Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,90%
5.5
BOCHGR
+0,90%
4.5
CENER
-2,35%
8.3
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,47%
8.67
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,78%
12.74
TITC
-0,86%
34.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,39%
1.386
ΑΒΕ
-0,63%
0.472
ΑΔΜΗΕ
-2,31%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,94%
0.7
ΑΛΜΥ
+0,53%
3.77
ΑΛΦΑ
-0,89%
1.565
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,17%
9.48
ΑΣΚΟ
-0,78%
2.56
ΑΣΤΑΚ
+3,17%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
-1,42%
2.09
ΒΙΟ
-4,32%
5.09
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,17%
12.03
ΔΟΜΙΚ
-3,33%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-4,14%
1.39
ΕΕΕ
-0,30%
33
ΕΚΤΕΡ
-4,10%
1.498
ΕΛΒΕ
-0,42%
4.78
ΕΛΙΝ
+1,99%
2.05
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,41%
1.68
ΕΛΠΕ
-1,18%
6.72
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-2,99%
6.89
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,91%
1.988
ΕΧΑΕ
-1,96%
4.245
ΙΑΤΡ
+4,68%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-1,77%
0.3045
ΙΛΥΔΑ
-3,08%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,94%
4.76
ΙΝΛΙΦ
-2,05%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-2,28%
0.9
ΙΝΤΕΚ
-2,78%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-3,33%
1.015
ΙΝΤΚΑ
-1,47%
2.69
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-4,07%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,03%
1.064
ΚΟΥΕΣ
-1,58%
5.6
ΚΡΙ
-2,78%
14
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,28%
0.928
ΛΑΒΙ
-2,66%
0.769
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
+0,47%
2.12
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-2,03%
3.135
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,20%
19.54
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,83%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,94%
32.36
ΝΑΚΑΣ
+5,77%
3.3
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,42%
0.254
ΞΥΛΠ
+9,05%
0.434
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,69%
28.9
ΟΛΥΜΠ
-2,55%
2.29
ΟΠΑΠ
-1,39%
14.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.799
ΟΤΕ
+0,34%
14.94
ΟΤΟΕΛ
-0,77%
10.34
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-2,55%
3.59
ΠΕΡΦ
-2,33%
5.46
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
0,00%
3.99
ΠΛΑΚΡ
+1,38%
14.7
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,91%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,49%
10.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,59%
0.338
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-3,38%
5.72
ΣΠΙ
-2,55%
0.536
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
-0,70%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-5,60%
0.236
ΦΡΛΚ
-3,50%
3.585
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Maersk: Παρέλαβε το πρώτο πλοίο με πράσινη μεθανόλη

Το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κινείται με πράσινη μεθανόλη παρουσίασε η Maersk. Πρόκειται για το πρώτο πλοίο του «πράσινου» στόλου που ετοιμάζει ο ναυτιλιακός γίγαντας με ορίζοντα το 2040, όταν -βάσει σχεδιασμού- στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές.

Η παραγγελία είχε γίνει το 2021. Το πλοίο διαθέτει δύο μηχανές: Η μία κινείται με τα παραδοσιακά καύσιμα και η άλλη με πράσινη μεθανόλη. Πρόκειται για καύσιμο που βασίζεται σε βιομάζα ή σε δεσμευμένο από την ατμόσφαιρα άνθρακα ή σε υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σε επίπεδο αριθμών το νέο πλοίο της Maersk εκπέμπει 100 τόνους διοξειδίου του άνθρακα λιγότερους την ημέρα σε σύγκριση με τα πλοία που χρησιμοποιούν ντίζελ.

«Είναι μια πραγματικά συμβολική ημέρα για την ενεργειακή μας μετάβαση, η οποία γίνεται πραγματικότητα. Κάτι συγκεκριμένο που μπορούμε πραγματικά να αποδείξουμε, όχι μόνο δεσμεύσεις και σκληρή δουλειά, αλλά πραγματικά κάτι που όλοι μπορούν να δουν» δήλωσε ο CEO της Maersk, Vincent Clerc, μιλώντας στο CNBC.

Και πρόσθεσε: «Πρόκειται για το πρώτο βήμα τόσο για τη Maersk όσο και για ολόκληρο τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών. Είναι το πρώτο πλοίο του είδους του. Παράλληλα, έχουμε παραγγείλει άλλα 25 πλοία στο πλαίσιο της ενεργειακής μας μετάβασης».

Εκτός από τη Maersk και η Evergreen, όπως και άλλες κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες, έχουν παραγγείλει πλοία που κινούνται με πράσινη μεθανόλη στο πλαίσιο των δεσμεύσεών τους για ενεργειακή ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα. Ο στόλος της δανέζικης εταιρείας αριθμεί πάνω από 700 πλοία, με το σήμα της σε εμπορευματοκιβώτια να εμφανίζεται σε όλα τα μεγάλα λιμάνια του κόσμου.

Η ενεργειακή μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές και ο φόρος ναυτιλίας

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η εμπορική ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η μετάβαση στην «πράσινη» ενέργεια αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του κλάδου. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, περίπου το 90% των εμπορευμάτων που διακινούνται στον κόσμο, μεταφέρονται μέσω της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Τον Ιούνιο έπεσε στο τραπέζι η πρόταση για την επιβολή φόρου στις εκπομπές άνθρακα που προέρχονται από τις θαλάσσιες μεταφορές. Ωστόσο, η Κίνα, η Αργεντινή και η Βραζιλία μεταξύ άλλων κρατών εξέφρασαν ανοιχτά τη διαφωνία τους και το σχέδιο παραμένει στα χαρτιά. Η Maersk, πάντως, υποστηρίζει τον λεγόμενο «φόρο ναυτιλίας», καθώς -όπως αναφέρει- μπορεί να βοηθήσει στην ταχύτερη απαλλαγή από τον άνθρακα.

«Υποστηρίζουμε εδώ και καιρό την εφαρμογή ενός φόρου άνθρακα για να εξισωθούν πραγματικά οι όροι ανταγωνισμού και να δοθούν τα κατάλληλα οικονομικά κίνητρα στις εταιρείες ώστε να στραφούν ουσιαστικά στην πράσινη μετάβαση» συνέχισε ο CEO της Maersk. Και πρόσθεσε: «Ανησυχώ για τη ρητορική ότι η ενεργειακή μετάβαση είναι ένα μειονέκτημα και όχι πραγματικά μια μεγάλη ευκαιρία».

Η Maersk έχει υπογράψει τουλάχιστον εννέα συμφωνίες με προμηθευτές πράσινης μεθανόλης, ωστόσο ο προβληματισμός για την επάρκεια του συγκεκριμένου καυσίμου είναι μεγάλος, καθώς μέχρι στιγμής η παραγωγή είναι χαμηλή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!