Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Λιμάνι Βαλτιμόρης: Έρχονται ”φουρτούνες” στον κλάδο των logistics

Σοβαρότατα προβλήματα έχουν προκληθεί στον κλάδο των logistics μετά την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη, όταν φορτηγό πλοίο προσέκρουσε πάνω της τα ξημερώματα της Τρίτης. Οι αρχές των ΗΠΑ, άλλωστε, έχουν κλείσει το λιμάνι της Βαλτιμόρης μέχρι νεωτέρας, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες έρευνες, αλλά και να αποκατασταθούν οι σοβαρές ζημιές, με τις εταιρείες logistics, όπως καταγράφεται σε σχετικό ρεπορτάζ του CNBC, να στέλνουν όλη την ημέρα μηνύματα πυρετωδώς προς τους πελάτες τους σχετικά με την κατάσταση των εισαγωγών και εξαγωγών τους.

«Ο άμεσος αντίκτυπος είναι τα φορτία στα πλοία και η προσβασιμότητα σε αυτά. Άλλες προγραμματισμένες αποστολές μέσω της Βαλτιμόρης πιθανότατα θα επαναδρομολογηθούν, αυξάνοντας πιθανώς τη ροή φορτίων προς τη Νέα Υόρκη, το Νόρφολκ και τα κοντινά λιμάνια», δήλωσε ο Goetz Alebrand, ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής θαλάσσιων μεταφορών για την Αμερική στην DHL Global Forwarding. «Οι μεταφορείς χύδην φορτίου και αυτοκινήτων που εξαρτώνται από τη Βαλτιμόρη πρέπει να αξιολογήσουν τις εναλλακτικές τους σε περίπτωση που το λιμάνι παραμείνει κλειστό για αρκετό διάστημα».

Περισσότεροι από 52 εκατομμύρια τόνοι ξένου φορτίου, αξίας περίπου 80 δισ. δολαρίων, μεταφέρθηκαν από το λιμάνι το 2023, σύμφωνα με τον κυβερνήτη του Μέριλαντ, Wes Moore. Το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι των ΗΠΑ, η Βαλτιμόρη, εξυπηρετούσε κατά μέσο όρο 207 κλήσεις το μήνα πέρυσι, σύμφωνα με το ναυτιλιακό περιοδικό Lloyd’s List.

Λιμάνι Βαλτιμόρης: Αναμένονται διαταραχές στις μεταφορές οχημάτων

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης είναι το κορυφαίο λιμάνι των ΗΠΑ όσον αφορά τις εισαγωγές και εξαγωγές αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών, καθώς και τροχοφόρων αγροτικών οχημάτων και μηχανημάτων έργων. Το 2023 διακινήθηκαν 847.158 αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, σύμφωνα με τα στοιχεία του λιμανιού. Το 2023 ήταν η δέκατη τρίτη σερί χρονιά που η Βαλτιμόρη ηγήθηκε των αμερικανικών λιμένων στις εισαγωγές αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών. Άλλες κορυφαίες εισαγωγές του λιμανιού είναι η ζάχαρη και ο γύψος.

Αναλύοντας τα στοιχεία, τα 23 δισ. δολάρια από τα συνολικά 55,2 δισ. δολάρια των εισαγωγών του λιμανιού το 2023 ήταν αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά. Περίπου 4,8 δισεκατομμύρια δολάρια των εξαγωγών του λιμανιού ήταν αυτοκίνητα. «Καθώς η Βαλτιμόρη είναι κατά κύριο λόγο ένα λιμάνι roll-on/roll-off, αυτή η διαταραχή θα δημιουργήσει πιθανά συμφόρηση σε άλλα λιμάνια στην Ανατολική Ακτή», δήλωσε ο D’Andrae Larry, επικεφαλής της Uber Freight. Μετά την κατάρρευση, δήλωσε ο Larry, η γέφυρα και το λιμάνι θα είναι πιθανότατα εκτός λειτουργίας για μήνες, αναγκάζοντας τις αποστολές να εκτρέπονται πρώτα σε λιμάνια της Νέας Υόρκης και του Νιου Τζέρσεϊ και στη συνέχεια στο Νόρφολκ της Βιρτζίνια. «Οι πελάτες θα αναζητήσουν λύσεις για τα φορτία τους που συνήθως περνούν από το Μέριλαντ, τον μέσο Ατλαντικό, τις ανώτερες μεσοδυτικές περιοχές και τη Νέα Αγγλία», είπε. «Υπάρχουν λιγότερες επιλογές συνδυασμένων μεταφορών γύρω από τη Βαλτιμόρη, αλλά οι φορτωτές μπορούν τώρα να στραφούν στις συνδυασμένες μεταφορές για μετακινήσεις στην ενδοχώρα ως εναλλακτική λύση».

Έρχονται εκτροπές δρομολογίων

Μεγάλοι κολοσσοί, όπως η Home Depot, η Bob’s Furniture, η ΙΚΕΑ και η Amazon, είναι μερικές μόνο από τις εταιρείες που χρησιμοποιούν το λιμάνι για την εισαγωγή αγαθών. Άλλες κορυφαίες εισαγωγές είναι η ζάχαρη και ο γύψος. «Αυτό θα έχει αντίκτυπο στο εμπόριο σε όλη την Ανατολική Ακτή και θα συνεχιστεί μέχρι να μάθουμε πόσο γρήγορα» μπορεί να επαναλειτουργήσει το λιμάνι, δήλωσε ο Richard Meade, αρχισυντάκτης του ναυτιλιακού περιοδικού Lloyd’s List.

Τα πλοία είχαν ήδη εκτραπεί προς τη Νέα Υόρκη και κάτω στη Βιρτζίνια σήμερα, δήλωσε ο Meade. «Θα υπάρξουν δεκάδες εκτροπές την επόμενη εβδομάδα και εκατοντάδες τους επόμενους μήνες, όσο το λιμάνι της Βαλτιμόρης θα είναι κλειστό». Θα μπορούσαν επίσης να υπάρξουν διαταραχές στη διαθεσιμότητα της βενζίνης στην περιοχή της Βαλτιμόρης, δεδομένου ότι μέρος της αιθανόλης εισάγεται με φορτηγίδες και σιδηροδρομικές μεταφορές.

«Η βενζίνη που αποστέλλεται από τα διυλιστήρια της ακτής του Κόλπου με αγωγό αναμειγνύεται με 10% αιθανόλη, η οποία παραδίδεται στην περιοχή της Βαλτιμόρης μέσω τρένων και φορτηγών», δήλωσε ο Andy Lipow, πρόεδρος της Lipow Oil Associates. «Η πετρελαϊκή βιομηχανία θα πρέπει να βρει εναλλακτικές διαδρομές εφοδιασμού για αυτές τις παραδόσεις με φορτηγίδες, οι οποίες βραχυπρόθεσμα μπορούν να καλυφθούν με τη μεταφορά με φορτηγά από τη Φιλαδέλφεια». Ο Lipow δήλωσε ότι οι προμήθειες καυσίμων αεριωθουμένων και ντίζελ δεν θα επηρεαστούν. Αλλά όλες αυτές οι εκτροπές θα δημιουργήσουν πρόσθετο κόστος τόσο στη ναυτιλία όσο και στα φορτηγά μόλις γίνει η επαναδρομολόγηση.

«Θα έχει κόστος, αλλά δεν πρόκειται για μια ιστορία όπως το EverGiven, επειδή οι εταιρείες logistics και οι ναυτιλιακές θα βρουν εναλλακτικές διαδρομές», δήλωσε ο Meade, λέγοντας ότι και από υλικοτεχνικής άποψης, υπάρχει μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα και ευελιξία.

Τι θα ισχύσει για τους εξαγωγείς

Εάν οι εξαγωγείς επιλέξουν να μην περιμένουν μέχρι να ανοίξει ξανά το λιμάνι, πιθανά θα βρεθούν αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές φορτηγών και σιδηροδρομικών μεταφορών, εάν τα φορτία μεταφερθούν με φορτηγά ή σιδηροδρομικά σε εναλλακτικά λιμάνια, όπως το Νόρφολκ ή η Νέα Υόρκη/Νιου Τζέρσεϊ, δήλωσε ο Judah Levine, επικεφαλής έρευνας της Freightos. Οι κορυφαίες εξαγωγές από τη Βαλτιμόρη περιλαμβάνουν άνθρακα, φυσικό αέριο, αεροδιαστημικά εξαρτήματα, μηχανήματα κατασκευών, γεωργικά εξαρτήματα και σόγια.

«Η κατάρρευση της γέφυρας της Βαλτιμόρης επηρεάζει πρωτίστως τις εξαγωγές άνθρακα από τους τερματικούς σταθμούς CNX και CSX», δήλωσε η Madeleine Overgaard, υπεύθυνη δεδομένων ξηρής αγοράς για την παγκόσμια πλατφόρμα εμπορικών δεδομένων Kpler. «Επιπλέον, οι εισαγωγές γύψου και ζάχαρης στο λιμάνι της Βαλτιμόρης θα διαταραχθούν επίσης».

«Τα εναλλακτικά λιμάνια θα χρησιμοποιηθούν επίσης για τις εισερχόμενες εισαγωγές», δήλωσε. «Αυτά θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειριστούν τα επιπλέον φορτία, αν και η επαναδρομολόγηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάποια συμφόρηση ή καθυστερήσεις για τους εισαγωγείς, επηρεάζοντας ενδεχομένως τις τιμές των ναύλων στην ανατολική ακτή Ασίας-ΗΠΑ και στις υπερατλαντικές διαδρομές».

Oι πρώτες εκτιμήσεις για το κόστος

Οι ναυτιλιακοί ναύλοι μεταξύ της Ασίας και της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ είναι ήδη αυξημένοι, λόγω των εκτροπών από την Ερυθρά Θάλασσα μετά τις πολύμηνες επιθέσεις των Χούθι σε πλοία στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης. Ωστόσο, έχουν αμβλυνθεί από την κορύφωσή τους, καθώς η ζήτηση έχει μειωθεί και οι μεταφορείς έχουν κάνει προσαρμογές για τα μακρύτερα ταξίδια. Από σήμερα, οι τιμές των υπερατλαντικών ναύλων ήταν περίπου στα ίδια επίπεδα με τα επίπεδα του 2019, γύρω στα 1.659 δολάρια/FEU.

Ο Meade του Lloyd’s List υποστηρίζει, ότι ενώ το εμπόριο είναι ευκίνητο και θα αλλάξει πορεία, μακροπρόθεσμα, η γέφυρα της Βαλτιμόρης θα πρέπει να σχεδιαστεί και να ξαναχτιστεί εκ βάθρων και αυτό είναι κάτι που θα πάρει χρόνια. «Θα ξεπεράσει τα δύο χρόνια», δήλωσε ο Meade. «Θα υπάρξει σημαντική αναστάτωση και κόστος σε αυτό το έργο υποδομής. Το 1977 η γέφυρα κόστισε 60 εκατ. δολάρια. Αν συνυπολογίσετε τον πληθωρισμό και τον ταχύτατο ρυθμό για τον επανασχεδιασμό και την κατασκευή, θα αυξηθούν τα ασφάλιστρα προμηθειών. Θα είναι ένα πολύ ακριβό έργο».

Το φορτηγό πλοίο Dali είναι ασφαλισμένο από την Britannia Steam Ship Insurance και το διαχειρίζεται η εταιρεία ναυλώσεων πλοίων Synergy Group. Το πλοίο ανήκει στην Great Ocean Investment. «Η Britannia θα είναι υπεύθυνη για τα πρώτα 10 εκατ. δολάρια».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!