Γ.Δ.
1456.4 +0,27%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Ανίχνευση μεταδοτικών ασθενειών σε κρουαζιερόπλοια με το HS4U

Στην έγκαιρη ανίχνευση μεταδοτικών ασθενειών στα κρουαζιερόπλοια με την ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής στοχεύει το πρόγραμμα HS4U, το οποίο δημιουργήθηκε από μια κοινοπραξία 25 εταίρων από τους χώρους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της ακαδημαϊκής κοινότητας, του πανεπιστημίου Cambridge και του ιδιωτικού τομέα υψηλής τεχνογνωσίας.

Το HS4U φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στα πρωτόκολλα υγειονομικής ασφάλειας στη θάλασσα. Στον απόηχο των παγκόσμιων κρίσεων υγείας, ο ναυτιλιακός κλάδος βρέθηκε αντιμέτωπος με τη μεγάλη πρόκληση της διασφάλιση της υγείας των επιβατών και του πληρώματος στα κρουαζιερόπλοια, όπου η πρόσβαση σε ιατρική βοήθεια είναι πολύ περιορισμένη σε σχέση με τη στεριά.

Η πανδημία του COVID-19 ανέδειξε την ανάγκη καινοτόμων λύσεων για τον εντοπισμό και τον μετριασμό των κινδύνων αυτών.

Αναγνωρίζοντας αυτές τις προκλήσεις, η ομάδα της EPSILON Malta και άλλες εταιρίες με συντονιστή τον Αμερικάνικο Νηογνώμονα ABS και το έργο HS4U του προγράμματος HORIZON της ΕΕ, πρωτοπορούν σε τεχνολογικές λύσεις για την έγκαιρη ανίχνευση μεταδοτικών ασθενειών και την αποτελεσματική τους διαχείριση.

Οι στόχοι και οι τεχνολογίες του HS4U

Το HS4U στοχεύει στην ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής για την έγκαιρη ανίχνευση μεταδοτικών ασθενειών στα κρουαζιερόπλοια. Με αιχμή του δόρατος μια κοινοπραξία 25 εταίρων από τους χώρους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, της ακαδημαϊκής κοινότητας μέχρι το πανεπιστήμιο Cambridge, και του ιδιωτικού τομέα υψηλής τεχνογνωσίας όπως η Epsilon Malta Ltd, το HS4U φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στα πρωτόκολλα υγειονομικής ασφάλειας στη θάλασσα επιτυγχάνοντας 2 κύριους στόχους:

  1. την ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογικών λύσεων για την έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών
  2. την ανάπτυξη εμπιστοσύνης και εν τέλει ευρείας αποδοχής των καινοτόμων αυτών εργαλείων από τους επιβάτες και το πλήρωμα των πλοίων.

Οι τεχνολογίες αιχμής για την έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών περιλαμβάνουν:

  • αισθητήρες και όργανα μέτρησης εσωτερικών κλιματικών συνθηκών, μικροβιακής συγκέντρωσης και παροχής νερού στα διάφορα σημεία του πλοίου,
  • αισθητήρες ενσωματωμένους σε είδη ένδυσης που μετρούν ζωτικές παραμέτρους υγείας, όπως ο καρδιακός παλμός, η θερμοκρασία του σώματος, τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα και η αναπνοή, παρέχοντας δεδομένα υγείας του ατόμου σε πραγματικό χρόνο,
  • ενιαία πλατφόρμα διαχείρισης ετερογενών δεδομένων, μηνυμάτων και συμβάντων,
  • ενοποίηση των αισθητήρων και των συσκευών με Διαδίκτυο των Πραγμάτων σε κεντρική πλατφόρμα για την ενοποίηση και την επεξεργασία δεδομένων
  • ρομποτικά συστήματα και διεπαφές ανθρώπινης αλληλεπίδρασης,
  • εργαλεία διαχείρισης και ασφάλειας δεδομένων για τη διασφάλιση του απορρήτου και τη συμμόρφωση με τους ισχύοντες κανονισμούς μεταφοράς, αποθήκευσης και επεξεργασίας δεδομένών
  • εργαλεία δοκιμών και προσομοίωσης με σκοπό τη δημιουργία και επικύρωση αλγορίθμων και μοντέλων εξάπλωσης ασθενειών.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Μάρκο Μποναζούντα, η EPSILON θα ηγηθεί στην ανάπτυξη του συνεργατικού πλαισίου δεδομένων (collaborative data framework) που θα πραγματώνει την κεντρική πλατφόρμα και θα διασυνδέσει σε πλατφόρμα cloud μαθηματικά μοντέλα για την αξιολόγηση των υγειονομικών κινδύνων στα πλοία.

Δεν είναι «αυτονόητη» η αποδοχή της τεχνολογίας

Παράλληλα, στο πλαίσιο του προγράμματος HS4U πραγματοποιήθηκαν έρευνες που είχαν στόχο να αξιολογηθεί η αποδοχή των επιβατών και του πληρώματος των πλοίων απέναντι στις καινοτόμες λύσεις για την έγκαιρη ανίχνευση ασθενειών.

Σύμφωνα με τον δρ. Μιλτιάδη Γυμνόπουλο από τον όμιλο EPSILON, οι έρευνες έγιναν με τη βοήθεια της CELESTYAL Cruises και προσπάθησαν να εντοπίσουν πιθανά εμπόδια στην υιοθέτηση των τεχνολογιών, όπως τα κοινωνικό-δημογραφικά χαρακτηριστικά, το ιατρικό ιστορικό και η γενική χρήση και αποδοχή της τεχνολογίας.

Οι έρευνες πραγματοποιήθηκαν ανεξάρτητα μεταξύ των επιβατών και των μελών του πληρώματος, και ανέδειξαν σημαντικές διαφορές στην προθυμία τους να αποδεχτούν τις τεχνολογικές λύσεις.

Το πλήρωμα επέδειξε υψηλότερη ετοιμότητα και αποδοχή, εν μέρει λόγω των ανησυχιών για την ασφάλεια της υγείας στο χώρο εργασίας τους. Αντίθετα, οι επιβάτες εμφάνισαν μεγαλύτερη διστακτικότητα, κυρίως λόγω ανησυχιών σχετικά με την παρακολούθηση και την ασφάλεια των δεδομένων. Άλλοι παράγοντες είναι η ηλικία, η απασχόληση, η εκπαίδευση και ο φόβος να προσβληθούν από ασθένειες εντός του πλοίου. Επιπλέον, η μελέτη αποκάλυψε διαφορές στην προθυμία μεταξύ συγκεκριμένων ομάδων, όπως άτομα με χρόνιες παθήσεις και ηλικιωμένοι, να χρησιμοποιούν συσκευές παρακολούθησης της υγείας. Συμπερασματικά, τα ευρήματα των ερευνών δείχνουν ότι πολλοί κοινωνικοί-δημογραφικοί παράγοντες συμβάλλουν στη διαμόρφωση της στάσης των ατόμων απέναντι στις εφαρμοζόμενες τεχνολογίες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!