Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Νέες επενδύσεις 43 εκατ. για το 2023-2024, με προτεραιότητα στην ασφάλεια στην εργασία και την αναβάθμιση υποδομών

Η PCT θυγατρική της COSCO Shipping Ports Limited, διαχειρίζεται το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι και κορυφαίο κόμβο του διαμετακομιστικού θαλάσσιου εμπορίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο. Όταν το 2009 υπέγραψε τη Σύμβαση Παραχώρησης για την επέκταση, ανακατασκευή και διαχείριση του Προβλήτα ΙΙ καθώς και την κατασκευή και διαχείριση του Προβλήτα ΙΙΙ του Λιμένα Πειραιά, οι προσδοκίες ήταν μεγάλες. Πλέον η δυναμικότητα εξυπηρέτησης του Σταθμού, ανέβηκε κατακόρυφα ενώ από το 2010 έως και το 2021 αυξήθηκε από 1.5 εκατ. TEUs σε 6,2 εκατ. TEUs.

Η PCT, εδώ και 13 χρόνια αναπτύσσει τις δυνατότητες του λιμένα Πειραιώς με επενδύσεις που ανέρχονται περίπου στο ύψος 600 εκατομμυρίων στο λιμάνι του Πειραιά και αφορούν στην κατασκευή κύριων και βοηθητικών λιμενικών έργων, την προμήθεια τεχνικού, μηχανικού και τεχνολογικού εξοπλισμού και την εκπαίδευση/ασφάλεια στην εργασία.

Λιμάνι Πειραιά: μια παγκοσμίως ανερχόμενη δύναμη

Η τεχνογνωσία και η εμπειρία της PCT, ανέδειξε την εμπορευματική ιδιότητα του λιμένα και τον κατέταξε μεταξύ των κορυφαίων της Ευρώπης. Εκμεταλλευόμενη τη στρατηγική θέση του Πειραιά στη διηπειρωτική θαλάσσια οδό Ασίας – Ευρώπης μέσω της διώρυγας του Σουέζ, η PCT υλοποιεί ένα εμβληματικό, για την ελληνική οικονομία, επενδυτικό πρόγραμμα. Σήμερα μπορούμε να μιλάμε για 7πλάσιο ετήσιο συνολικό όγκο διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων , αριθμός που έφερε το λιμάνι του Πειραιά στην 29η θέση στον κόσμο το 2021 (από την 93η που κατείχε το 2009), στην 4η για την Ευρώπη και στην 1η για τη Μεσόγειο.

Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr
Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr

Σημαντική συνεισφορά στην ελληνική οικονομία

Η συμβολή της PCT στα δημόσια έσοδα, την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση είναι πολύτιμη για τη χώρα μας. Η αποτύπωση της στήριξης του εγχώριου επιχειρείν και της αύξησης της απασχόλησης είναι εμφανής στα παρακάτω στοιχεία:

  • 500 εκατομμύρια ευρώ για τέλη παραχώρησης, φόρους, ασφαλιστικές εισφορές κ.λπ.
  • 600 προμηθευτές (οι περισσότεροι από την τοπική αγορά, έχουν συνάψει μόνο για το οικονομικό έτος του 2022 συμβάσεις συνολικού ύψους 209 εκατ. ευρώ).
  • 2.500 άμεσες θέσεις εργασίας, οι οποίες την τοποθετούν – από κοινού με τις θυγατρικές εταιρείες- μεταξύ των μεγαλύτερων εργοδοτών στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
  • 600.000 ευρώ για την Παιδεία, την κοινωνική φροντίδα, τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό στις τοπικές κοινωνίες, εκ των οποίων το 25% αφορά στη δωρεά εξοπλισμού σε δημοτικά σχολεία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr
Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr

Νέες επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ για το 2023-24

Συνεπής στην υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος και με προτεραιότητα σε ασφάλεια εργασίας και αναβάθμιση υποδομών, η PCT έχει σχεδιάσει και πραγματοποιεί το 2023-24 νέες επενδύσεις στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά ύψους 43 εκατ. ευρώ.

Από αυτά περισσότερα από 31 εκατ. ευρώ διατίθεται για την αναβάθμιση υποδομών του ανατολικού Προβλήτα ΙΙ, με σκοπό την αύξηση δυναμικότητας λιμένα και τη βελτίωση ποιότητας στοίβαξης, ενώ 10 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν σε νεόδμητες κτιριακές εγκαταστάσεις όπως:

Επένδυση στην ασφάλεια στην εργασία

Η αναβάθμιση της ασφάλειας των εργαζομένων είναι ζήτημα μεγάλης σημασίας για την PCT. Τα 2 εκατ. ευρώ από το σύνολο επένδυσης, αφορούν υποδομές και εξοπλισμό με σκοπό τον μηδενισμό του εργασιακού κινδύνου κατά τη διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης των πλοίων.

Το πλάνο εργασιών συμπεριλαμβάνει:

  • Εγκατάσταση θαλάμων σε όλες τις γερανογέφυρες Ship-to-Shore για την αυξημένη προστασία των εργαζομένων από ακραίες καιρικές συνθήκες.
  • Διαχείριση της διαδικασίας φορτοεκφόρτωσης από ειδικά σχεδιασμένο θάλαμο σε σημείο απομακρυσμένο για τη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης των χειριστών.
  • Δημιουργία restrain wall για αποφυγή πτώσης μηχανημάτων στη θάλασσα.
  • Εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης στους εξωτερικούς χώρους για την εποπτεία εφαρμογής των μέτρων ασφαλείας.

Τέλος, σε 10 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι μηχανολογικοί εξοπλισμοί που αποσκοπούν στην αναβάθμιση λειτουργίας και δυναμικότητας του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά.

Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr
Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr

Η PCT θα συνεχίσει να επιδιώκει την περαιτέρω αναβάθμιση του εμπορευματικού σταθμού με σκοπό την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πελάτες της και την καθιέρωση του λιμανιού του Πειραιά ως του κορυφαίου περιφερειακού διαμετακομιστικού κόμβου στη θαλάσσια εμπορική οδό που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη.

Οι τοπικές κοινωνίες, η εθνική οικονομία και η γεωπολιτική εμβέλεια της χώρας περνάνε σε μια νέα εποχή.

Μια εποχή με νέους ορίζοντες και ένα όραμα: το ελληνικό αύριο!

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!