Γ.Δ.
1418.9 +0,84%
ACAG
+0,86%
5.85
CENER
+0,82%
9.88
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,59%
8.55
NOVAL
-2,57%
2.65
OPTIMA
+1,51%
12.08
TITC
+0,35%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,28%
1.41
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.215
ΑΚΡΙΤ
-4,11%
0.7
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
+0,67%
1.5705
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,69%
11.45
ΑΣΚΟ
+3,05%
3.04
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+0,83%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,52%
5.76
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,83%
16.7
ΔΑΑ
+1,06%
7.798
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,18%
11.2
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
+1,27%
31.9
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+1,34%
2.27
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,61%
2.53
ΕΛΠΕ
+1,28%
7.94
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.696
ΕΛΧΑ
-0,97%
1.842
ΕΝΤΕΡ
-0,63%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,40%
1.255
ΕΤΕ
+1,20%
7.79
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
+0,97%
2.09
ΕΧΑΕ
0,00%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
+0,20%
5.05
ΙΝΛΙΦ
-3,16%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,86%
1.172
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.53
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.61
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
-0,19%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
+1,19%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,04%
23.3
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,65%
27.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,87%
3.4
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,07%
35.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+1,19%
25.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
+0,82%
14.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.902
ΟΤΕ
+0,52%
13.63
ΟΤΟΕΛ
-2,11%
11.16
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
+1,11%
3.557
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
+0,44%
4.555
ΡΕΒΟΙΛ
+2,50%
2.05
ΣΑΡ
-0,18%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.52
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
-3,03%
0.64

Cosco: Στον Ιανουάριο του 2017 υποχώρησε η εμπορευματική κίνηση στον Πειραιά

Σε επίπεδο… 2017 επέστρεψαν τον φετινό Ιανουάριο τα μεγέθη της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, απόρροια της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα και της κατακόρυφης μείωσης του αριθμού των διελεύσεων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Σουέζ. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποίησε πριν από μερικές ημέρες ο κινεζικός όμιλος Cosco, τον Ιανουάριο διακινήθηκαν μόλις 281,8 «κουτιά», αριθμός που ήταν 12,7% χαμηλότερος, ή πάνω από 40.000 εμπορευματοκιβώτια λιγότερα από τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση από τον Ιανουάριο του 2017, όταν και πάλι είχαν διακινηθεί περίπου 282.000 εμπορευματοκιβώτια. Η ειδοποιός διαφορά όμως του σήμερα σε σχέση με πριν από επτά χρόνια είναι ότι τότε δεν είχε καν ολοκληρωθεί το έργο της κατασκευής του νέου προβλήτα ΙΙΙ, χάρη στον οποίο αυξήθηκε κατακόρυφα η δυναμικότητα του ελληνικού λιμανιού, φτάνοντας συνολικά τα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Υπενθυμίζεται ότι η νέα προβλήτα ΙΙΙ παραδόθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018. Έκτοτε σημειώθηκε μια σημαντική άνοδος της σχετικής δραστηριότητας, με τον Ιανουάριο του 2022 να αποτελεί τον καλύτερο μέχρι σήμερα μήνα. Τότε είχαν διακινηθεί 386,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 37% περισσότερα από τον φετινό Ιανουάριο, δείγμα της μεγάλης μείωσης που παρατηρείται.

Εν τω μεταξύ, η κατάσταση στον Πειραιά θα μπορούσε να ήταν πολύ χειρότερη, αν αρκετοί Κινέζοι εξαγωγείς και ναυτιλιακές εταιρείες δεν συνέχιζαν να χρησιμοποιούν το Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα, ποντάροντας στο γεγονός ότι η Κίνα διατηρεί καλές σχέσεις με το καθεστώς των Χούθι κι επομένως τα πλοία της δεν θα αποτελέσουν στόχους επιθέσεων. Η τακτική αυτή φαίνεται, μάλιστα, πως λειτουργεί προσώρας. Πρόσφατα κινεζικά κρατικά μέσα μετέδωσαν ότι η κινεζική ναυτιλιακή εταιρεία Sea Legend έχει ξεκινήσει μια νέα γραμμή που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη, περνώντας από την Ερυθρά Θάλασσα. Μόνο κατά τον μήνα Ιανουάριο προγραμματίστηκαν οκτώ διαδρομές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, ώστε να φτάσουν κινεζικά προϊόντα ταχύτερα στην ευρωπαϊκή αγορά, εν όψει της αργίας της Πρωτοχρονιάς στην Κίνα, που μόλις ολοκληρώθηκε.

Ασφαλώς, ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, τα πλοία θα έχουν συνοδεία πλοία του κινεζικού πολεμικού ναυτικού (Chinese Navy Flotilla 118), ενώ ένοπλοι φρουροί θα επιβαίνουν σε αυτά. Η Sea Legend αναφέρει ότι είναι η μόνη εταιρεία αυτήν τη στιγμή που προσφέρει εβδομαδιαία δρομολόγια προς την Ευρώπη μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Ασφαλώς, τα μέτρα ασφαλείας και το πλεονέκτημα της ταχύτερης άφιξης των φορτίων/εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη χρεώνονται αναλόγως και συγκεκριμένα 30%-40% περισσότερο σε σχέση με την περίοδο πριν από το ξέσπασμα της κρίσης. Παράλληλα, η Sea Legend κερδίζει σημαντικό μερίδιο αγοράς, επωφελούμενη από την αποχή των υπόλοιπων μεγάλων ομίλων από τη συγκεκριμένη διαδρομή.

Πρόσφατα ο ναυτιλιακός κολοσσός της MSC ανέφερε ότι δεσμεύεται ότι θα αρχίσει να επαναχρησιμοποιεί τη Διώρυγα του Σουέζ μόλις αποκατασταθεί η ασφάλεια στην περιοχή. Μέχρι να συμβεί όμως αυτό, θα συνεχίσει να δρομολογεί τα πλοία του μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, δηλαδή κάνοντας τον διάπλου της Αφρικής. Με τη σειρά της, η Maersk προχώρησε πρόσφατα στην εκτίμηση ότι δεν αναμένεται κάποια διαφοροποίηση της παρούσας κατάστασης τουλάχιστον μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου. Μάλιστα, θεωρεί πιθανή τη συνέχιση των προβλημάτων και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Εφόσον επιβεβαιωθεί ένα τέτοιο σενάριο, ο αντίκτυπος τόσο στον Πειραιά όσο και στα υπόλοιπα λιμάνια της Μεσογείου αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αρνητικός.

Πώς διαμορφώνεται διαχρονικά η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά

Μήνας-Έτος Αριθμός Εμπορευματοκιβωτίων
Ιανουάριος 2024 281,8 χιλιάδες
Ιανουάριος 2023 322,8 χιλιάδες
Ιανουάριος 2022 386,8 χιλιάδες
Ιανουάριος 2021 363,7 χιλιάδες
Ιανουάριος 2020 423 χιλιάδες
Ιανουάριος 2019 393,3 χιλιάδες
Ιανουάριος 2018 330,9 χιλιάδες
Ιανουάριος 2017 281,8 χιλιάδες

Πηγή: Cosco Shipping Ports

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!