THEPOWERGAME
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα ισοπεδώνει τις προβλέψεις της Maersk για τα κέρδη του 2024. Η εταιρεία ανακοίνωσε την Πέμπτη κέρδη τέταρτου τριμήνου χαμηλότερα από τις προσδοκίες και δήλωσε ότι αναμένει κέρδη για το 2024 πολύ χαμηλότερα από το περσινό επίπεδο, εν μέσω υπερπροσφοράς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αν και η αβεβαιότητα παραμένει γύρω από τον αντίκτυπο από τις διαταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η εταιρεία, μία από τις κορυφαίες ναυτιλιακών εταιρειών στον κόσμο, με έδρα την Κοπεγχάγη, είπε ακόμη ότι αναμένει υποκείμενα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) μεταξύ 1 και 6 δισ. δολαρίων φέτος, σε σύγκριση με τα 9,6 δισ. δολάρια που επιτεύχθηκαν πέρυσι.
«Μεγάλη αβεβαιότητα παραμένει γύρω από τη διάρκεια και τον βαθμό της διαταραχής στην Ερυθρά Θάλασσα, με τη διάρκεια από ένα τρίμηνο έως ολόκληρο το έτος να αντικατοπτρίζεται στο εύρος των προβλέψεων», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Τα EBITDA μειώθηκαν στα 839 εκατ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο από 6,54 δισ. δολάρια έναν χρόνο νωρίτερα και υπολείπονται των προσδοκιών των αναλυτών για 1,13 δισ. δολάρια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Βενσάν Κλερκ, είχε τονίσει προ ημερών πως η αναταραχή στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα, που προκλήθηκε από τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, θα διαρκέσει πιθανόν τουλάχιστον λίγους μήνες.
«Άρα για εμάς αυτό θα σημαίνει μεγαλύτερους διαμετακομιστικούς χρόνους και πιθανόν διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα για λίγους μήνες τουλάχιστον, ελπίζω λιγότερο, αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι περισσότερο, επειδή είναι πολύ απρόβλεπτο το πώς εξελίσσεται στην πραγματικότητα αυτή η κατάσταση», δήλωσε ο Κλερκ μιλώντας στο Global Markets Forum του Reuters στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός.
Μεγάλο είναι το δίλημμα, αξίας 3 εκατ. ημερησίως, για τις ναυτιλιακές, όπως έγραψε το powergame.gr, αφού αρκετά πλοία συνεχίζουν να πλέουν στα επικίνδυνα αυτά νερά, αψηφώντας την απειλή των Χούθι. Όπως αναφέρουν ναυτιλιακοί παράγοντες, ναι μεν πολλά πλοία αποφεύγουν πλέον την περιοχή κι έχουν αναδρομολογήσει τα ταξίδια τους γύρω από την Αφρική, μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, ωστόσο το επιπλέον κόστος των 3 εκατ. δολαρίων σε καύσιμα και των 14 ημερών επιπλέον ταξιδιού δυσχεραίνουν την κατάσταση.