Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Το χάος στην Ερυθρά Θάλασσα και τα κέρδη για τα δεξαμενόπλοια

Τα κέρδη ορισμένων δεξαμενόπλοιων πετρελαίου έχουν εκτοξευθεί πάνω από 100.000 δολάρια την ημέρα, καθώς η διακοπή των μεταφορών μέσω της Ερυθράς Θάλασσας συνεχίζεται. Όπως γράφει το Bloomberg, το κόστος για τη μεταφορά διυλισμένων προϊόντων από τη Μέση Ανατολή στην Ιαπωνία αυξήθηκε κατά 3%, στα 101.000 δολάρια ημερησίως, την Πέμπτη, σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange στο Λονδίνο. Αυτό είναι το υψηλότερο για τη συγκεκριμένη διαδρομή από το 2020, όταν λόγω πανδημίας οι έμποροι έσπευσαν να αποθηκεύσουν πετρέλαιο σε κάθε είδους πλοίο που μπορούσαν να βρουν.

Από τα μέσα Νοεμβρίου, οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης αυξάνουν σταθερά τις επιθέσεις τους κατά της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα. Τα πετρελαιοφόρα άρχισαν να αισθάνονται τον αντίκτυπο όταν τα πλοία έλαβαν τη συμβουλή να μείνουν μακριά από την περιοχή, μετά τις αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, με αποτέλεσμα ένα τεράστιο κομμάτι του εμπορικού στόλου να αποφύγει την πλωτή οδό.

Έκτοτε οι τιμές των δεξαμενόπλοιων για τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα, όπως βενζίνη, ντίζελ, έχουν εκτοξευθεί υψηλότερα, καθώς τα πλοία διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις, είτε για να μεταφέρουν φορτία στην Ασία είτε για να τα μεταφέρουν χιλιάδες μίλια γύρω από την Αφρική.

Η κίνηση αυτή φαίνεται επίσης στα κέρδη των πλοίων που μεταφέρουν βαρέλια από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη. Ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου, τα πλοία σε αυτήν τη διαδρομή κερδίζουν πλέον μεταξύ 97.000 και 117.000 δολαρίων την ημέρα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange. Ένα τέτοιο δρομολόγιο ήταν το υψηλότερο από τότε που άρχισαν να δημοσιεύονται τον Σεπτέμβριο του 2022.

Εν τω μεταξύ, άγνωστο παραμένει πότε θα ξεκινήσει η ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση στην Ερυθρά Θάλασσα για τη συνοδεία και προστασία των εμπορικών πλοίων από τους φιλο-Ιρανούς αντάρτες Χούθι της Υεμένης.

Tέλος, με την Ερυθρά Θάλασσα να μετατρέπεται σε… απαγορευμένη ζώνη για τους παγκόσμιους ναυτιλιακούς κολοσσούς, ολοένα και περισσότεροι καπετάνιοι στρέφουν την πυξίδα τους προς χώρες της Αφρικής, όπως Ναμίμπια (δυτικά) και Μαυρίκιο (ανατολικά), προκειμένου να αποφύγουν τις επιθέσεις των Χούθι και να μεταφέρουν με ασφάλεια τα εμπορεύματά τους στην Ευρώπη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!