Γ.Δ.
1390.49 +0,56%
ACAG
0,00%
5.43
BOCHGR
-0,71%
4.2
CENER
+2,99%
8.96
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
-0,55%
9.1
NOVAL
-0,99%
2.5
OPTIMA
-0,31%
12.76
TITC
-1,22%
32.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,00%
1.414
ΑΒΕ
+0,84%
0.48
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+2,35%
3.27
ΑΛΦΑ
+1,52%
1.4005
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,65%
9.9
ΑΣΚΟ
+1,16%
2.61
ΑΣΤΑΚ
+1,72%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
+12,95%
6.98
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
+0,48%
2.1
ΒΙΟ
+2,33%
5.27
ΒΙΟΚΑ
+0,60%
1.665
ΒΙΟΣΚ
+3,50%
1.48
ΒΙΟΤ
-9,82%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.14
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.31
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,81%
17.16
ΔΑΑ
-1,40%
7.74
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-1,41%
11.88
ΔΟΜΙΚ
+1,14%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,07%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-3,45%
1.4
ΕΕΕ
+2,19%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+1,67%
1.464
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+0,25%
1.985
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,58%
1.744
ΕΛΠΕ
-1,45%
6.8
ΕΛΣΤΡ
+5,08%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,69%
1.722
ΕΛΧΑ
0,00%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
+2,73%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+2,53%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,53%
1.919
ΕΧΑΕ
+0,47%
4.25
ΙΑΤΡ
+2,39%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,17%
0.292
ΙΛΥΔΑ
-3,54%
1.77
ΙΝΚΑΤ
-1,02%
4.85
ΙΝΛΙΦ
-0,46%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-1,19%
1
ΙΝΤΕΚ
-2,14%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,84%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.04
ΙΝΤΚΑ
+0,73%
2.775
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+0,79%
1.28
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,32%
1.56
ΚΟΡΔΕ
+0,49%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,37%
1.092
ΚΟΥΕΣ
+1,81%
5.63
ΚΡΙ
-2,16%
13.6
ΚΤΗΛΑ
-3,95%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,87%
0.93
ΛΑΒΙ
+2,33%
0.748
ΛΑΜΔΑ
-0,41%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-1,57%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,13%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-5,25%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.6
ΜΕΝΤΙ
-1,80%
2.18
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.2
ΜΙΓ
+4,75%
3.2
ΜΙΝ
+0,96%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,71%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-1,58%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,57%
2.635
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,82%
24.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
32.04
ΝΑΚΑΣ
+8,33%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,44%
0.908
ΞΥΛΚ
+1,54%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,46%
20.9
ΟΛΠ
+4,16%
28.8
ΟΛΥΜΠ
+1,70%
2.39
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,75%
0.806
ΟΤΕ
+2,18%
15.5
ΟΤΟΕΛ
-2,64%
11.06
ΠΑΙΡ
-2,46%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
+2,68%
3.53
ΠΕΡΦ
+0,34%
5.94
ΠΕΤΡΟ
+1,27%
8
ΠΛΑΘ
-1,09%
3.64
ΠΛΑΚΡ
-0,66%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,62%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.19
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
-0,73%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,60%
0.332
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-0,66%
5.98
ΣΠΙ
+3,70%
0.56
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
19.7
ΤΖΚΑ
+2,21%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-1,75%
0.224
ΦΡΛΚ
+2,44%
3.775
ΧΑΙΔΕ
+5,00%
0.63

Κρουαζιέρα: 8 εκατομμύρια τουρίστες αναμένονται φέτος στα ελληνικά λιμάνια

Περίπου 8 εκατομμύρια τουρίστες αναμένεται να επισκεφθούν φέτος τη χώρα μας μέσω της κρουαζιέρας, αριθμός αυξημένος κατά 15% σε σύγκριση με το 2023, μια χρονιά που είχε ξεπεράσει κάθε ιστορικό προηγούμενο στις συνολικές αφίξεις επιβατών.

Με βάση τα συγκεντρωτικά στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, πέρυσι σε 49 ελληνικά λιμάνια οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων ανήλθαν σε 5.230 και ο αριθμός επιβατών σε 7.003.150, δηλαδή ποσοστιαία αύξηση 9,41% και 51,26% αντίστοιχα σε σύγκριση με το 2022. Έτσι, η τουριστική κίνηση από την κρουαζιέρα ξεπέρασε και το ιστορικό ρεκόρ αφίξεων του 2011, με 6.121.360 επιβάτες.

Τα πλοία πλέον είναι μεγαλύτερα και μεταφέρουν πολύ περισσότερους επιβάτες, κάτι που δημιουργεί απαιτήσεις για βελτιωμένες λιμενικές υποδομές, σε ό,τι αφορά τόσο την προσέγγιση του πλοίου όσο και την άνετη επιβίβαση/αποβίβαση των επιβατών. Οι προορισμοί επίσης καλούνται να διαθέσουν κονδύλια για την προβολή των αξιοθέατων της περιοχής τους προκειμένου να παρακινήσουν τους επιβάτες να κατέβουν από το κρουαζιερόπλοιο και άρα να ξοδέψουν χρήματα στον προορισμό.

Αντίθετα, πολλοί δημοφιλείς προορισμοί, όπως για παράδειγμα η Σαντορίνη, καλούνται να διαχειριστούν την αυξημένη ροή εφήμερων επισκεπτών με τρόπο που να μην δημιουργούνται προβλήματα στην ξηρά. Η διαχείριση επίσης αφορά και τα ίδια τα κρουαζιερόπλοια, που όσο παραμένουν είτε εντός του λιμανιού είτε σε αγκυροβόλι, έχουν αναμμένες τις μηχανές τους, εκπέμποντας πολύ μεγάλη ποσότητα καυσαερίων.

Οι πιο δημοφιλείς ελληνικοί προορισμοί κρουαζιέρας

Όπως είναι φυσικό, το μεγάλο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς, κρατά τα σκήπτρα της κίνησης και φέτος εκτιμάται ότι θα σπάσει το «ψυχολογικό όριο» των 1000 κρουαζιερόπλοιων, από τα οποία το 79% θα είναι homeporting, δηλαδή θα ξεκινούν τα δρομολόγιά τους από εκεί. Αυτό σημαίνει ότι οι χιλιάδες επιβάτες που θα επιβιβαστούν, θα έρθουν μέσω των ελληνικών αεροδρομίων και θα έχουν περισσότερες μέρες να εξερευνήσουν και να δαπανήσουν στην Αθήνα και τον Πειραιά.

Πέρυσι από τον Πειραιά πέρασαν 1,5 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας ενώ το λιμάνι προσέγγισαν 760 πλοία.

Ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός είναι η Σαντορίνη, την οποία μάλιστα πέρυσι προσέγγισαν περισσότερα κρουαζιερόπλοια από αυτά του Πειραιά, φτάνοντας τις 800 προσεγγίσεις, με 1.298.968 επιβάτες. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία υπολογίζεται ότι το 2024 η Σαντορίνη θα δεχθεί 815 κρουαζιερόπλοια με 1.300.403 επιβάτες.

Ωστόσο, ο Δήμαρχος Θήρας Νίκος Ζώρζος θέτει θέμα διαχείρισης των συγκεκριμένων ροών που δημιουργούν φαινόμενα συνωστισμού στο νησί και αρνητικά σχόλια για τον προορισμό. Μιλώντας στην ημερίδα «Τουρισμός και Αειφορία» της ΕΛΛΕΤ αναφέρθηκε στο σύστημα κατανομής των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων (Berth Allocation) που είχε εκπονηθεί από τους αρμόδιους φορείς ότι ήταν ο ίδιος Δήμαρχος κατά την περίοδο 2014-2019, το οποίο όμως η επόμενη δημοτική αρχή δεν έθεσε σε εφαρμογή. Με δεδομένο ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας κλείνουν τις θέσεις τους στα λιμάνια αρκετούς μήνες πριν την έναρξη της σεζόν, δεν θα είναι εύκολο φέτος να τεθεί εκ νέου σε πλήρη εφαρμογή. Έτσι, αναμένεται ότι φέτος στο νησί για 63 ημέρες οι επισκέπτες να ξεπεράσουν τις 8.000 ημερησίως. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το σύστημα κατανομής των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων, το νησί είχε θέσει όριο τους 8000 επισκέπτες την ημέρα προκειμένου να μπορούν να διαχειριστούν τις ροές και να μην υπάρχουν εικόνες συνωστισμού στα Φηρά και την Οία.

Μύκονος, Κέρκυρα, Ρόδος, Κατάκολο και Ηράκλειο

Και ενώ πέρυσι οι τουρίστες που έφτασαν στη Μύκονο αεροπορικώς σημείωσαν πτώση, αντίθετα αυτοί που έφτασαν με κρουαζιερόπλοια σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο, της τάξης του 73,9%. Συνολικά 1.192.822 επιβάτες κρουαζιερόπλοιων επισκέφθηκαν το κυκλαδίτικο νησί που δέχτηκε 749 προσεγγίσεις πλοίων.

Στην Κέρκυρα έφτασαν 667.000 επιβάτες, στη Ρόδο 454.000 επιβάτες, στο Κατάκολο 390.000 και στο Ηράκλειο 383.000 επιβάτες.

Μέχρι στιγμής, για τη φετινή σεζόν, υπάρχουν πάνω από 430 κρατήσεις για προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Ρόδο, 520 για την Κέρκυρα, 290 για το Ηράκλειο και 210 για το Κατάκολο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!