Γ.Δ.
1417.5 -0,14%
ACAG
-0,37%
5.32
BOCHGR
+0,88%
4.57
CENER
+0,46%
8.69
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-0,77%
9.07
NOVAL
-2,06%
2.38
OPTIMA
+0,62%
12.92
TITC
+3,39%
35.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,42%
1.426
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
+4,48%
0.7
ΑΛΜΥ
+5,88%
3.6
ΑΛΦΑ
-0,16%
1.602
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,51%
9.85
ΑΣΚΟ
+1,57%
2.59
ΑΣΤΑΚ
+0,57%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
-30,00%
3.08
ΑΤΤΙΚΑ
-0,48%
2.09
ΒΙΟ
+0,94%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+2,43%
1.685
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,56%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,46%
17.44
ΔΑΑ
+1,16%
7.88
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,49%
12.36
ΔΟΜΙΚ
+6,81%
3.06
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,67%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-1,07%
1.39
ΕΕΕ
-0,06%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+8,07%
1.58
ΕΛΒΕ
+0,42%
4.82
ΕΛΙΝ
-0,99%
2
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,46%
1.746
ΕΛΠΕ
+0,88%
6.875
ΕΛΣΤΡ
+1,47%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+3,92%
1.91
ΕΛΧΑ
+0,56%
1.79
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,72%
1.185
ΕΤΕ
-1,42%
7.23
ΕΥΑΠΣ
-2,45%
3.18
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,40%
1.972
ΕΧΑΕ
+0,46%
4.36
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-1,07%
0.3225
ΙΛΥΔΑ
+2,06%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,93%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-1,82%
4.31
ΙΝΛΟΤ
+1,43%
0.923
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.035
ΙΝΤΚΑ
-1,08%
2.75
ΚΑΡΕΛ
+0,58%
348
ΚΕΚΡ
-0,79%
1.25
ΚΕΠΕΝ
+9,90%
2.22
ΚΛΜ
+0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+6,73%
1.11
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
-1,01%
14.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,43%
0.938
ΛΑΒΙ
-0,63%
0.79
ΛΑΜΔΑ
-0,69%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
+1,09%
2.79
ΜΑΘΙΟ
-1,54%
0.64
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
+0,47%
2.16
ΜΕΡΚΟ
+0,91%
44.4
ΜΙΓ
-2,18%
3.365
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,97%
19.74
ΜΟΝΤΑ
+1,67%
3.65
ΜΟΤΟ
-1,76%
2.515
ΜΟΥΖΚ
-0,77%
0.645
ΜΠΕΛΑ
-1,13%
24.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,36%
33.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+2,84%
0.868
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+0,99%
30.5
ΟΛΥΜΠ
+0,85%
2.37
ΟΠΑΠ
+0,13%
15.02
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
-2,50%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.74
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.38
ΠΕΙΡ
-2,08%
3.77
ΠΕΡΦ
-0,52%
5.7
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-1,00%
3.96
ΠΛΑΚΡ
-3,33%
14.5
ΠΡΔ
+1,53%
0.266
ΠΡΕΜΙΑ
+0,50%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,76%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.645
ΣΑΡ
0,00%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.337
ΣΙΔΜΑ
-1,90%
1.55
ΣΠΕΙΣ
+3,14%
5.92
ΣΠΙ
+3,35%
0.556
ΣΠΥΡ
-4,72%
0.121
ΤΕΝΕΡΓ
+0,15%
19.77
ΤΖΚΑ
+2,11%
1.45
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,53%
3.75
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Στις 29 Φεβρουαρίου ο διαγωνισμός για τις 73 άγονες γραμμές

Τροποποιήθηκαν οι όροι του διεθνούς διαγωνισμού για τις 73 άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές της περιόδου 2023-2024.Ο σχετικός διαγωνισμός με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου στις 10 το πρωί.

Ο προηγούμενος διαγωνισμός, που ήταν να διεξαχθεί έως τις 31/10/2023, ακυρώθηκε ύστερα από προδικαστική προσφυγή της Zante Ferries στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και θετική γνωμοδότηση της τελευταίας.

Η Zante Ferries, που έχει υπό την ιδιοκτησία της τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία «Διονύσιος Σολωμός» και «Αδαμάντιος Κοραής», είχε προσφύγει στη συγκεκριμένη αρχή ζητώντας να ακυρωθεί ή να τροποποιηθεί όρος της διακήρυξης για τις άγονες γραμμές που αφορούσε την κατηγορία 3, όπου μπορούσαν να συμμετέχουν πλοία χωρίς όριο ηλικίας, κάτι που δεν ισχύει για τις κατηγορίες 1 και 2, όπου η αναθέτουσα αρχή έδινε προβάδισμα στα νεότερα ηλικιακά πλοία.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές αφορά πλοία τριών κατηγοριών, οι οποίες ορίζονται με βάση την ηλικία τους.

Όσο μικρότερη είναι η ηλικία τόσο υψηλότερο είναι το μίσθωμα που προϋπολογίζει το υπουργείο Ναυτιλίας.

Με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται η προσέλκυση νεότερων και πιο σύγχρονων πλοίων στην εξυπηρέτηση γραμμών που δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Η κατηγορία 1 αφορά πλοία ηλικίας μέχρι και 16 ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 1η Ιουλίου 2007) και που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 19 κόμβους. Στην κατηγορία 2 εντάσσονται πλοία ηλικίας μέχρι και 24 ετών (τα οποία έχουν καθελκυστεί μετά την 1η Ιανουαρίου 1999) και που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 17 κόμβους.

Στην κατηγορία 3 εντάσσεται κάθε πλοίο που δεν ανήκει (σύμφωνα με την κατατιθέμενη στον διαγωνισμό προσφορά) σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες, που σημαίνει ουσιαστικά ότι πρόκειται για πλοία με όριο ηλικίας από 25 ετών και πάνω.

Πλέον, η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων με απόφασή της στις 19 Ιανουαρίου ακύρωσε τον συγκεκριμένο όρο στην κατηγορία πλοίων 3 και δέχθηκε την προσφυγή της ακτοπλοϊκής εταιρείας, δίνοντας προτεραιότητα στα νεότερα πλοία να συμμετέχουν στον διαγωνισμό.

Το υπουργείο Ναυτιλίας ενημέρωσε την Ε.Ε. για την απόφαση της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων ενώ με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας αναρτήθηκαν στο διαύγεια οι νέοι όροι.

Συγκεκριμένα οι κατατεθειμένες προσφορές των εταιρειών εξετάζονται με σειρά προτεραιότητας:Πρώτα η κατηγορία 1, μετά η κατηγορία 2 και τέλος η κατηγορία 3.

Εφόσον κατά το στάδιο επιλογής προκύψουν στην ίδια κατηγορία πλοίων δύο η περισσότερες προσφορές, προηγείται η προσφορά στην οποία δηλώνεται πλοίο αντικατάστασης.

Επισημαίνεται ότι η αρμόδια επιτροπή στις γραμμές για τις οποίες έχουν προκριθεί πλέον της μίας αιτήσεως συμμετοχής θα ανοίγει τις οικονομικές προσφορές. α)μόνο των εταιρειών που προηγούνται κατά κατηγορία πλοίου εν συνέχεια β) μόνο των εταιρειών που διαθέτουν πλοίο αντικατάστασης εφόσον προκύψουν στην ίδια κατηγορία δύο η περισσότερες προσφορές και γ) μόνο των εταιρειών που διαθέτουν πλοίο συμβατικού τύπου, έναντι ταχυπλόου, εφόσον προκύψουν στην ίδια κατηγορία δύο η περισσότερες προσφορές που είτε στο σύνολό τους διαθέτουν πλοίο αντικατάστασης είτε στο σύνολό τους δεν διαθέτουν.

Ειδικότερα για την κατηγορία 3 προηγείται και προκρίνεται η προσφορά του νεότερου μεταξύ του πλοίου και εν συνέχεια εφόσον έχουν το ίδιο έτος καθέλκυσης προηγείται η προσφορά με πλοίο αντικατάστασης. Σε περίπτωση απόρριψής τους θα ανοίγονται οι οικονομικές προσφορές του αμέσως επόμενου πλοιοκτήτη.

Οι οικονομικές προσφορές που δεν ανοίχτηκαν θα παραμένουν στην αρμόδια υπηρεσία έως την κατοχύρωση του διαγωνισμού και της υπογραφής της σχετικής σύμβασης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!