Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Οι επιθέσεις των Χούθι αλλάζουν τις ισορροπίες στο διεθνές εμπόριο

Παρά την αναταραχή που έχει επικρατήσει στην ποντοπόρο ναυτιλία από τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, οδηγώντας σχεδόν αστραπιαία έως και στον τριπλασιασμό των ναύλων, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics στον κόσμο εκτιμά πως οι καθυστερήσεις στο παγκόσμιο εμπόριο θα είναι βραχυπρόθεσμες, χωρίς να αφήσουν αρνητικό αποτύπωμα στην επιχειρηματική δραστηριότητα.

«Επί του παρόντος δεν βλέπω να ανακύπτουν προβλήματα σε όγκο εμπορευμάτων – είναι ζήτημα καθυστερήσεων», δήλωσε ο Τιέμεν Μεέστερ, λειτουργικός διευθυντής της DP World με έδρα το Ντουμπάι, στο Bloomberg. «Είναι μια προσωρινή μείωση των ροών αλλά θα καλυφθούν τα κενά», πρόσθεσε από το Νταβός, όπου πραγματοποιείται το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ. Ο ίδιος θεωρεί πως οι εφοδιαστικές αλυσίδες θα προσαρμοστούν στις συνθήκες.

Προβληματισμός δεν φαίνεται να επικράτησε, επίσης, στην αγορά φυσικού αερίου TTF της Ολλανδίας παρά την προσωρινή παύση των δρομολογίων LNG από το Κατάρ. Η τιμή αναφοράς κινείται κάτω από τα 30 ευρώ τη μεγαβατώρα αν και το Κατάρ, ένας από τους βασικούς προμηθευτές LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου) της Ευρώπης μετά τις ΗΠΑ, αποφάσισε να αναστείλει προσωρινά τη διεκπεραίωση δρομολογίων για να εξακριβώσει εάν η διέλευση δεξαμενόπλοιων ήταν ασφαλής στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από νέα επίθεση των Χούθι τη Δευτέρα. Την Τρίτη φαίνεται πως το δεξαμενόπλοιο Al Rekayyat συνέχισε την πορεία του, σύμφωνα με το Reuters. Σε αυτή τη φάση, όμως, η αγορά TTF δεν εκπέμπει σήμα κινδύνου για μελλοντικά προβλήματα στην επάρκεια φυσικού αερίου της Ευρώπης, με την τιμή αναφοράς να κινείται στο χαμηλότερο επίπεδο από τις αρχές Αυγούστου καθώς τα αποθέματα πετρελαίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση -συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας- κινούνται στο 80% με 84% του αποθηκευτικού χώρου.

Σε κάθε περίπτωση, οι εντάσεις κλιμακώνονται στην Ερυθρά Θάλασσα με τους Χούθι να εκτοξεύουν τρεις πυραύλους σε πλοίο της Eagle Bulk Trading, ελληνικών συμφερόντων, την Τρίτη. Αν και οι δυο πύραυλοι αστόχησαν και μόνον ο τρίτος προκάλεσε μικρές υλικές ζημιές στο πλοίο Ζωγραφιά, είναι ξεκάθαρο πως οι επιθέσεις των Χούθι, των ανταρτών που ελέγχουν την πρωτεύουσα και ένα μεγάλο τμήμα της Υεμένης, συνεχίζονται από τον Νοέμβριο παρά τα χτυπήματα των ΗΠΑ και της Βρετανίας την περασμένη εβδομάδα για να τους αποτρέπουν.

Κάτω από αυτήν τη συγκυρία επικρατούν φόβοι για μια ευρύτερη ανάφλεξη στη Μέση Ανατολή και τροφοδοτούνται κίνδυνοι για μια ανατροπή της εύθραυστης ανάπτυξης στον υπόλοιπο κόσμο. Μετά την οικονομική κρίση της πανδημίας της νόσου Covid-19 και την ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία προ διετίας, ο πληθωρισμός φαίνεται να έχει σταθεροποιηθεί σε χαμηλότερα ποσοστά και σενάρια θέλουν την έναρξη ενός καθοδικού κύκλου επιτοκίων. Μια δεύτερη εμπόλεμη ζώνη μετά από το μέτωπο στην Ουκρανία εντείνει τις πιέσεις σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

ING: Προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα θα συνεχιστούν έως το β’ τρίμηνο

Η Ουάσιγκτον σχημάτισε πρόσφατα πολυεθνική δύναμη στην Ερυθρά Θάλασσα με στόχο ακριβώς τη θωράκιση του παγκόσμιου εμπορίου. Σχεδόν το ήμισυ, όμως, των εμπορικών πλοίων έχουν αλλάξει πορεία και κατευθύνονται προς το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας, με την ING να υπολογίζει πως αυτή η κατάσταση θα εξακολουθεί να υφίσταται έως το β’ τρίμηνο του 2024. Οι εκτροπές δρομολογίων αφορούν το 80% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Επηρεάζονται, όμως, και αυτά τα δεξαμενόπλοια που συνεχίζουν να περνούν από την Ερυθρά Θάλασσα, με το αντίτιμο για την ασφαλιστική τους κάλυψη να έχει αυξηθεί αισθητά, επισημαίνει η ING.

Ο Τιέμεν Μεέστερ της DP World υποστηρίζει πως οι εφοδιαστικές αλυσίδες θα προσαρμοστούν, τονίζοντας, όμως, πως η επικινδυνότητα της Ερυθράς Θάλασσας επηρεάζει συγκεκριμένα τμήματα του παγκόσμιου εμπορίου. Σε έκθεση της εταιρείας τονίζεται πως οι γεωπολιτικές δυνάμεις αλλάζουν την παγκόσμια οικονομία, οδηγώντας το εμπόριο σε πιο δαπανηρές λύσεις. Σημειωτέον ότι οι θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας διαρκούν 10 με 12 ημέρες πιο πολύ σε σχέση με τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ και τον Κόλπο του Άντεν.

Η αυτοκινητοβιομηχανία Suzuki Μotor ανακοίνωσε πως ανακάλεσε την παραγωγή στο εργοστάσιο της στην Ουγγαρία λόγω καθυστερήσεων στην παραλαβή εξαρτημάτων. Ανάλογες αποφάσεις ελήφθησαν από την Tesla για το εργοστάσιο που διαθέτει κοντά στο Βερολίνο και από τη Volvo σ’ ότι αφορά μονάδα στο Βέλγιο.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι Χούθι, οι οποίοι υποστηρίζονται από το Ιράν, θεωρούν πως με τις επιθέσεις σε εμπορικά πλοία συμπαραστέκονται στη Χαμάς, η οποία δέχεται πυρά από το Ισραήλ μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της την 7η Οκτωβρίου που οδήγησαν στο θάνατο πάνω από 1.200 Ισραηλινούς. Έκτοτε ο ισραηλινός στρατός έχει σχεδόν ισοπεδώσει τη Λωρίδα της Γάζας για να καταστρέψει τη Χαμάς, με αποτέλεσμα να εκτοπίζεται ο πληθυσμός των Παλαιστινίων από εκεί με δεκάδες χιλιάδες νεκρούς. Συγκρούσεις έχουν, επίσης, ξεσπάσει στο Λίβανο, τη Συρία και το Ιράκ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!