THEPOWERGAME
Η Capital Product Partners LP προχωρεί την «πράσινη» μετάβαση, ανακοινώνοντας την απόκτηση 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG, με κινητήρες νέας γενιάς από την Capital Maritime, έναντι συνολικού τιμήματος 3,13 δισ. δολαρίων.
Ειδικότερα, η Capital Product Partners LP (CPLP), συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με την Capital Maritime και την Capital GP LLC στην απόκτηση 11 νεότευκτων LNG carriers από την Capital Maritime, έναντι 3,13 δισ. δολαρίων. Η εταιρεία που θα προκύψει από τη συνεργασία, η Capital New Energy Carriers LP, θα καταστεί η μεγαλύτερη εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης κάτοχος LNG carriers με κινητήρα νέας γενιάς.
Στη συμφωνία προβλέπεται ότι η Capital Maritime συμφώνησε να εκδώσει μια ακάλυπτη πίστωση για ποσό έως και 220 εκατομμύρια δολάρια με σταθερό επιτόκιο 7,5%, επιστρεπτέα στις 30 Ιουνίου 2027. Από την πλευρά της η CPLP θα πραγματοποιήσει μια προσφορά δικαιωμάτων για τη χρηματοδότηση 500 εκατομμυρίων δολαρίων της τιμής αγοράς. Η προσφορά των δικαιωμάτων για την εξαγορά νέων μετοχών στον Nasdaq θα ξεκινήσει στις 27 Νοεμβρίου, ενώ η τιμή εξαγοράς ανά μετοχή δεν θα υπερβαίνει τα 14,5 δολάρια, με την Capital Maritime να ανακοινώνει ότι θα εξαγοράσει μετοχές ανάλογα με το ποσοστό της, αλλά και όλες τις αδιάθετες μετοχές από τη δημόσια προσφορά.
Κατά την ανακοίνωση της συμφωνίας, ο CEO της Capital Product Partners LP, Τζέρι Καλογηράτος, δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε μια συμφωνία που αναμένουμε ότι θα οδηγήσει την Capital Product Partners LP σε ένα νέο κεφάλαιο ως εισηγμένη εταιρεία. Με την ολοκλήρωση της απόκτησης των 11 LNG carriers αναμένουμε ότι η CPLP θα μετατραπεί σε μία από τις μεγαλύτερες εισηγμένες στις ΗΠΑ ναυτιλιακές εταιρείες όσον αφορά την αξία της επιχείρησης και τον μεγαλύτερο ιδιοκτήτη τελευταίας γενιάς πλοίων μεταφοράς LNG, σε σύγκριση με τον τρέχοντα στόλο των ανταγωνιστών εισηγμένων. Η δέσμευση να αλλάξουμε το όνομα της εταιρείας σε Capital New Energy Carriers LP και να εκχωρήσουμε σταδιακά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μας αντανακλά την ανανεωμένη επιχειρηματική μας εστίαση στη ναυτιλία LNG και ενεργειακής μεταβάσης. Είμαστε σε καλή θέση για να εκμεταλλευτούμε τα ισχυρά θεμελιώδη στοιχεία της βιομηχανίας LNG με έξι ανοιχτά LNG/C, που παραδίδονται μεταξύ 2026-2027. Πιστεύουμε ότι έτσι θα προσελκύσουμε πρόσθετο επενδυτικό ενδιαφέρον».
Ο υπό εξαγορά στόλος σε νούμερα:
11 Πλοία εξοπλισμένα με δίχρονες μηχανές MEGA Mark III Flex χωρητικότητας 174.000 m3. Ναυπηγεία κατασκευής: Hyundai Heavy Industries, Ν. Κορέα. | |||||
Νούμερο | Πλοίο | Ημερομηνία Παράδοσης | Ναυλωτής | Έτη ναύλωσης (από 15/12/23) |
Τύπος Ναύλωσης |
1. | Amore Mio I | Οκτώβριος 2023 | Qatar Energy Trading LLC (“QET”) | 2,8 | Time Charter |
2. | Axios II | Ιανουάριος 2024 | Bonny Gas Transport Limited (“BGT”) | 7,0 + 3,0 | Bareboat Charter |
3. | Assos | Μάιος 2024 | Tokyo LNG Tanker Co. Ltd. (“Tokyo Gas”) | 10,0 | Time Charter |
4. | Apostolos | Ιούνιος 2024 | LNG Marine Transport Limited (“Jera”) | 10,5 + 3,0 | Time Charter |
5. | Aktoras | Ιούλιος 2024 | BGT | 7,0 + 3,0 | Bareboat Charter |
6. | Archimidis | Ιανουάριος 2026 | – | ||
7. | Agamemnon | Μάρτιος 2026 | – | ||
8. | Alcaios I | Σεπτέμβριος 2026 | – | ||
9. | Antaios I | Νοέμβριος 2026 | – | ||
10. | Athlos | Φεβρουάριος 2027 | – | ||
11. | Archon | Μάρτιος 2027 | – |
Συμβολαιοποιημένα Έσοδα για τα πλοία LNG No 1-5 (από 15/12/23) | ||
Έτος | Σε εκατ. | Μέση Ημερήσια Τιμή |
2023-2024 | $123,3 | $131,622 |
2025 | $207,3 | $115,462 |
2026 | $193,8 | $111,813 |
Μετά | $904,5 | $99,311 |
Σύνολο | $1.428,9 | – |