Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Νέες επενδύσεις 43 εκατ. για το 2023-2024, με προτεραιότητα στην ασφάλεια στην εργασία και την αναβάθμιση υποδομών

Η PCT θυγατρική της COSCO Shipping Ports Limited, διαχειρίζεται το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι και κορυφαίο κόμβο του διαμετακομιστικού θαλάσσιου εμπορίου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο. Όταν το 2009 υπέγραψε τη Σύμβαση Παραχώρησης για την επέκταση, ανακατασκευή και διαχείριση του Προβλήτα ΙΙ καθώς και την κατασκευή και διαχείριση του Προβλήτα ΙΙΙ του Λιμένα Πειραιά, οι προσδοκίες ήταν μεγάλες. Πλέον η δυναμικότητα εξυπηρέτησης του Σταθμού, ανέβηκε κατακόρυφα ενώ από το 2010 έως και το 2021 αυξήθηκε από 1.5 εκατ. TEUs σε 6,2 εκατ. TEUs.

Η PCT, εδώ και 13 χρόνια αναπτύσσει τις δυνατότητες του λιμένα Πειραιώς με επενδύσεις που ανέρχονται περίπου στο ύψος 600 εκατομμυρίων στο λιμάνι του Πειραιά και αφορούν στην κατασκευή κύριων και βοηθητικών λιμενικών έργων, την προμήθεια τεχνικού, μηχανικού και τεχνολογικού εξοπλισμού και την εκπαίδευση/ασφάλεια στην εργασία.

Λιμάνι Πειραιά: μια παγκοσμίως ανερχόμενη δύναμη

Η τεχνογνωσία και η εμπειρία της PCT, ανέδειξε την εμπορευματική ιδιότητα του λιμένα και τον κατέταξε μεταξύ των κορυφαίων της Ευρώπης. Εκμεταλλευόμενη τη στρατηγική θέση του Πειραιά στη διηπειρωτική θαλάσσια οδό Ασίας – Ευρώπης μέσω της διώρυγας του Σουέζ, η PCT υλοποιεί ένα εμβληματικό, για την ελληνική οικονομία, επενδυτικό πρόγραμμα. Σήμερα μπορούμε να μιλάμε για 7πλάσιο ετήσιο συνολικό όγκο διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων , αριθμός που έφερε το λιμάνι του Πειραιά στην 29η θέση στον κόσμο το 2021 (από την 93η που κατείχε το 2009), στην 4η για την Ευρώπη και στην 1η για τη Μεσόγειο.

Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr
Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr

Σημαντική συνεισφορά στην ελληνική οικονομία

Η συμβολή της PCT στα δημόσια έσοδα, την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση είναι πολύτιμη για τη χώρα μας. Η αποτύπωση της στήριξης του εγχώριου επιχειρείν και της αύξησης της απασχόλησης είναι εμφανής στα παρακάτω στοιχεία:

  • 500 εκατομμύρια ευρώ για τέλη παραχώρησης, φόρους, ασφαλιστικές εισφορές κ.λπ.
  • 600 προμηθευτές (οι περισσότεροι από την τοπική αγορά, έχουν συνάψει μόνο για το οικονομικό έτος του 2022 συμβάσεις συνολικού ύψους 209 εκατ. ευρώ).
  • 2.500 άμεσες θέσεις εργασίας, οι οποίες την τοποθετούν – από κοινού με τις θυγατρικές εταιρείες- μεταξύ των μεγαλύτερων εργοδοτών στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
  • 600.000 ευρώ για την Παιδεία, την κοινωνική φροντίδα, τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό στις τοπικές κοινωνίες, εκ των οποίων το 25% αφορά στη δωρεά εξοπλισμού σε δημοτικά σχολεία της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr
Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr

Νέες επενδύσεις 43 εκατ. ευρώ για το 2023-24

Συνεπής στην υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος και με προτεραιότητα σε ασφάλεια εργασίας και αναβάθμιση υποδομών, η PCT έχει σχεδιάσει και πραγματοποιεί το 2023-24 νέες επενδύσεις στον εμπορευματικό σταθμό του Πειραιά ύψους 43 εκατ. ευρώ.

Από αυτά περισσότερα από 31 εκατ. ευρώ διατίθεται για την αναβάθμιση υποδομών του ανατολικού Προβλήτα ΙΙ, με σκοπό την αύξηση δυναμικότητας λιμένα και τη βελτίωση ποιότητας στοίβαξης, ενώ 10 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν σε νεόδμητες κτιριακές εγκαταστάσεις όπως:

Επένδυση στην ασφάλεια στην εργασία

Η αναβάθμιση της ασφάλειας των εργαζομένων είναι ζήτημα μεγάλης σημασίας για την PCT. Τα 2 εκατ. ευρώ από το σύνολο επένδυσης, αφορούν υποδομές και εξοπλισμό με σκοπό τον μηδενισμό του εργασιακού κινδύνου κατά τη διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης των πλοίων.

Το πλάνο εργασιών συμπεριλαμβάνει:

  • Εγκατάσταση θαλάμων σε όλες τις γερανογέφυρες Ship-to-Shore για την αυξημένη προστασία των εργαζομένων από ακραίες καιρικές συνθήκες.
  • Διαχείριση της διαδικασίας φορτοεκφόρτωσης από ειδικά σχεδιασμένο θάλαμο σε σημείο απομακρυσμένο για τη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης των χειριστών.
  • Δημιουργία restrain wall για αποφυγή πτώσης μηχανημάτων στη θάλασσα.
  • Εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης στους εξωτερικούς χώρους για την εποπτεία εφαρμογής των μέτρων ασφαλείας.

Τέλος, σε 10 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι μηχανολογικοί εξοπλισμοί που αποσκοπούν στην αναβάθμιση λειτουργίας και δυναμικότητας του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά.

Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr
Ο Σταθμός Εμπευματοκιβωτίων στο Λιμάνι του Πειραιά © pct.com.gr

Η PCT θα συνεχίσει να επιδιώκει την περαιτέρω αναβάθμιση του εμπορευματικού σταθμού με σκοπό την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πελάτες της και την καθιέρωση του λιμανιού του Πειραιά ως του κορυφαίου περιφερειακού διαμετακομιστικού κόμβου στη θαλάσσια εμπορική οδό που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη.

Οι τοπικές κοινωνίες, η εθνική οικονομία και η γεωπολιτική εμβέλεια της χώρας περνάνε σε μια νέα εποχή.

Μια εποχή με νέους ορίζοντες και ένα όραμα: το ελληνικό αύριο!

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!