Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Τι ψάχνει ο Τζιανλουίτζι Απόντε στο Λαύριο και στην Κέρκυρα

Η θεαματική είσοδος του ομίλου Grimaldi στα δύο περιφερειακά λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου φαίνεται ότι άνοιξε την όρεξη για αντίστοιχα περιουσιακά στοιχεία στον ανταγωνιστικό εφοπλιστικό όμιλο Aponte.

Αν και ο τελευταίος είναι περίπου 20 φορές μεγαλύτερος από τον όμιλο Grimaldi, εντούτοις η κοινή καταγωγή από την Ιταλία και η εντοπιότητα των δύο Ιταλών μεγαλοεφοπλιστών (Νάπολη) τους φέρνει ως άσπονδους φίλους. Έτσι, ο ένας παρακινείται από τις κινήσεις του άλλου και αντίστροφα. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου MSC, που ελέγχεται από την οικογένεια Απόντε, πέρυσι ανήλθε σε 86 δισ. ευρώ, ενώ του ομίλου Grimaldi σε 4,8 δισ. ευρώ.

Σε αντίθεση όμως με τον όμιλο Grimaldi, που στη χώρα μας εστιάζει κυρίως στις δραστηριότητες της ακτοπλοΐας, το ενδιαφέρον του ομίλου Aponte εντοπίζεται στην κρουαζιέρα. Συγκεκριμένα, η MSC Cruises φέρεται να έχει επαφές στην Ελλάδα, ενδιαφερόμενη για τα λιμάνια του Λαυρίου και της Κέρκυρας. Αμφότερα τα λιμάνια βρίσκονται στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο και διερευνά τρόπους αξιοποίησής τους.

Για το λιμάνι του Λαυρίου η διαδικασία έχει ήδη επιλεγεί και στόχος είναι η πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου, που έχει τη διαχείριση του λιμένα. Μάλιστα, η προκήρυξη του διαγωνισμού επιλογής του επενδυτή βρίσκεται ante portas και συνιστά προτεραιότητα για τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.

Για το λιμάνι της Κέρκυρας οι αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμη. Το υπουργείο Ναυτιλίας και το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχουν αποφασίσει ακόμη τη διαδικασία αξιοποίησης και το ζητούμενο είναι αν θα επιλεγεί η μέθοδος της υποπαραχώρησης (μοντέλο Λιμένα Καβάλας) ή θα πωληθεί το πλειοψηφικό πακέτο του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ) που διαχειρίζεται το λιμάνι (μοντέλο Λιμένα Λαυρίου).

Το δεδομένο είναι ότι και για τα δύο λιμάνια ενδιαφέρεται η MSC Cruises. Η τελευταία είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον πλανήτη και, σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος της είναι να καταστήσει το Λαύριο home porting λιμάνι για κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο. Το λιμάνι είναι ιδανικό για τον σκοπό αυτόν, λόγω της εγγύτητας με το αεροδρόμιο των Σπάτων, αλλά και τα ελληνικά νησιά.

Από την άλλη πλευρά, το λιμάνι της Κέρκυρας θα ήταν μια καλή έδρα εκκίνησης ή φιλοξενίας κρουαζιερόπλοιων που πλέουν στην Αδριατική και σε όλη τη Μεσόγειο. Εφόσον το σχέδιο προχωρήσει, αμφότερα τα λιμάνια του Λαυρίου και της Κέρκυρας θα επεκταθούν και θα εκσυγχρονιστούν, για να φιλοξενήσουν τα μεγάλα κρουαζιερόπολοια της MSC.

Σημειώνεται ότι η κρουαζιέρα στην Ελλάδα αποτελεί μετά την πανδημία μια «εκρηκτική» επιχειρηματική δραστηριότητα. Τα έσοδα της χώρας πέρυσι εκτιμάται ότι ξεπέρασαν τα 700 εκατ. ευρώ (698 εκατ. ευρώ το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου), που συνιστά ιστορικό ρεκόρ. Το 2022 τα ίδια έσοδα είχαν ανέλθει σε 420 εκατ. ευρώ και το 2019, που ήταν το προηγούμενο ιστορικό ρεκόρ, είχαν ανέλθει σε 490 εκατ. ευρώ.

Φέτος μόνον στον Πειραιά αναμένονται 1.042 κρουαζιερόπλοια, εκ των οποίων τα 700 θα έχουν ως home porting τον Πειραιά. Επίσης, στη Θεσσαλονίκη για φέτος έχουν ήδη προγραμματιστεί 81 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, από 68 πέρυσι. Και στις δύο περιπτώσεις οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων κινούνται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Παράγοντες της αγοράς αναφέρον ότι οι κινήσεις του ομίλου MSC Cruises δεν περιορίζονται μόνον στα δύο λιμάνια. Ορισμένοι θεωρούν ότι ο όμιλος Aponte καλοβλέπει τη δημιουργία ενός δεύτερου Ocean Cay στη Μεσόγειο Θάλασσα και γιατί όχι στα νησιά της Ελλάδας.

To Ocean Cay είναι ένα μικρό ερημικό νησί στις Μπαχάμες, το οποίο ο όμιλος Aponte απέκτησε, το καθάρισε, το προστάτευσε περιβαλλοντικά, φύτεψε δένδρα πάνω του, δημιούργησε υποδομές και τελικά το μετέτρεψε σε ένα τουριστικό παράδεισο για τους πελάτες του στην κρουαζιέρα. Αποτελεί δε έναν προορισμό των κρουζιερόπλοιων της MSC Cruises, που οι επιβάτες του κολυμπούν στις μοναδικές παραλίες (και όχι μόνον) του νησιού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!