Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Η Ελλάδα η πρώτη χώρα ιστιοπλοϊκών σκαφών διαθέσιμων προς ναύλωση

Η Ελλάδα αποτελεί τη χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό ιστιοπλοϊκών σκαφών διαθέσιμων προς ναύλωση, σύμφωνα με τη RIGINOS, που καταγράφει τις τάσεις και τις εξελίξεις στην αγορά του yachting για το 2023, επισημαίνοντας ότι. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των σκαφών προς ναύλωση στη χώρα μας άγγιξε τα 2.580 το 2023, με τα 740 εξ αυτών να είναι catamaran, ενώ ακολουθεί η Κροατία με 2.100 σκάφη διαθέσιμα, εκ των οποίων τα 505 είναι catamaran. Επιπρόσθετα, στην ανατολική Μεσόγειο, η Ελλάδα κατέχει επάξια τη δεύτερη θέση των ναυλώσεων μετά την Κροατία.

Σύμφωνα με την RIGINOS, οι κυριότερες περιοχές στην Ελλάδα που διαθέτουν σκάφη προς ναύλωση είναι η Αθήνα, με 920 σκάφη και κυρίαρχες τις μαρίνες του Αλίμου και του Λαυρίου, ενώ, ακολουθεί το Ιόνιο, μετρώντας 850 σκάφη κυρίως στην Λευκάδα, την Κέρκυρα και την ανερχόμενη Πρέβεζα. Συμπληρωματικά, ως προς την βάση εκκίνησης των σκαφών, στην πρώτη θέση βρίσκονται οι μαρίνες της Αθήνας με προορισμό τον Αργοσαρωνικό ή τις Κυκλάδες και στη δεύτερη θέση οι μαρίνες του Ιονίου.

Αναφορικά με τις προτιμήσεις των ιδιοκτητών catamaran, πιο δημοφιλές αναδεικνύεται το ναυπηγείο της Lagoon, με συνολικά 1.330 σκάφη, και ακολουθούν η Leopard με 309 σκάφη, η Bali με 297 σκάφη, η Fountain Pajot με 255 σκάφη, η Excess με 76 σκάφη και η Nautitech με 53 σκάφη.

Βάσει στοιχείων που παραθέτει η RIGINOS, τα δημοφιλέστερα μοντέλα catamaran στην Ελλάδα είναι:

  • Lagoon 42
  • Lagoon 46
  • Lagoon 450 F
  • Bali 4.1
  • Bali 4.6

Αξίζει να σημειωθεί πως η πλειοψηφία των σκαφών στην Ελλάδα είναι χρονολογίας 2016, την ώρα που στην Κροατία, τον άμεσο ανταγωνιστή της χώρας μας, υπερτερούν τα σχετικά νεότερα σκάφη, χρονολογίας 2017. Σε αυτό το πλαίσιο, η RIGINOS, επιθυμώντας να διατηρήσει έναν σύγχρονο στόλο, διαθέτει κατά κύριο λόγο σκάφη τα οποία έχουν κατασκευαστεί από το 2020 και έπειτα προσφέροντας πολυτέλεια, άνεση και ασφάλεια στους ναυλωτές. Στην Ελλάδα σημειώθηκε μεγάλη αύξηση των διαθέσιμων σκαφών προς πώληση κατά το 2020, η οποία οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στο επενδυτικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ, που πρόσφερε επιδότηση έως και 200.000 ευρώ για την αγορά επαγγελματικού σκάφους. Ωστόσο, έκτοτε παρατηρείται πτωτική τάση στις αγορές των νεότευκτων σκαφών με 199 σκάφη για το 2023 έναντι 228 για το 2022.

Η Μαριλένα Βέττα, Chartering Manager της RIGINOS, ανέφερε: «Από το 2022 και μετά παρατηρούμε μια τάση προς τα σκάφη τύπου catamaran έναντι των monohull. Η αγορά αποτελείται κυρίως από τουρίστες οι οποίοι αναζητούν υψηλό επίπεδο υπηρεσιών. Αξίζει να αναφερθεί πως ένα catamaran ναυλώνεται 19 εβδομάδες το χρόνο κατά μέσο όρο, με τον παραπάνω αριθμό να επηρεάζεται τόσο από την περιοχή στην οποία βρίσκεται όσο και από την τιμή στην οποία προσφέρεται στον ναυλωτή».

Σύμφωνα με την εταιρεία yachting, οι σημαντικότερες αγορές για το 2023 για την Ελλάδα ήταν η Γερμανία, η Γαλλία, η Αγγλία, η Σλοβακία, η Αυστρία αλλά και η Αμερική. Το Ισραήλ αποτέλεσε και αυτό μία ιδιαίτερα σημαντική αγορά σε εισερχόμενο τουρισμό, ωστόσο οι τρέχουσες συνθήκες έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη ζήτηση για την επόμενη σεζόν.

Παράγοντες που επηρεάζουν τις κρατήσεις των catamarans

Η κλιματική αλλαγή φαίνεται να έχει επηρεάσει τις κρατήσεις του Μαΐου, μήνα που σηματοδοτεί την έναρξη της σεζόν, καθώς είναι συχνό φαινόμενο η παρατήρηση βροχών και άστατων καιρικών συνθηκών. Βέβαια, οι καλές καιρικές συνθήκες που επικρατούν τον Οκτώβριο στη χώρα μας, έχουν συμβάλει στην παράταση της σεζόν έως το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου ακόμα και στην περιοχή του Ιονίου όπου παρατηρούνται αρκετές βροχές. Επιπλέον, οι τιμές των πτήσεων καθώς και τα διαθέσιμα δρομολόγια που αφορούν κυρίως περιοχές εκτός Αθηνών, αποτελούν επιπλέον παράγοντες που επηρεάζουν τις κρατήσεις των catamaran.

Κόστη

Παρότι οι διακοπές με σκάφος θεωρούνται ένα ιδιαίτερα ακριβό είδος διακοπών, στην πραγματικότητα η τιμή ενοικίασης σκάφους είναι αντίστοιχη με αυτήν της ενοικίασης βίλας ή ενός δωματίου πολυτελούς ξενοδοχείου. Για παράδειγμα, η ενοικίαση ενός ιστιοπλοϊκού σκάφους χωρίς πλήρωμα ξεκινά από 3.000 ευρώ την εβδομάδα για 8 άτομα και περιλαμβάνει φυσικά τις διανυκτερεύσεις και τη μεταφορά (εκτός των καυσίμων). Ωστόσο, η σύγκριση της τιμής ενοικίασης ενός σκάφους με άλλους τρόπους διακοπών εξαρτάται από παράγοντες όπως το είδος και το μέγεθος του σκάφους, την περιοχή καθώς και το είδος των υπηρεσιών που ζητά ο εκάστοτε ναυλωτής.

Τέλος, πρέπει ακόμη να σημειωθεί πως πριν την περίοδο της πανδημίας, η πλειοψηφία των ναυλωτών προγραμμάτιζαν τις διακοπές τους έως και ένα χρόνο νωρίτερα προκειμένου να εξασφαλίσουν το καλύτερο σκάφος στην καλύτερη δυνατή τιμή. Παρ ’όλα αυτά, η ανασφάλεια που προκάλεσε ο κορονοϊός άλλαξε δραστικά τη συμπεριφορά των ναυλωτών με αποτέλεσμα όλο και λιγότεροι να δεσμεύονται σε κρατήσεις από τόσο νωρίς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!