Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Το χάος στην Ερυθρά Θάλασσα και τα κέρδη για τα δεξαμενόπλοια

Τα κέρδη ορισμένων δεξαμενόπλοιων πετρελαίου έχουν εκτοξευθεί πάνω από 100.000 δολάρια την ημέρα, καθώς η διακοπή των μεταφορών μέσω της Ερυθράς Θάλασσας συνεχίζεται. Όπως γράφει το Bloomberg, το κόστος για τη μεταφορά διυλισμένων προϊόντων από τη Μέση Ανατολή στην Ιαπωνία αυξήθηκε κατά 3%, στα 101.000 δολάρια ημερησίως, την Πέμπτη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange στο Λονδίνο. Αυτό είναι το υψηλότερο για τη συγκεκριμένη διαδρομή από το 2020, όταν λόγω πανδημίας οι έμποροι έσπευσαν να αποθηκεύσουν πετρέλαιο σε κάθε είδους πλοίο που μπορούσαν να βρουν.

Από τα μέσα Νοεμβρίου, οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης αυξάνουν σταθερά τις επιθέσεις τους κατά της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα. Τα πετρελαιοφόρα άρχισαν να αισθάνονται τον αντίκτυπο όταν τα πλοία έλαβαν τη συμβουλή να μείνουν μακριά από την περιοχή, μετά τις αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, με αποτέλεσμα ένα τεράστιο κομμάτι του εμπορικού στόλου να αποφύγει την πλωτή οδό.

Έκτοτε οι τιμές των δεξαμενόπλοιων για τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα, όπως βενζίνη, ντίζελ, έχουν εκτοξευθεί υψηλότερα, καθώς τα πλοία διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, είτε για να μεταφέρουν φορτία στην Ασία είτε για να τα μεταφέρουν χιλιάδες μίλια γύρω από την Αφρική.

Η κίνηση αυτή φαίνεται επίσης στα κέρδη των πλοίων που μεταφέρουν βαρέλια από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη. Ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, τα πλοία σε αυτήν τη διαδρομή κερδίζουν πλέον μεταξύ 97.000 και 117.000 δολαρίων την ημέρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange. Ένα τέτοιο δρομολόγιο ήταν το υψηλότερο από τότε που άρχισαν να δημοσιεύονται τον Σεπτέμβριο του 2022.

Εν τω μεταξύ, άγνωστο παραμένει πότε θα ξεκινήσει η ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση στην Ερυθρά Θάλασσα για τη συνοδεία και προστασία των εμπορικών πλοίων από τους φιλο-Ιρανούς αντάρτες Χούθι της Υεμένης.

Tέλος, με την Ερυθρά Θάλασσα να μετατρέπεται σε… απαγορευμένη ζώνη για τους παγκόσμιους ναυτιλιακούς κολοσσούς, ολοένα και περισσότεροι καπετάνιοι στρέφουν την πυξίδα τους προς χώρες της Αφρικής, όπως Ναμίμπια (δυτικά) και Μαυρίκιο (ανατολικά), προκειμένου να αποφύγουν τις επιθέσεις των Χούθι και να μεταφέρουν με ασφάλεια τα εμπορεύματά τους στην Ευρώπη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!