Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Maersk: Μη βιώσιμοι οι χαμηλοί ναύλοι στην παγκόσμια ναυτιλία

H παγκόσμια αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις, καθώς οι ναύλοι έχουν πέσει σε μη βιώσιμο επίπεδο, προειδοποίησε ο CEO της Maersk. Μιλώντας στην ετήσια συνέλευση των μετόχων της Maersk, ο Βίνσεντ Κλερκ ανέφερε ότι η εισροή νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις εφοδιαστικές αλυσίδες διά θαλάσσης πρόσθεσε ένα 9% στην παγκόσμια χωρητικότητα του κλάδου το 2023, η οποία αναμένεται να ανέβει κατά 11% φέτος και κατά 7% το 2025.

Αυτό έχει αποτέλεσμα η φετινή κερδοφορία να κινηθεί χαμηλότερα σε σχέση με τα κέρδη-ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας κορονοϊού. «Οι τιμές των ναύλων έχουν μειωθεί σημαντικά από τις καλές χρονιές του 2021 και του 2022 και έχουν πέσει στην πραγματικότητα σε μη βιώσιμο επίπεδο», δήλωσε ο Κλερκ. Επιπλέον, τα καθαρά κέρδη τόσο της Maersk όσο και του ανταγωνισμού επηρεάζονται και από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Τα μεγαλύτερα σε διάρκεια ταξίδια λόγω του διάπλου της Αφρικής ανέβασαν πρόσκαιρα το κόστος μεταφοράς, ωστόσο αυτό δεν αρκεί για να κρατήσει σε υψηλά επίπεδα τα κέρδη. Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν σημαντικά τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο λόγω των επιθέσεων των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα. Ωστόσο, ακολούθησε αποκλιμάκωση τιμών, καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα εξακολουθεί να υπερβαίνει τη ζήτηση.

Ο CEO της Maersk εκτίμησε ότι η αύξηση της ζήτησης, η αργή πλεύση (slow steaming), που γίνεται για εξοικονόμηση καυσίμων και περιβαλλοντικούς λόγους, αλλά και η «πράσινη» μετάβαση, που φέρνει τη σταδιακή ανανέωση του στόλου με σύγχρονα και eco-friendly πλοία, μπορούν να επαναφέρουν την κερδοφορία σε «υγιή επίπεδα» τα επόμενα χρόνια. Το 2023 η Maersk ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε 10.000 απολύσεις, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του λειτουργικού κόστους. Παράλληλα, ο ναυτιλιακός κολοσσός επανέλαβε την πρόθεσή του για καταβολή μερίσματος στους μετόχους, ύψους από 30%-50% των υποκείμενων καθαρών κερδών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!