THEPOWERGAME
Οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν μαχητές Χούθι στην Υεμένη έχουν εντείνει το τελευταίο διάστημα τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, σε μια ένδειξη στήριξης προς τη Χαμάς. Οι επιθέσεις αυτές ώθησαν μερίδα ναυτιλιακών εταιρειών να τροποποιήσουν τα δρομολόγια των πλοίων τους, αφού προκαλούνται μεγάλες καθυστερήσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και πλήγματα στην οικονομία.
Από την άλλη βέβαια, αρκετές είναι και οι ναυτιλιακές, που ενθαρρυμένες από την ανάπτυξη θαλάσσιων δυνάμεων στην Ερυθρά υπό την ηγεσία των ΗΠΑ, ξεκινούν να επαναφέρουν τα προηγούμενα δρομολόγια. Ακολουθούν οι αντιδράσεις 15 ναυτιλιακών εταιρειών (με αλφαβητική σειρά) για την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως τις παρουσιάζει σε ρεπορτάζ του το Reuters.
Ερυθρά Θάλασσα: Οι 15 ναυτιλιακές που ανακοίνωσαν τροποποιήσεις ή αναστολές δρομολογίων
C.H. ROBINSON
Ο παγκόσμιος όμιλος logistics δήλωσε στις 22 Δεκεμβρίου ότι είχε αναδρομολογήσει περισσότερα από 25 πλοία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας και ότι ο αριθμός αυτός πιθανότατα θα συνεχίσει να αυξάνεται. «Τα κενά δρομολόγια και οι αυξήσεις των ναύλων αναμένεται να συνεχιστούν σε πολλές γραμμές μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2024», πρόσθεσε.
CMA CGM
Ο γαλλικός ναυτιλιακός όμιλος σχεδιάζει μια σταδιακή αύξηση του αριθμού των πλοίων που διέρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε στις 26 Δεκεμβρίου. «Η απόφαση αυτή βασίζεται σε μια εμπεριστατωμένη αξιολόγηση του τοπίου ασφαλείας και στη δέσμευσή μας για την ασφάλεια και την προστασία των ναυτικών μας», ανέφερε η CMA CGM σε ανακοίνωσή της. Η εταιρεία είχε προηγουμένως ανακατευθύνει αρκετά πλοία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
EURONAV
Η βελγική εταιρεία πετρελαιοφόρων δήλωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι θα αποφύγει την περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας μέχρι νεωτέρας.
EVERGREEN
Η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δήλωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της που εκτελούν περιφερειακά δρομολόγια προς λιμάνια της Ερυθράς Θάλασσας θα πλεύσουν σε ασφαλή κοντινά ύδατα και θα περιμένουν περαιτέρω ειδοποίηση, ενώ τα πλοία που ήταν προγραμματισμένο να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα θα επαναδρομολογηθούν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Επίσης, σταμάτησε προσωρινά να δέχεται ισραηλινά φορτία.
FRONTLINE
Ο όμιλος πετρελαιοφόρων με έδρα τη Νορβηγία δήλωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία του θα αποφύγουν τα περάσματα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν.
GRAM CAR CARRIERS
Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία ειδικεύεται σε φορτηγά μεταφοράς αυτοκινήτων, δήλωσε στις 21 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της περιορίστηκαν στη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα.
HAPAG-LLOYD
Η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δήλωσε στις 21 Δεκεμβρίου ότι θα δρομολογήσει εκ νέου 25 πλοία μέχρι το τέλος του έτους, για να αποφύγει τη διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα, προσθέτοντας ότι θα λάβει περαιτέρω αποφάσεις στο τέλος του έτους. Yπενθυμίζεται, ότι ένα βλήμα που πιστεύεται ότι ήταν drone έπληξε στις 15 Δεκεμβρίου το πλοίο της που έπλεε κοντά στις ακτές της Υεμένης.
HMM
Η νοτιοκορεατική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δήλωσε στις 19 Δεκεμβρίου ότι από τις 15 Δεκεμβρίου διέταξε τα πλοία της από την Ευρώπη που κανονικά θα χρησιμοποιούσαν τη διώρυγα του Σουέζ να δρομολογούνται μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας για αόριστο χρονικό διάστημα.
HOEGH AUTOLINERS
Η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία δήλωσε στις 20 Δεκεμβρίου ότι θα σταματήσει τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα, αφού η Νορβηγική Ναυτιλιακή Αρχή αύξησε τον συναγερμό της για το νότιο τμήμα της θάλασσας στο υψηλότερο επίπεδο.
MAERSK
Ο δανέζικος ναυτιλιακός όμιλος δήλωσε στις 24 Δεκεμβρίου ότι ετοιμάζεται να επαναλάβει τις ναυτιλιακές του δραστηριότητες στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν. «Με την πρωτοβουλία OPG (Operation Prosperity Guardian) σε λειτουργία, ετοιμαζόμαστε να επιτρέψουμε στα πλοία να επαναλάβουν τη διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας», ανέφερε σε ανακοίνωσή της. Στις 19 Δεκεμβρίου, η Maersk δήλωσε ότι θα ανακατευθύνει τα πλοία της γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, επιβάλλοντας επιπλέον χρεώσεις στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στις επηρεαζόμενες διαδρομές.
MSC
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) δήλωσε στις 16 Δεκεμβρίου ότι τα πλοία της δεν θα διέρχονταν από τη διώρυγα του Σουέζ, ενώ ορισμένα έχουν ήδη δρομολογηθεί μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, μία ημέρα μετά την εκτόξευση δύο βαλλιστικών πυραύλων εναντίον του πλοίου της.
OCEAN NETWORK EXPRESS
Η Ocean Network Express (ONE), δήλωσε στις 19 Δεκεμβρίου ότι θα ανακατευθύνει τα πλοία μακριά από τη διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα. Αντ’ αυτού, τα πλοία της θα πλεύσουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή θα διακόψουν προσωρινά το ταξίδι τους και θα μετακινηθούν σε ασφαλείς περιοχές.
OOCL
Ο όμιλος εμπορευματοκιβωτίων με έδρα το Χονγκ Κονγκ δήλωσε στις 21 Δεκεμβρίου ότι είχε προτρέψει τα πλοία του είτε να εκτρέψουν τη διαδρομή είτε να αναστείλουν τα δρομολόγια προς την Ερυθρά Θάλασσα. Η εταιρεία, που ανήκει στην Orient Overseas (International) Ltd σταμάτησε επίσης την αποδοχή φορτίων από και προς το Ισραήλ μέχρι νεωτέρας.
WALLENIUS WILHELMSEN
Ο νορβηγικός ναυτιλιακός όμιλος δήλωσε στις 19 Δεκεμβρίου ότι θα σταματήσει τις διελεύσεις στην Ερυθρά Θάλασσα μέχρι νεωτέρας. Η αναδρομολόγηση των πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα προσθέσει 1-2 εβδομάδες στη διάρκεια του ταξιδιού, δήλωσε.
YANG MING MARINE TRANSPORT
Η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δήλωσε στις 18 Δεκεμβρίου ότι θα εκτρέψει τα πλοία που πλέουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας για τις επόμενες δύο εβδομάδες.