Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ερυθρά Θάλασσα: Η εκτροπή πλοίων εκτινάσσει τις τιμές καυσίμων

Η εκτροπή των δρομολογίων όλο και περισσότερων πλοίων γύρω από την Αφρική για την αποφυγή πιθανών επιθέσεων από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα αλλάζει τα πρότυπα ανεφοδιασμού και αυξάνει τη ζήτηση καυσίμων σε απομακρυσμένα λιμάνια, από τον Μαυρίκιο έως τη Νότια Αφρική και τα Κανάρια Νησιά.

Τα πλοία αναμένεται επίσης να ανεφοδιάζονται περισσότερο στη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ, τα δύο πιο πολυσύχναστα λιμάνια ανεφοδιασμού, όπου τα καύσιμα έχουν ανταγωνιστικές τιμές, καθώς προσπαθούν να αντισταθμίσουν την αβεβαιότητα σχετικά με τις αλλαγές στα δρομολόγια, δήλωσαν έμποροι και αναλυτές.

Οι επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και τα αντίποινα των αμερικανικών επιδρομών έχουν αυξήσει τις εντάσεις στη Μέση Ανατολή, καθώς ο πόλεμος στη Γάζα μαίνεται. Οι επιθέσεις των συμμαχικών με το Ιράν Χούθι, οι οποίες, όπως λένε, γίνονται για την υποστήριξη των Παλαιστινίων, στοχεύουν σε μια διαδρομή που αντιπροσωπεύει περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης και λειτουργεί ως ζωτικός αγωγός μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Εκατοντάδες μεγάλα πλοία έχουν αλλάξει πορεία γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, προσθέτοντας 10-14 ημέρες ταξιδιού, για να αποφύγουν τις επιθέσεις με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους από τους Χούθι.

Συμφόρηση στα λιμάνια καυσίμων σε όλη την Αφρική

«Τα πλοία απομακρύνονται από την Ερυθρά Θάλασσα και επαναδρομολογούνται γύρω από τις ακτές της Νότιας και Δυτικής Αφρικής -αυτή η αυξημένη κίνηση έχει δημιουργήσει τεράστια συμφόρηση στα λιμάνια καυσίμων σε όλη την Αφρική και έχει ασκήσει σημαντική πίεση στις λιμενικές υποδομές», δήλωσε στο Reuters ο John A. Bassadone, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του ανεξάρτητου προμηθευτή καυσίμων Peninsula. Η ζήτηση καυσίμων bunker αυξήθηκε σε λιμάνια όπως το Port Louis του Μαυρίκιου, το Γιβραλτάρ και λιμάνια στα Κανάρια Νησιά και τη Νότια Αφρική, δήλωσαν έμποροι και πηγές του κλάδου, με τις πωλήσεις να κάνουν άλμα στο Κέιπ Τάουν και το Ντέρμπαν.

Άλμα 15% στις τιμές καυσίμων

Οι τιμές των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που παραδίδονται στο Κέιπ Τάουν έχουν κάνει άλμα 15% σε σχεδόν 800 δολάρια ανά μετρικό τόνο από τα μέσα Νοεμβρίου, όταν ξεκίνησαν οι επιθέσεις, όπως έδειξαν τα στοιχεία του προμηθευτή καυσίμων Integr8 Fuels.

«Έχουμε δει μια αύξηση στη ζήτηση καυσίμων στη Νότια Αφρική, ιδιαίτερα για τα πλοία που χρησιμοποιούν μόνο bunker τον τελευταίο καιρό», δήλωσε ο Philip Wang Balke, ανώτερος έμπορος καυσίμων για την Αφρική στην Integr8, προσθέτοντας ότι η προσφορά περιορίζεται, καθώς περισσότεροι πλοιοκτήτες και διαχειριστές αγοράζουν καύσιμα εκ των προτέρων για να εξασφαλίσουν επαρκείς προμήθειες.

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ήταν τα πρώτα που εκτράπηκαν από την Ερυθρά Θάλασσα και τώρα τα πετρελαιοφόρα και τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου ακολουθούν το παράδειγμα, εκτρέποντας τη ζήτηση καυσίμων σε λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου εις βάρος της Ανατολικής Μεσογείου, ανέφεραν πηγές του κλάδου.

«Αναμένουμε αυξημένη ζήτηση στη Λας Πάλμας και στα λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου, καθώς είναι πιθανό τα αφρικανικά λιμάνια να υπερβούν τη χωρητικότητά τους», πρόσθεσε ο Bassadone της Peninsula.

Η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ δεν έχουν δει ακόμη αύξηση της ζήτησης, αν και οι αγορές είναι έτοιμες να αυξηθούν τις επόμενες εβδομάδες, καθώς τα πλοία σηκώνουν περισσότερα καύσιμα σε ανταγωνιστικές τιμές, δήλωσαν έμποροι.

«Εάν τα πλοία είναι επιρρεπή σε υψηλότερα τονοχιλιόμετρα ή σε αβεβαιότητες, είναι πιθανό να γεμίσουν τις δεξαμενές τους σε περίπτωση που καταλήξουν σε ακριβά λιμάνια και μπορούν να εξοικονομήσουν λίγο αγοράζοντας λιγότερα λόγω των έξτρα καυσίμων που αγόρασαν στη Σιγκαπούρη», δήλωσε ένας διαχειριστής καυσίμων με έδρα την Ασία.

Τα ασφάλιστρα spot για τα άμεσα καύσιμα καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που παραδίδονται στη Σιγκαπούρη αυξήθηκαν σε 25 έως 30 δολάρια ανά μετρικό τόνο πάνω από τις τιμές φορτίου στα μέσα Ιανουαρίου, ανεβαίνοντας από περίπου 20 δολάρια στις αρχές Ιανουαρίου, δήλωσαν πηγές του κλάδου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!