Γ.Δ.
1397.35 -0,02%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,97%
8.32
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.536
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,79%
2.52
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.84
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,40%
8.012
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,34%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
+0,42%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.64
ΕΛΠΕ
-1,47%
6.7
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,11%
1.82
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-1,85%
6.906
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-1,27%
2.014
ΕΧΑΕ
-1,16%
4.26
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.879
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,78%
1.028
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-0,69%
0.721
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+1,49%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,98%
2.935
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,78%
19.17
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,43%
2.525
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,07%
24.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,19%
31.46
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-1,74%
2.26
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.793
ΟΤΕ
+1,00%
15.16
ΟΤΟΕΛ
-0,98%
10.14
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,93%
3.56
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,38%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,57%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,85%
10.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,70%
3.545
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Στυλιανίδης: Να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα της ναυτιλίας

Την ανάγκη διασφάλισης της βιωσιμότητας της ναυτιλίας και της αντιμετώπισης των προκλήσεων που επιφέρει η κλιματική κρίση τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, μιλώντας κατά την έναρξη των εργασιών της 33ης συνόδου της Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Η κρίσιμη αυτή Σύνοδος πραγματοποιείται στην έδρα του Οργανισμού στο Λονδίνο, από τις 27 Νοεμβρίου έως τις 6 Δεκεμβρίου. Ο κ. Στυλιανίδης που συμμετείχε στις εργασίες ως επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας η οποία αποτελείτο από υψηλόβαθμα στελέχη του Yπουργείου, επιβεβαίωσε την αναγκαιότητα αναγνώρισης και υποστήριξης, από τα Κράτη Μέλη του Οργανισμού, της πρωτοκαθεδρίας του ΙΜΟ στη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν στη διεθνή ναυτιλία.

Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη υλοποίησης της επικαιροποιημένης Στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση από τα πλοία των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με τρόπο που θα διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του διεθνούς εμπορίου και των ίσων όρων ανταγωνισμού. Στο πλαίσιο αυτό προσκάλεσε τα Κράτη – Μέλη του Οργανισμού αλλά και την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία να υποστηρίξουν ειλικρινά την προσπάθεια αυτή.

Ο Υπουργός έδωσε παράλληλα έμφαση στον ρόλο των ναυτικών σημειώνοντας ότι θα πρέπει να αντιμετωπισθούν οι ανάγκες του κλάδου τους και να ενισχυθούν τα επίπεδα ασφάλειας, με ταυτόχρονη ανάπτυξη των κατάλληλων συνθηκών για την προσέλκυση νέων στο επάγγελμα. Τέλος, δεσμεύθηκε ότι η χώρα μας, εφόσον επανεκλεγεί στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του Οργανισμού στις προσεχείς εκλογές, θα υποστηρίξει ενεργά τη στοχοθεσία του ΙΜΟ για ασφαλή, ενεργειακά αποδοτική και βιώσιμη διεθνή ναυτιλία. Πρόσθεσε δε ότι θα συνεργαστεί εποικοδομητικά με τα άλλα Κράτη Μέλη του Οργανισμού, προς αυτή την κατεύθυνση.

Στυλιανίδης: Oι συναντήσεις στα περιθώρια της συνέλευσης του ΙΜΟ

Στο περιθώριο των εργασιών της Συνέλευσης, o κ. Στυλιανίδης είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τους επικεφαλής της πλειοψηφίας των συμμετεχόντων Κρατών Μελών του ΙΜΟ, με στόχο την προώθηση της ελληνικής υποψηφιότητας στο Συμβούλιο του Οργανισμού. Ως γνωστόν η Ελλάδα είναι υποψήφια για επανεκλογή στην κατηγορία «Α», ως κράτος με μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή υπηρεσιών διεθνών θαλάσσιων μεταφορών. Οι εκλογές θα πραγματοποιηθούν μεθαύριο Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου.

Συναντήσεις του κ. Στυλιανίδη στα περιθώρια της συνέλευσης του IMO
Συναντήσεις του κ. Στυλιανίδη στα περιθώρια της συνέλευσης του IMO

Συγκεκριμένα είχε επικεντρωμένες διμερείς συναντήσεις με τον Υπουργό Ωκεανών και Αλιείας της Ν. Κορέας κ. Cho Seng Hwan, τον Υπουργό Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας κ. Kokuba Kounosuke, τον Υφυπουργό Μεταφορών της Κίνας κ. Xuyin Fu, την Υπουργό Μεταφορών της Νορβηγίας κα. Cecite Myrseth, τον Υπουργό Μεταφορών του Κατάρ κ. Jassim Saif Al Sulaiti, την Υπουργό Μεταφορών της Νότιας Αφρικής κα. Sindisiwe Lydia Chikunga, τον Υπουργό Δημοσίων Έργων και Μεταφορών του Λιβάνου κ. Ali Hamie, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Γαλάζιας Οικονομίας της Νιγηρίας κα. Αdegboyega Oyetola, τον Υπουργό Μεταφορών της Γουινέας κ. Felix Lamah, την Υπουργό Επικρατείας, αρμόδια για τα Υπουργεία Βιωσιμότητας, Περιβάλλοντος και Μεταφορών της Σιγκαπούρης, Dr. Amy Khor και τον Υφυπουργό Μεταφορών, Υποδομών της Τουρκίας κ. Durmus Unuvar.

Στα πλαίσια των συναντήσεων αυτών επιβεβαιώθηκε το υψηλό επίπεδο συνεργασίας της Ελλάδας με τις χώρες αυτές στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και η πρόθεση για την περαιτέρω ενίσχυσή της, στη βάση του υφιστάμενου διμερούς θεσμικού πλαισίου συνεργασίας αλλά και των διεθνών οργανισμών. Συζητήθηκαν επίσης θέματα που αναμένεται να εξετασθούν στο πλαίσιο της 33ης συνόδου της Συνέλευσης του ΙΜΟ, με έμφαση στην εκλογική διαδικασία, για την ανάδειξη των μελών του Συμβουλίου του Οργανισμού.

Τέλος, ο κ. Υπουργός πραγματοποίησε συναντήσεις με τον απερχόμενο Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ κ. Kitack – Lim, καθώς και τον νέο Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού κ. Arsenio Antonio Dominguez Velasco. Κατά τις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν επίκαιρα θέματα της διεθνούς ναυτιλιακής ατζέντας. Ειδικότερα, ο κ. Στυλιανίδης επιβεβαίωσε την αμέριστη υποστήριξη και προσήλωση της χώρας μας στους στόχους και στο έργο του Οργανισμού και στην άμεση υλοποίηση της επικαιροποιημένης Στρατηγικής του ΙΜΟ για την μείωση των αερίων εκπομπών, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της ναυτιλίας και τη διασφάλιση δίκαιων όρων για τη λειτουργία της διεθνούς ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η πλήρης ομιλία στον ΙΜΟ

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας που έδωσε ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης:

«Έλεγχος κατά αντιπαραβολή

Εξοχότατε Γενικέ Γραμματέα,

Αξιότιμε Πρόεδρε της Συνέλευσης του ΙΜΟ,

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Είναι μεγάλη μου τιμή και προνόμιο να απευθυνθώ στην 33η Σύνοδο της Συνέλευσης του ΙΜΟ. Η παρουσία των ηγετών των ναυτιλιακών διοικήσεων του κόσμου εγγυάται εμπνευσμένες συζητήσεις και συγκεκριμένες αποφάσεις για το μέλλον της ναυτιλίας.
Όλοι μας μοιραζόμαστε τη θεμελιώδη ευθύνη για μια ασφαλέστερη, πιο βιώσιμη και αποτελεσματική ναυτιλία. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι η εμπιστοσύνη και η υποστήριξη αυτού του Οργανισμού.

Για την Ελλάδα, η Συνέλευση αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για να επιβεβαιώσουμε απερίφραστα την αφοσίωσή μας στον ΙΜΟ ως τον μοναδικό αξιόπιστο ρυθμιστή της διεθνούς ναυτιλίας. Πρέπει να είμαστε πραγματιστές και να λάβουμε υπόψη το κόστος και την επίδρασή του στους πιο ευάλωτους. Οι υπερβολικές ρυθμίσεις θα πρέπει να αποφεύγονται και οι αποφάσεις μας πρέπει να αξιολογούνται και να είναι λειτουργικές.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Ο κλάδος μας αντιμετώπιζε πάντα προκλήσεις και πάντα βρίσκαμε τρόπους να τις ξεπερνάμε.

Μία από αυτές είναι η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Τώρα είναι η ώρα και ο ΙΜΟ είναι το κατάλληλο μέρος για να γίνει αυτή τη συζήτηση. Η απάντηση στο «πώς» είναι απλή και ξεκάθαρη: Μέσω της πλήρους υποστήριξής μας στην ταχεία εφαρμογή της αναθεωρημένης στρατηγικής του IMO GHG του 2023. Με αυτόν τον τρόπο, να θυμάστε ότι η ρύθμιση θα πετύχει μόνο εάν είναι «έξυπνη», δίκαιη και στοχεύει στον πραγματικό ρυπαίνοντα, δίνοντας παράλληλα προσοχή στις ιδιαιτερότητες των διαφορετικών μεθόδων θαλάσσιας μεταφοράς.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις σε πιο πράσινες και πιο ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες, για να διασφαλιστεί ότι αυτές οι επενδύσεις θα αποδώσουν καρπούς.
Πρέπει να εργαστούμε με ενιαίο πνεύμα και με τη συμμετοχή όλων των παραγόντων: πλοιοκτήτες, παραγωγοί καυσίμων, λιμάνια, ναυλωτές, κατασκευαστές κινητήρων και ναυπηγεία. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθούν ουδέτερες εκπομπές άνθρακα για τη ναυτιλία έως το 2050.

Μιλώντας όμως για προκλήσεις, το πρώτο που πρέπει να μας έρχεται στο μυαλό, είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο. Γιατί οι ναυτικοί ΕΙΝΑΙ η ναυτιλία και το αντίστροφο. Όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει ήδη ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ειδικευμένων ναυτικών, το οποίο αναμένεται να επιδεινωθεί. Αυτό φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με τις προοπτικές ενός επαγγέλματος με καλές αποδοχές που εγγυάται μια λαμπρή καριέρα σε έναν ακμάζοντα τομέα.

Εδώ, υπάρχει σαφώς ένας ρόλος για τον ΙΜΟ και για τα κράτη μέλη του. Πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να αντιμετωπίσουμε τις βαθύτερες αιτίες:

  1. Βελτίωση της εικόνας της ναυτιλίας.
  2. Προσέλκυση νέων ναυτικών στη θάλασσα.
  3. Διασφάλιση της ασφάλειας των ναυτικών σε όλο τον κόσμο.
  4. Βελτίωση της ευημερίας, των δεξιοτήτων και της αναγνώρισής τους.

Η ασφάλεια των ναυτικών είναι πρωταρχικής σημασίας. Ορισμένα πρόσφατα περιστατικά επιθέσεων κατά πλοίων πρέπει να σταματήσουν. Η εμπορική ναυτιλία και οι αθώοι άνθρωποι δεν είναι στόχος! Δεν πρέπει να εργαλειοποιούνται, πολιτικά ή στρατιωτικά.

Αγαπητοί συμμετέχοντες,

Ο ρόλος μας, ως φορείς χάραξης πολιτικής, είναι τετραπλός:

  • Πρέπει να εμπνέουμε,
  • Πρέπει να συντονίσουμε,
  • Πρέπει να νομοθετήσουμε και
  • να εφαρμόσουμε τους κανόνες του ΙΜΟ.

Είμαι πραγματικά πολύ περήφανος που εκπροσωπώ την Ελλάδα, η οποία, αν και μια σχετικά μικρή χώρα, είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα ναυτικά έθνη στον κόσμο, με παράδοση στη ναυτιλία που πηγαίνει πίσω στους αιώνες. Η φιλοδοξία μας να εκπροσωπηθούμε στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του ΙΜΟ είναι, πάνω απ’ όλα, μια πραγματική αντανάκλαση του ενδιαφέροντός μας να συνεργαστούμε στενά με όλα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ:

Θέλουμε να ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο αυτόν τον Οργανισμό. Να ανταποκριθούμε με επιτυχία στις προσδοκίες της διεθνούς κοινότητας. Όπως άλλωστε έχει κάνει για περισσότερα από 60 χρόνια. Αυτό είναι το όραμα που μοιραζόμαστε μαζί σας σήμερα. Επιτρέψτε μου να κλείσω τονίζοντας ένα βασικό σημείο:

Η ναυτιλία πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί βασικό πυλώνα στην πορεία προς τη βιώσιμη παγκόσμια ανάπτυξη και ευημερία. Η ναυτιλία και οι άνθρωποι της, στο πλοίο και στην ξηρά, το αξίζουν αυτό. Είναι καιρός να το αναγνωρίσουμε έμπρακτα.

Εκ μέρους της Ελληνικής Κυβέρνησης, εκφράζω τις ευχές μου για κάθε επιτυχία στην 33ηΣύνοδο της Συνέλευσης του ΙΜΟ. Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας», κατέληξε ο κ. Στυλιανίδης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!