THEPOWERGAME
Η τεταμένη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις συνεχιζόμενες επιθέσεις των Χούθι σε πλοία που αξιολογούν ότι εμπλέκονται με το Ισραήλ, εξακολουθούν να αποτελούν ένα πρόβλημα που διογκώνεται. Αυτό αποτυπώνεται και στην έκθεση της Cosco για τον μήνα Ιανουάριο και τα στοιχεία για το Λιμάνι του Πειραιά, που δείχνουν σημαντική μείωση των εμπορευματοκιβωτίων.
Πιο αναλυτικά, τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, που είναι η διαχειρίστρια εταιρεία στις δύο από τις τρεις προβλήτες στο λιμάνι του Πειραιά, δείχνουν πτώση ύψους 12,7% για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον Ιανουάριο σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023, μια πτώση που κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα ανακοπεί, αν δεν υπάρξει εξομάλυνση της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Αναφορικά με το σύνολο των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν στο Λιμάνι του Πειραιά των Ιανουάριο, αυτά ανήλθαν σε 281.800 από 322.800 τον Ιανουάριο του 2023 και από 379.700 τον Δεκέμβριο του 2023.
Οι επιθέσεις στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, έχουν προκαλέσει σημαντικότατες συνέπειες στο διεθνές εμπόριο, με αποτέλεσμα πολλές ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν τροποποιήσει τα δρομολόγιά τους, κάτι που τους κοστίζει και χρόνο και χρήμα. Τα ελληνόκτητα πλοία δε, έχουν γίνει αρκετές φορές στόχος των Χούθι το τελευταίο διάστημα, με το τελευταίο συμβάν να διαδραματίζεται μόλις χθες, Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου, με την επίθεση στο πλοίο Lycavitos. Είχαν προηγηθεί και στις 12 αλλά και στις 6 Φεβρουαρίου επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στα ανοικτά της Υεμένης.
Λιμάνι Πειραιά: Δυσοίωνες προβλέψεις από την DBRS
Μάλιστα η DBRS σε πρόσφατη έκθεσή της κάνει λόγο για πτώση 30% των φορτίων στο λιμάνι του Πειραιά λόγω των Χούθι και τονίζει ότι τα κύρια λιμάνια προσέλκυσης αναμένεται να είναι σε μεγάλο βαθμό απομονωμένα από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.
«Στην Ελλάδα, για το λιμάνι του Πειραιά, το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων έχει μέχρι στιγμής ήταν αρκετά σταθερός με μικρή επίπτωση από τις διαταραχές», σημειώνει αρχικά η έκθεση και συνεχίζει: «Ωστόσο, αναμένουμε πτώση του φορτίου περίπου 30% ή και περισσότερο σε αυτό το λιμάνι (…).
Οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, Evergreen Line και Orient Overseas Container Line αποφάσισαν να σταματήσουν τα τριήμερα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά, τα οποία αποτελούσαν ενδιάμεσο σταθμό για τη βόρεια Ευρώπη».