Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Η ΡΑΛ απορρίπτει τις αθέμιτες χρεώσεις της ΟΛΠ/Cosco στο Πέραμα

Κέρδισαν την πρώτη μάχη οι ναυπηγοεπισκευαστές στο Πέραμα κατά της ΟΛΠ/Cosco. Η καταγγελία που πραγματοποίησαν στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) σχετικά με αθέμιτες χρεώσεις από την παραχωρησιούχο του λιμένα Πειραιά, έγινε αποδεκτή και πλέον η ΟΛΠ/Cosco δεν πρέπει να χρεώνει την είσοδο των συνεργείων στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.

Πρόκειται για τα συνεργεία που παρέχουν υπηρεσίες ναυπηγοεπισκευής σε πλοία και τα οποία χρεώνονταν με 5, 10 ή 19,50 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, ανά είσοδο στη ζώνη ναυπηγοεπισκευής.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΛ (226/2021/21.04.2021), «η αμοιβή χρήσης λιμένα για κάθε είσοδο αυτοκινήτων που προβλέπει η διάταξη της παρ. 7 του 3ου Ειδικού Τιμολογίου για τις φορτοεκφορτώσεις ειδών τροφοδοσίας και λοιπών εφοδίων πλοίων, δεν περιλαμβάνει την είσοδο αυτοκινήτων που πρόκειται να εκτελέσουν ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες». Η ίδια απόφαση επίσης αναφέρει ότι «το ημερήσιο αδιαίρετο δικαίωμα χρήσης λιμένος και εκτέλεσης εργασιών ιδιωτικών γερανών, κατ’ άρθρον 8 του “Κανονισμού και Τιμολόγια στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Ο.Λ.Π.”, δεν καταλαμβάνει αυτοκίνητα με την πρόσθετη διάταξη για την φορτοεκφόρτωση υλικών για τη διενέργεια ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών».

Ουσιαστικά με την απόφαση αυτή, η ΡΑΛ απορρίπτει τον ισχυρισμό της ΟΛΠ ΑΕ ότι τα τέλη τροφοδοσίας πλοίων στο λιμένα, πέρα από τα σκάφη της ακτοπλοΐας, αφορά και τα σκάφη της ναυπηγοεπισκευής. Συγκεκριμένα η ρυθμιστική αρχή αναφέρει ότι η ΟΛΠ/Cosco, διασταλτικά επεκτείνει τα τέλη φορτοεκφορτώσεων και τροφοδοσίας πλοίων, στα πλοία της ναυπηγοεπισκευής. Προσθέτει δε ότι η πρόσβαση των συνεργείων ναυπηγοεπισκευής πρέπει να γίνεται στα πλοία που ελλιμενίζονται για το σκοπό αυτό, χωρίς κόστος, καθώς το κόστος αυτό καταβάλλεται μέσω των τελών λιμενικών υπηρεσιών και χρήσης υποδομών του λιμένα από τον πλοιοκτήτη ή τον διαχειριστή του πλοίου.

«Η Ο.Λ.Π. Α.Ε.», αναφέρει στο σκεπτικό της η ΡΑΛ, «αναζητά και επιβάλλει τέλη εισόδου σε φορτηγά οχήματα με πρόσθετη ανυψωτική διάταξη, τα οποία χρησιμοποιούνται από τους παρόχους ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών αποκλειστικά για τη μεταφορά και φορτοεκφόρτωση των υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων που χρησιμοποιούν στις εργασίες τους στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι η χρήση των οχημάτων αυτών δεν αφορά την ανύψωση και μετατόπιση φορτιών, αλλά είναι επικουρική για τη μεταφορά και φορτοεκφόρτωση των υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται στις εργασίες ναυπηγοεπισκευής, από το πίσω μέρος του ειδικά διαμορφωμένου για τη μεταφορά φορτίων οχήματος προς τον τόπο εκφόρτωσης στην αποβάθρα, και όχι επί του πλοίου υπό επισκευή».

Το παραπάνω προκύπτει και από τα οικονομικά στοιχεία της ΟΛΠ Α.Ε. Τα ποσά που εισπράττει ως τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων το 2019 και το 2020 η εταιρεία, είναι ιδιαίτερα αυξημένα, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται η πηγή τους, δηλαδή από προέροχνται από την ακτοπλοϊα ή την ναυπηγοεπισκευή. «Ο δε ισχυρισμός (της ΟΛΠ), ότι τα ανωτέρω (τέλη εισόδου των συνεργείων ναυπηγοεπισκευής) εισπράττονταν από την Ο.Λ.Π. ΑΕ ήδη και προ της υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης, δεν προέκυψε από τα αντίστοιχα χορηγηθέντα στοιχεία, όπου προκύπτει το συνολικά εισπραχθέν ποσό από το ανωτέρω τιμολόγιο ανά έτος, και όχι η αντίστοιχη κατανομή είσπραξης ανά υπόχρεο», αναφέρει η έκθεση της ΡΑΛ. Με άλλα λόγια, τα τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων, παρόλο που δεν προσδιορίζονται, εμφανίζονται αυξημένα μετά την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι τα τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων, είναι αυξημένα υπέρμετρα -άνω του 40%-μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του λιμένα στην Cosco.

Το «χαράτσι» εισόδου να ναυπηγοεπισκευαστών στο Πέραμα δεν αφορά παρά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ετησίως. Ωστόσο οι ναυπηγοεπισκευαστές στυλώνουν τα πόδια τους, καθώς όπως αναφέρουν, κάποιοι στην χώρα μας, θέλουν να παραστήσουν τους «καλούς» και τους «αποδοτικούς» στους Κινέζους, επιχειρώντας να βγάλουν επιπλέον έσοδα από παντού. Με δεδομένο μάλιστα ότι τα τέλη χρήσης του λιμένα της ναυπηγοεπισκευής καταβάλλονται από τον πλοιοκτήτη, ενώ οι ναυπηγοεπισκευαστές καταβάλλουν τα κόστη της υποπαραχώρησης του ΟΛΠ, θεωρούν κοροϊδία να καταβάλλουν το επιπλέον κόστος εισόδου των συνεργείων στους στη ζώνη ναυπηγοεπισκευής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!