι ελληνικές εταιρείες επιχειρούν να κεφαλαιοποιήσουν τις υψηλές τιμές που παρατηρούνται τους τελευταίους μήνες στην αγορά, μεγιστοποιώντας τα κέρδη τους, ώστε να προβούν σε περισσότερες αγορές, όταν οι τιμές μειωθούν και πάλι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Xclusiv, η προτίμηση των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι τα φορτηγά πλοία ηλικίας από 11 έως 15 ετών, καθώς τα 29 πλοία (από τα 42 συνολικά) που αγοράστηκαν αφορούσαν αυτήν την ηλικιακή ομάδα. Αντίστοιχα, από τα 48 που πωλήθηκαν, τα 26 ήταν αυτής της κατηγορίας. Τα πλοία των κλάσεων Capesize και Panamax ήταν τα δημοφιλέστερα, με 13 και 11 πωλήσεις αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, οι Έλληνες πώλησαν 16 πλοία και αγόρασαν 14 κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο, αριθμοί που τους κατέταξαν στην πρώτη θέση των πωλητών και στη δεύτερη των αγοραστών σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια περίοδο του 2023 τα ελληνικά συμφέροντα είχαν πωλήσει 44 δεξαμενόπλοια και είχαν αγοράσει 23, ήταν δηλαδή πολύ πιο ενεργοί. Με βάση την ανάλυση της Xclusiv, κατά κανόνα, οι Έλληνες πωλούν τα παλιότερα δεξαμενόπλοιά τους, καθώς 10 από τα 16 πλοία που πωλήθηκαν φέτος ήταν ηλικίας μεγαλύτερης των 16 ετών. Αντίστοιχα, τα πλοία που αγοράζουν είναι νεότερα, καθώς τα 6 από τα 14 που αποκτήθηκαν (δηλαδή σχεδόν τα μισά) έχουν ναυπηγηθεί μετά το 2018.

Συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο υπολογίζεται ότι πάνω από 220 φορτηγά πλοία άλλαξαν «χέρια», αριθμός που αποτελεί αύξηση κατά 35% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, προσεγγίζοντας μάλιστα το επίπεδο του 2021, που ήταν και το υψηλό των τελευταίων ετών. Οι περισσότερες αγοραπωλησίες αφορούσαν τα πλοία της κλάσης Supramax, με 55 συμφωνίες, που αντιπροσωπεύουν μερίδιο της τάξεως του 25% του συνόλου. Ακολούθησαν τα μικρότερα πλοία της κλάσης Handysize, με 43 πωλήσεις, που αποτελούν το 19% του συνόλου. Αντίστοιχα, πωλήθηκαν και 31 πλοία της μεγαλύτερης κλάσης των Capesize φορτηγών πλοίων, που αποτελεί και τη δημοφιλέστερη κατηγορία για τους πλοιοκτήτες, καθώς τα πλοία αυτά χρησιμοποιούνται για τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία και την Αυστραλία προς την Κίνα, που εξακολουθεί να αποτελεί και τον μεγαλύτερο εισαγωγέα παγκοσμίως.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Xclusiv, οι φετινές πωλήσεις Capesize αποτελούν την καλύτερη επίδοση της τελευταίας δεκαετίας, για το πρώτο τρίμηνο, στοιχείο που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση, αν υπολογιστεί ότι οι τιμές φέτος είναι αρκετά υψηλότερες. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος, μόνο κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου η τιμή πώλησης ενός Capesize ηλικίας 5 ετών έχει αυξηθεί κατά 21%. Ακόμα μεγαλύτερες είναι οι αυξήσεις των τιμών των πιο παλιών σε ηλικία πλοίων. Τα πλοία ηλικίας 10 ετών έχουν σημειώσει αύξηση τιμών κατά 35%, ενώ το κόστος απόκτησης πλοίων ηλικίας 15 ετών έχει αυξηθεί κατά 39%. Πρόκειται για μια εξέλιξη που αποτυπώνει τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά για μεταχειρισμένα φορτηγά πλοία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!