Γ.Δ.
1530.68 -0,57%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,98%
8.11
EVR
-0,33%
1.49
NOVAL
+3,04%
2.37
OPTIMA
+0,46%
13
TITC
+2,25%
45.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,40%
1.82
ΑΒΕ
+0,66%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+4,94%
4.25
ΑΛΦΑ
-2,80%
1.718
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,92%
2.19
ΒΙΟ
+0,70%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,08%
18.72
ΔΑΑ
+3,73%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,86%
12.7
ΔΟΜΙΚ
+0,51%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,26%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.76
ΕΕΕ
-1,08%
32.88
ΕΚΤΕΡ
+6,29%
1.86
ΕΛΒΕ
-5,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+6,13%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.848
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.085
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,58%
8.34
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-3,39%
2.392
ΕΧΑΕ
+2,12%
4.825
ΙΑΤΡ
+2,14%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+2,86%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
332
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+0,72%
1.392
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.19
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+2,40%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,33%
3.08
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,86%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,12%
21.26
ΜΟΝΤΑ
+1,34%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,34%
33.84
ΝΑΚΑΣ
+0,67%
3.02
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
+1,96%
2.6
ΟΠΑΠ
+1,06%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.783
ΟΤΕ
-0,80%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,71%
11.28
ΠΑΙΡ
+0,96%
1.05
ΠΑΠ
+2,01%
2.54
ΠΕΙΡ
-2,41%
4.26
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-1,19%
1.655
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,96%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,34%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,28%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Maersk: Μη βιώσιμοι οι χαμηλοί ναύλοι στην παγκόσμια ναυτιλία

H παγκόσμια αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις, καθώς οι ναύλοι έχουν πέσει σε μη βιώσιμο επίπεδο, προειδοποίησε ο CEO της Maersk. Μιλώντας στην ετήσια συνέλευση των μετόχων της Maersk, ο Βίνσεντ Κλερκ ανέφερε ότι η εισροή νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις εφοδιαστικές αλυσίδες διά θαλάσσης πρόσθεσε ένα 9% στην παγκόσμια χωρητικότητα του κλάδου το 2023, η οποία αναμένεται να ανέβει κατά 11% φέτος και κατά 7% το 2025.

Αυτό έχει αποτέλεσμα η φετινή κερδοφορία να κινηθεί χαμηλότερα σε σχέση με τα κέρδη-ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας κορονοϊού. «Οι τιμές των ναύλων έχουν μειωθεί σημαντικά από τις καλές χρονιές του 2021 και του 2022 και έχουν πέσει στην πραγματικότητα σε μη βιώσιμο επίπεδο», δήλωσε ο Κλερκ. Επιπλέον, τα καθαρά κέρδη τόσο της Maersk όσο και του ανταγωνισμού επηρεάζονται και από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Τα μεγαλύτερα σε διάρκεια ταξίδια λόγω του διάπλου της Αφρικής ανέβασαν πρόσκαιρα το κόστος μεταφοράς, ωστόσο αυτό δεν αρκεί για να κρατήσει σε υψηλά επίπεδα τα κέρδη. Οι τιμές των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν σημαντικά τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο λόγω των επιθέσεων των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα. Ωστόσο, ακολούθησε αποκλιμάκωση τιμών, καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα εξακολουθεί να υπερβαίνει τη ζήτηση.

Ο CEO της Maersk εκτίμησε ότι η αύξηση της ζήτησης, η αργή πλεύση (slow steaming), που γίνεται για εξοικονόμηση καυσίμων και περιβαλλοντικούς λόγους, αλλά και η «πράσινη» μετάβαση, που φέρνει τη σταδιακή ανανέωση του στόλου με σύγχρονα και eco-friendly πλοία, μπορούν να επαναφέρουν την κερδοφορία σε «υγιή επίπεδα» τα επόμενα χρόνια. Το 2023 η Maersk ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε 10.000 απολύσεις, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του λειτουργικού κόστους. Παράλληλα, ο ναυτιλιακός κολοσσός επανέλαβε την πρόθεσή του για καταβολή μερίσματος στους μετόχους, ύψους από 30%-50% των υποκείμενων καθαρών κερδών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!