THEPOWERGAME
Τα κέρδη ορισμένων δεξαμενόπλοιων πετρελαίου έχουν εκτοξευθεί πάνω από 100.000 δολάρια την ημέρα, καθώς η διακοπή των μεταφορών μέσω της Ερυθράς Θάλασσας συνεχίζεται. Όπως γράφει το Bloomberg, το κόστος για τη μεταφορά διυλισμένων προϊόντων από τη Μέση Ανατολή στην Ιαπωνία αυξήθηκε κατά 3%, στα 101.000 δολάρια ημερησίως, την Πέμπτη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange στο Λονδίνο. Αυτό είναι το υψηλότερο για τη συγκεκριμένη διαδρομή από το 2020, όταν λόγω πανδημίας οι έμποροι έσπευσαν να αποθηκεύσουν πετρέλαιο σε κάθε είδους πλοίο που μπορούσαν να βρουν.
Από τα μέσα Νοεμβρίου, οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης αυξάνουν σταθερά τις επιθέσεις τους κατά της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα. Τα πετρελαιοφόρα άρχισαν να αισθάνονται τον αντίκτυπο όταν τα πλοία έλαβαν τη συμβουλή να μείνουν μακριά από την περιοχή, μετά τις αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, με αποτέλεσμα ένα τεράστιο κομμάτι του εμπορικού στόλου να αποφύγει την πλωτή οδό.
Έκτοτε οι τιμές των δεξαμενόπλοιων για τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα, όπως βενζίνη, ντίζελ, έχουν εκτοξευθεί υψηλότερα, καθώς τα πλοία διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, είτε για να μεταφέρουν φορτία στην Ασία είτε για να τα μεταφέρουν χιλιάδες μίλια γύρω από την Αφρική.
Η κίνηση αυτή φαίνεται επίσης στα κέρδη των πλοίων που μεταφέρουν βαρέλια από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη. Ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, τα πλοία σε αυτήν τη διαδρομή κερδίζουν πλέον μεταξύ 97.000 και 117.000 δολαρίων την ημέρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange. Ένα τέτοιο δρομολόγιο ήταν το υψηλότερο από τότε που άρχισαν να δημοσιεύονται τον Σεπτέμβριο του 2022.
Εν τω μεταξύ, άγνωστο παραμένει πότε θα ξεκινήσει η ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση στην Ερυθρά Θάλασσα για τη συνοδεία και προστασία των εμπορικών πλοίων από τους φιλο-Ιρανούς αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Tέλος, με την Ερυθρά Θάλασσα να μετατρέπεται σε… απαγορευμένη ζώνη για τους παγκόσμιους ναυτιλιακούς κολοσσούς, ολοένα και περισσότεροι καπετάνιοι στρέφουν την πυξίδα τους προς χώρες της Αφρικής, όπως Ναμίμπια (δυτικά) και Μαυρίκιο (ανατολικά), προκειμένου να αποφύγουν τις επιθέσεις των Χούθι και να μεταφέρουν με ασφάλεια τα εμπορεύματά τους στην Ευρώπη.