Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Λιμάνι Πειραιά: “Αναταράξεις” και τον Φεβρουάριο λόγω Χούθι

Συνεχίστηκαν και τον Φεβρουάριο οι «αναταράξεις» που έχουν προκληθεί στο λιμάνι του Πειραιά, εξαιτίας των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα. Παρότι τα πλοία της Cosco Shipping που καταπλέουν στο ελληνικό λιμάνι, δεν αποτελούν στόχο των επιθέσεων, καθώς δεν ανήκουν σε αμερικανικές, βρετανικές, ή άλλες εταιρείες δυτικών συμφερόντων, εντούτοις, η γενικότερη μείωση των διελεύσεων από τη Διώρυγα του Σουέζ, φαίνεται πως έχει αρνητική επίδραση στις ροές φορτίων που φτάνουν στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ελληνικού λιμανιού.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, που δημοσιεύτηκαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας, τον μήνα Φεβρουάριο, διακινήθηκαν 306,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν 5,1% χαμηλότερος από τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Ασφαλώς, η κατάσταση φαίνεται πως βελτιώθηκε σημαντικά έναντι του Ιανουαρίου, ο οποίος ήταν ο χειρότερος από το 2017, πριν καν δηλαδή τεθεί σε λειτουργία η νέα προβλήτα ΙΙΙ, δείγμα της πτώσης που σημειώθηκε. Συγκεκριμένα, διακινήθηκαν μόλις 281,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν 12,7% χαμηλότερος (πάνω από 40.000 κοντέινερ), σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο. Έτσι, συνολικά το φετινό πρώτο δίμηνο, έχουν διακινηθεί 588,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, με την ετήσια πτώση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, να διαμορφώνεται σε 8,9%.

Σημαντική είναι η επίδραση των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και σε άλλα μεγάλα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής. Μέχρι στιγμής, μεταξύ των λιμανιών στα οποία έχει μερίδιο συμμετοχής η Cosco, οι πιο σημαντικές επιπτώσεις παρατηρούνται στο Red Sea Gateway Terminal, στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Κατά το πρώτο δίμηνο, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, υποχώρησε κατά 16,6% σε ετήσια βάση και περιορίστηκε σε 426.000 συνολικά. Το συγκεκριμένο λιμάνι είναι το μεγαλύτερο στην Ερυθρά Θάλασσα, με ετήσια δυναμικότητα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή αρκετά κοντά με το λιμάνι του Πειραιά, του οποίου η συνολική δυναμικότητα ξεπερνά τα 7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Το συγκεκριμένο λιμάνι μπορεί να υποδεχθεί και τα μεγαλύτερα πλοία του είδους, χάρις στο μεγάλο βάθος που διαθέτει (18 μέτρα).

Καλύτερη είναι η εικόνα στο έτερο λιμάνι της περιοχής, το Suez Canal Container Terminal, που βρίσκεται στην αρχή της Διώρυγας του Σουέζ στην Αίγυπτο. Τον Ιανουάριο παρατηρήθηκε μια μικρή πτώση της διακίνησης κατά 2,9^ σε 314.000 κοντέινερ, αλλά ο Φεβρουάριος ήταν πολύ καλύτερος, καθώς η δραστηριότητα αυξήθηκε κατά 15,5% σε 367,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Έτσι, το πρώτο δίμηνο ολοκληρώθηκε με ετήσια άνοδο κατά 6,2% σε 681.000 εμπορευματοκιβώτια. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο λιμάνι είναι ετήσιας δυναμικότητας 5 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων. Ξεκίνησε την λειτουργία του το 2004, με βάση σύμβαση παραχώρησης διάρκειας 49 ετών. Την διαχείριση έχει μια κοινοπραξία εταιρειών και φορέων, με ηγέτιδα την APM Terminals του ομίλου Maersk από την Δανία, που ελέγχει το 55%, ενώ η Cosco διαθέτει μερίδιο 20%. Επιπλέον 10,3% ελέγχεται από την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, 5% από την Εθνική Τράπεζα της Αιγύπτου και 9,7% από ιδιωτικές εταιρείες της χώρας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!