Γ.Δ.
1442.18 -0,93%
ACAG
0,00%
5.81
BOCHGR
0,00%
4.55
CENER
0,00%
9.25
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
0,00%
8.31
NOVAL
0,00%
2.355
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
0,00%
39.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.542
ΑΒΕ
0,00%
0.452
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.58
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.595
ΑΛΦΑ
0,00%
1.594
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.3
ΑΣΚΟ
0,00%
2.88
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
0,00%
5.5
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.875
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.38
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.955
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.625
ΕΕΕ
0,00%
32.8
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.776
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.14
ΕΛΛ
0,00%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.944
ΕΛΠΕ
0,00%
7.345
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.874
ΕΛΧΑ
0,00%
1.92
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.71
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.89
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.211
ΕΧΑΕ
0,00%
4.565
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3365
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.99
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.745
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.79
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.98
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.92
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.9
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.175
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.166
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.77
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
0,00%
0.75
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.91
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
0,00%
2.71
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.73
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.816
ΞΥΛΚ
0,00%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
0,00%
29.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.32
ΟΠΑΠ
0,00%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.789
ΟΤΕ
0,00%
14.57
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.56
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.39
ΠΕΙΡ
0,00%
3.915
ΠΕΡΦ
0,00%
5.47
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.73
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.337
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.8
ΣΠΙ
0,00%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.83
ΤΖΚΑ
0,00%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

DBRS: “Πληγή” για το λιμάνι του Πειραιά οι Χούθι

Για πτώση 30% των φορτίων στο λιμάνι του Πειραιά λόγω των Χούθι κάνει λόγο η DBRSπου τονίζει ότι τα κύρια λιμάνια προσέλκυσης αναμένεται να είναι σε μεγάλο βαθμό απομονωμένα από τις επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα.

«Στην Ελλάδα, για το λιμάνι του Πειραιά, το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων έχει μέχρι στιγμής ήταν αρκετά σταθερός με μικρή επίπτωση από τις διαταραχές», σημειώνει αρχικά η έκθεση και συνεχίζει: «Ωστόσο, αναμένουμε πτώση του φορτίου περίπου 30% ή και περισσότερο σε αυτό το λιμάνι (…) Οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, Evergreen Line και Orient Overseas Container Line αποφάσισαν να σταματήσουν τα τριήμερα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά, τα οποία αποτελούσαν ενδιάμεσο σταθμό για τη βόρεια Ευρώπη».

Σύμφωνα με την έκθεση, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στους λιμένες Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου, με πρόσκαιρη μείωση των όγκων, ενώ πολύ πιο ήπιες θα είναι αυτές για τους λιμένες της Βόρειας Ευρώπης.

Σε ό,τι αφορά την Ανατολική Μεσόγειο ο οίκος σημειώνει ότι οι λιμένες της περιοχής θα «δουν» προσωρινή πτώση του όγκου τους έως ότου οι αλυσίδες εφοδιασμού επανέλθουν στο φυσιολογικό. Αναμένει ότι αυτά τα λιμάνια θα επηρεαστούν δυνητικά περισσότερο από την επαναδρομολόγηση προς την Ευρώπη, με κάποια πιθανή συμφόρηση από τον Φεβρουάριο, καθώς αναμένει μείωση του αριθμού των μεγάλων πλοίων.

Τα κύρια σημεία αναφοράς της Morningstar DBRS είναι:

– Αναμένει ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και οι τρέχουσες καιρικές συνθήκες στη Βόρεια Ευρώπη και τον Παναμά θα έχουν βραχυπρόθεσμο και ήπιο αντίκτυπο μόνο στα επηρεαζόμενα μεμονωμένα λιμάνια.

– Τα πρωτεύοντα λιμάνια προσέγγισης αναμένεται να έχουν ηπιότερες επιπτώσεις και ταχύτερη ανάκαμψη, λόγω των πιο σταθερών ταμειακών ροών.

– Καθυστερήσεις λόγω της μεγαλύτερης εναλλακτικής διαδρομής μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα οδηγήσουν σε περαιτέρω προσωρινές λειτουργικές ανεπάρκειες στους επηρεασμένους λιμένες, ενώ η κατάσταση θα επιλύεται σταδιακά.

– Παρά τις προκλήσεις, αναμένει ότι τα πιστωτικά προφίλ των αξιολογούμενων εκδοτών θα εξακολουθήσουν να υποστηρίζονται από τους θεμελιώδεις παράγοντες.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!