Γ.Δ.
1394.33 -0,24%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+1,58%
8.37
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
+0,44%
2.285
OPTIMA
-0,63%
12.68
TITC
+1,75%
37.75
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+1,54%
0.461
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,79%
1.5345
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,69%
9.51
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,05%
0.608
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-1,15%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,68%
17.7
ΔΑΑ
+0,23%
7.998
ΔΑΙΟΣ
-5,46%
3.46
ΔΕΗ
-0,17%
11.73
ΔΟΜΙΚ
-1,09%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.37
ΕΕΕ
+1,21%
33.5
ΕΚΤΕΡ
-0,28%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
+0,75%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.64
ΕΛΠΕ
-0,44%
6.77
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+2,78%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-2,47%
6.862
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-1,52%
2.009
ΕΧΑΕ
-0,81%
4.275
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,85%
4.73
ΙΝΛΙΦ
-0,70%
4.26
ΙΝΛΟΤ
-0,80%
0.873
ΙΝΤΕΚ
-0,89%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
2.635
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,71%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,35%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+6,33%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+1,78%
1.028
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.54
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-17,97%
0.21
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
-9,54%
0.588
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,50%
2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,15%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,19%
19.09
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,99%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
31.38
ΝΑΚΑΣ
-1,37%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.29
ΟΠΑΠ
+1,96%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,60%
15.1
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
10.18
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-1,87%
3.562
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,51%
7.74
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,37%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,91%
0.328
ΣΙΔΜΑ
-1,96%
1.5
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,12%
3.53
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Η ΡΑΛ απορρίπτει τις αθέμιτες χρεώσεις της ΟΛΠ/Cosco στο Πέραμα

Κέρδισαν την πρώτη μάχη οι ναυπηγοεπισκευαστές στο Πέραμα κατά της ΟΛΠ/Cosco. Η καταγγελία που πραγματοποίησαν στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) σχετικά με αθέμιτες χρεώσεις από την παραχωρησιούχο του λιμένα Πειραιά, έγινε αποδεκτή και πλέον η ΟΛΠ/Cosco δεν πρέπει να χρεώνει την είσοδο των συνεργείων στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.

Πρόκειται για τα συνεργεία που παρέχουν υπηρεσίες ναυπηγοεπισκευής σε πλοία και τα οποία χρεώνονταν με 5, 10 ή 19,50 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, ανά είσοδο στη ζώνη ναυπηγοεπισκευής.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΛ (226/2021/21.04.2021), «η αμοιβή χρήσης λιμένα για κάθε είσοδο αυτοκινήτων που προβλέπει η διάταξη της παρ. 7 του 3ου Ειδικού Τιμολογίου για τις φορτοεκφορτώσεις ειδών τροφοδοσίας και λοιπών εφοδίων πλοίων, δεν περιλαμβάνει την είσοδο αυτοκινήτων που πρόκειται να εκτελέσουν ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες». Η ίδια απόφαση επίσης αναφέρει ότι «το ημερήσιο αδιαίρετο δικαίωμα χρήσης λιμένος και εκτέλεσης εργασιών ιδιωτικών γερανών, κατ’ άρθρον 8 του “Κανονισμού και Τιμολόγια στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Ο.Λ.Π.”, δεν καταλαμβάνει αυτοκίνητα με την πρόσθετη διάταξη για την φορτοεκφόρτωση υλικών για τη διενέργεια ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών».

Ουσιαστικά με την απόφαση αυτή, η ΡΑΛ απορρίπτει τον ισχυρισμό της ΟΛΠ ΑΕ ότι τα τέλη τροφοδοσίας πλοίων στο λιμένα, πέρα από τα σκάφη της ακτοπλοΐας, αφορά και τα σκάφη της ναυπηγοεπισκευής. Συγκεκριμένα η ρυθμιστική αρχή αναφέρει ότι η ΟΛΠ/Cosco, διασταλτικά επεκτείνει τα τέλη φορτοεκφορτώσεων και τροφοδοσίας πλοίων, στα πλοία της ναυπηγοεπισκευής. Προσθέτει δε ότι η πρόσβαση των συνεργείων ναυπηγοεπισκευής πρέπει να γίνεται στα πλοία που ελλιμενίζονται για το σκοπό αυτό, χωρίς κόστος, καθώς το κόστος αυτό καταβάλλεται μέσω των τελών λιμενικών υπηρεσιών και χρήσης υποδομών του λιμένα από τον πλοιοκτήτη ή τον διαχειριστή του πλοίου.

«Η Ο.Λ.Π. Α.Ε.», αναφέρει στο σκεπτικό της η ΡΑΛ, «αναζητά και επιβάλλει τέλη εισόδου σε φορτηγά οχήματα με πρόσθετη ανυψωτική διάταξη, τα οποία χρησιμοποιούνται από τους παρόχους ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών αποκλειστικά για τη μεταφορά και φορτοεκφόρτωση των υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων που χρησιμοποιούν στις εργασίες τους στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι η χρήση των οχημάτων αυτών δεν αφορά την ανύψωση και μετατόπιση φορτιών, αλλά είναι επικουρική για τη μεταφορά και φορτοεκφόρτωση των υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται στις εργασίες ναυπηγοεπισκευής, από το πίσω μέρος του ειδικά διαμορφωμένου για τη μεταφορά φορτίων οχήματος προς τον τόπο εκφόρτωσης στην αποβάθρα, και όχι επί του πλοίου υπό επισκευή».

Το παραπάνω προκύπτει και από τα οικονομικά στοιχεία της ΟΛΠ Α.Ε. Τα ποσά που εισπράττει ως τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων το 2019 και το 2020 η εταιρεία, είναι ιδιαίτερα αυξημένα, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται η πηγή τους, δηλαδή από προέροχνται από την ακτοπλοϊα ή την ναυπηγοεπισκευή. «Ο δε ισχυρισμός (της ΟΛΠ), ότι τα ανωτέρω (τέλη εισόδου των συνεργείων ναυπηγοεπισκευής) εισπράττονταν από την Ο.Λ.Π. ΑΕ ήδη και προ της υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης, δεν προέκυψε από τα αντίστοιχα χορηγηθέντα στοιχεία, όπου προκύπτει το συνολικά εισπραχθέν ποσό από το ανωτέρω τιμολόγιο ανά έτος, και όχι η αντίστοιχη κατανομή είσπραξης ανά υπόχρεο», αναφέρει η έκθεση της ΡΑΛ. Με άλλα λόγια, τα τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων, παρόλο που δεν προσδιορίζονται, εμφανίζονται αυξημένα μετά την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι τα τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων, είναι αυξημένα υπέρμετρα -άνω του 40%-μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του λιμένα στην Cosco.

Το «χαράτσι» εισόδου να ναυπηγοεπισκευαστών στο Πέραμα δεν αφορά παρά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ετησίως. Ωστόσο οι ναυπηγοεπισκευαστές στυλώνουν τα πόδια τους, καθώς όπως αναφέρουν, κάποιοι στην χώρα μας, θέλουν να παραστήσουν τους «καλούς» και τους «αποδοτικούς» στους Κινέζους, επιχειρώντας να βγάλουν επιπλέον έσοδα από παντού. Με δεδομένο μάλιστα ότι τα τέλη χρήσης του λιμένα της ναυπηγοεπισκευής καταβάλλονται από τον πλοιοκτήτη, ενώ οι ναυπηγοεπισκευαστές καταβάλλουν τα κόστη της υποπαραχώρησης του ΟΛΠ, θεωρούν κοροϊδία να καταβάλλουν το επιπλέον κόστος εισόδου των συνεργείων στους στη ζώνη ναυπηγοεπισκευής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!