THEPOWERGAME
Σε διευκρινίσεις για την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τον Προβλήτα 6 του ΟΛΘ, προχωρούν πηγές της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, υποστηρίζοντας ότι δεν δημιουργείται καμία καθυστέρηση για την υλοποίηση του έργου.
Όπως σημειώνεται η επαναπροκήρυξη του Διαγωνισμού για τον Προβλήτα 6 σε χρόνο παράλληλο με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για την Έγκριση του Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Master Plan) του Λιμένα Θεσσαλονίκης, δεν δημιουργεί καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου, διασφαλίζοντας το συμφέρον του συνόλου των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε., συμπεριλαμβανομένου και του Ελληνικού Δημοσίου.
Το χρονοδιάγραμμα της διαγωνιστικής διαδικασίας
Το χρονοδιάγραμμα της διαγωνιστικής διαδικασίας, το οποίο εκτιμάται ότι θα συμπέσει με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, ορίζεται ως εξής:
- Υποβολή Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (Προθεσμία Υποβολής Φακέλου 1ου Σταδίου) – 22.12.2023
- Διαβίβαση Πρόσκλησης Υποβολής Οικονομικών Προσφορών (2ο Στάδιο) – Αρχές 2024
- Υποβολή Οικονομικών Προσφορών (Προθεσμία Υποβολής Φακέλου 2ου Σταδίου) – 1ο Τρίμηνο 2024
- Επιλογή Προσωρινού Αναδόχου – 1ο Τρίμηνο 2024
Το αναθεωρημένο νομοθετικό πλαίσιο (Ν.4938/2022/Αρθ. 156-157) της διαδικασίας υλοποίησης Λιμενικών Έργων σε συμμόρφωση με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) για τον Λιμένα Πειραιά, υποχρέωσε την ΟΛΘ Α.Ε. να εκπονήσει και να υποβάλει προς έγκριση επικαιροποιημένο Master Plan και Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) πριν την έναρξη υλοποίησης του Έργου «Προβλήτας 6, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής».
Όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές του ΟΛΘ, η απόφαση συνεπώς του ΣτΕ ανέστειλε την εκκίνηση του Έργου Επέκτασης του Προβλήτα 6 της ΟΛΘ Α.Ε.
- Το επικαιροποιημένο Master Plan κατατέθηκε από την ΟΛΘ Α.Ε. στις 06.12.2022
- Η ΣΜΠΕ κατατέθηκε από την ΟΛΘ Α.Ε. στις 17.03.2023
- Η έγκριση του Master Plan και της ΣΜΠΕ της ΟΛΘ Α.Ε. θα ολοκληρωθεί με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ).
Η απόφαση του ΣτΕ και τα απρόβλεπτα γεγονότα διεθνών διαστάσεων (κορονοϊός, πόλεμος στην Ουκρανία κ.λπ.) οδήγησαν σε σημαντικές ανατιμήσεις των βασικών υλικών και συνεπώς το κόστος αναφοράς του Έργου διαμορφώνεται πλέον σε υψηλότερα επίπεδα βάση του προηγούμενου τεύχους της διακήρυξης, ενώ με βάση την Σύμβαση Παραχώρησης το Ελληνικό Δημόσιο όρισε την εν λόγω Υποχρεωτική Επένδυση της Επέκτασης του Προβλήτα 6 στα 130 εκ.
Στην πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ. υπ’ αριθμ. 7789/10.11.2023 για την επαναπροκήρυξη του έργου λήφθηκαν υπόψη όλα τα ανωτέρω για την αναθεώρηση του Φακέλου Οριστικής Μελέτης και των τευχών του διαγωνισμού (https://www.thpa.gr/el/pier6_exp-2/), επισπεύδοντας την υλοποίηση του έργου με την υποβολή βέλτιστων οικονομικών προσφορών.
Όπως σημειώνεται από την έναρξη της περιόδου παραχώρησης τον Μάρτιο του 2018 έως τον Ιούλιο 2023 η ΟΛΘ Α.Ε. έχει υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 67.610 εκατ. ευρώ. Από αυτές 44,01 εκατ. ευρώ., αφορούν επενδύσεις πέραν των Υποχρεωτικών και 23,6 εκατ. ευρώ αφορούν Υποχρεωτικές Επενδύσεις.
Από την αρχή ο διαγωνισμός για τον Προβλήτα 6 του ΟΛΘ
Όπως έγραφε η στήλη του powergame.gr, Game Over, είναι αναπόφευκτο για έναν διαγωνισμό που προκηρύχθηκε πριν από σχεδόν τρία χρόνια, και με το έργο να μην έχει ξεκινήσει, αυτός να επαναπροκηρύσσεται… Πρόκειται για το έργο της δημιουργίας του Προβλήτα 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ένα έργο που αρχικά είχε κερδίσει η κοινοπραξία των Mytilineos Group και Rover Maritime.
H προκήρυξη του διαγωνισμού έγινε τον Φεβρουάριο του 2020 και η ανάθεση τελικά έγινε το καλοκαίρι του 2021. Ωστόσο, το έργο δεν ξεκίνησε ποτέ εξαιτίας απουσίας Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ). Έτσι, φτάσαμε στο τέλος του 2023, όταν τα metrics του έργου έχουν αλλάξει εντελώς και με τον ανάδοχο να αρνείται να υλοποιήσει το έργο με τους όρους που είχε ορίσει πριν από τρία χρόνια. Έτσι, τώρα ξεκινά από την αρχή, με επαναπροκήρυξη του έργου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Προβλήτας 6 αποτελεί υποχρεωτική επένδυση της ΟΛΘ, που εκκρεμεί, όχι από το 2020, αλλά από το 2017, που η πλευρά Σαββίδη απέκτησε το λιμάνι.