Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Κρουαζιέρα: 8 εκατομμύρια τουρίστες αναμένονται φέτος στα ελληνικά λιμάνια

Περίπου 8 εκατομμύρια τουρίστες αναμένεται να επισκεφθούν φέτος τη χώρα μας μέσω της κρουαζιέρας, αριθμός αυξημένος κατά 15% σε σύγκριση με το 2023, μια χρονιά που είχε ξεπεράσει κάθε ιστορικό προηγούμενο στις συνολικές αφίξεις επιβατών.

Με βάση τα συγκεντρωτικά στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, πέρυσι σε 49 ελληνικά λιμάνια οι συνολικές αφίξεις κρουαζιεροπλοίων ανήλθαν σε 5.230 και ο αριθμός επιβατών σε 7.003.150, δηλαδή ποσοστιαία αύξηση 9,41% και 51,26% αντίστοιχα σε σύγκριση με το 2022. Έτσι, η τουριστική κίνηση από την κρουαζιέρα ξεπέρασε και το ιστορικό ρεκόρ αφίξεων του 2011, με 6.121.360 επιβάτες.

Τα πλοία πλέον είναι μεγαλύτερα και μεταφέρουν πολύ περισσότερους επιβάτες, κάτι που δημιουργεί απαιτήσεις για βελτιωμένες λιμενικές υποδομές, σε ό,τι αφορά τόσο την προσέγγιση του πλοίου όσο και την άνετη επιβίβαση/αποβίβαση των επιβατών. Οι προορισμοί επίσης καλούνται να διαθέσουν κονδύλια για την προβολή των αξιοθέατων της περιοχής τους προκειμένου να παρακινήσουν τους επιβάτες να κατέβουν από το κρουαζιερόπλοιο και άρα να ξοδέψουν χρήματα στον προορισμό.

Αντίθετα, πολλοί δημοφιλείς προορισμοί, όπως για παράδειγμα η Σαντορίνη, καλούνται να διαχειριστούν την αυξημένη ροή εφήμερων επισκεπτών με τρόπο που να μην δημιουργούνται προβλήματα στην ξηρά. Η διαχείριση επίσης αφορά και τα ίδια τα κρουαζιερόπλοια, που όσο παραμένουν είτε εντός του λιμανιού είτε σε αγκυροβόλι, έχουν αναμμένες τις μηχανές τους, εκπέμποντας πολύ μεγάλη ποσότητα καυσαερίων.

Οι πιο δημοφιλείς ελληνικοί προορισμοί κρουαζιέρας

Όπως είναι φυσικό, το μεγάλο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς, κρατά τα σκήπτρα της κίνησης και φέτος εκτιμάται ότι θα σπάσει το «ψυχολογικό όριο» των 1000 κρουαζιερόπλοιων, από τα οποία το 79% θα είναι homeporting, δηλαδή θα ξεκινούν τα δρομολόγιά τους από εκεί. Αυτό σημαίνει ότι οι χιλιάδες επιβάτες που θα επιβιβαστούν, θα έρθουν μέσω των ελληνικών αεροδρομίων και θα έχουν περισσότερες μέρες να εξερευνήσουν και να δαπανήσουν στην Αθήνα και τον Πειραιά.

Πέρυσι από τον Πειραιά πέρασαν 1,5 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας ενώ το λιμάνι προσέγγισαν 760 πλοία.

Ο δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός είναι η Σαντορίνη, την οποία μάλιστα πέρυσι προσέγγισαν περισσότερα κρουαζιερόπλοια από αυτά του Πειραιά, φτάνοντας τις 800 προσεγγίσεις, με 1.298.968 επιβάτες. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία υπολογίζεται ότι το 2024 η Σαντορίνη θα δεχθεί 815 κρουαζιερόπλοια με 1.300.403 επιβάτες.

Ωστόσο, ο Δήμαρχος Θήρας Νίκος Ζώρζος θέτει θέμα διαχείρισης των συγκεκριμένων ροών που δημιουργούν φαινόμενα συνωστισμού στο νησί και αρνητικά σχόλια για τον προορισμό. Μιλώντας στην ημερίδα «Τουρισμός και Αειφορία» της ΕΛΛΕΤ αναφέρθηκε στο σύστημα κατανομής των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων (Berth Allocation) που είχε εκπονηθεί από τους αρμόδιους φορείς ότι ήταν ο ίδιος Δήμαρχος κατά την περίοδο 2014-2019, το οποίο όμως η επόμενη δημοτική αρχή δεν έθεσε σε εφαρμογή. Με δεδομένο ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας κλείνουν τις θέσεις τους στα λιμάνια αρκετούς μήνες πριν την έναρξη της σεζόν, δεν θα είναι εύκολο φέτος να τεθεί εκ νέου σε πλήρη εφαρμογή. Έτσι, αναμένεται ότι φέτος στο νησί για 63 ημέρες οι επισκέπτες να ξεπεράσουν τις 8.000 ημερησίως. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το σύστημα κατανομής των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων, το νησί είχε θέσει όριο τους 8000 επισκέπτες την ημέρα προκειμένου να μπορούν να διαχειριστούν τις ροές και να μην υπάρχουν εικόνες συνωστισμού στα Φηρά και την Οία.

Μύκονος, Κέρκυρα, Ρόδος, Κατάκολο και Ηράκλειο

Και ενώ πέρυσι οι τουρίστες που έφτασαν στη Μύκονο αεροπορικώς σημείωσαν πτώση, αντίθετα αυτοί που έφτασαν με κρουαζιερόπλοια σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο, της τάξης του 73,9%. Συνολικά 1.192.822 επιβάτες κρουαζιερόπλοιων επισκέφθηκαν το κυκλαδίτικο νησί που δέχτηκε 749 προσεγγίσεις πλοίων.

Στην Κέρκυρα έφτασαν 667.000 επιβάτες, στη Ρόδο 454.000 επιβάτες, στο Κατάκολο 390.000 και στο Ηράκλειο 383.000 επιβάτες.

Μέχρι στιγμής, για τη φετινή σεζόν, υπάρχουν πάνω από 430 κρατήσεις για προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Ρόδο, 520 για την Κέρκυρα, 290 για το Ηράκλειο και 210 για το Κατάκολο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!