Γ.Δ.
1550.72 +0,30%
ACAG
-0,66%
5.98
AEM
0,00%
4.5965
BOCHGR
0,00%
5.06
CENER
+2,24%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.08
EVR
+0,68%
1.49
NOVAL
-0,20%
2.47
OPTIMA
+3,24%
13.4
TITC
+0,57%
43.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,50%
1.98
ΑΒΕ
+0,22%
0.461
ΑΔΜΗΕ
+0,38%
2.67
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,71%
4.17
ΑΛΦΑ
0,00%
1.81
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,83%
10.87
ΑΣΚΟ
+0,61%
3.29
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
+9,71%
1.13
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,26%
0.758
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΙΟ
+0,99%
6.12
ΒΙΟΚΑ
-0,54%
1.855
ΒΙΟΣΚ
+0,33%
1.52
ΒΙΟΤ
+1,77%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+5,41%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,69%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.46
ΔΑΑ
+0,94%
8.58
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,68%
13.27
ΔΟΜΙΚ
-2,01%
2.685
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+1,58%
1.925
ΕΕΕ
+1,08%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+0,11%
1.78
ΕΛΒΕ
+3,92%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.2
ΕΛΛ
+0,35%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,44%
2.26
ΕΛΠΕ
+0,54%
7.47
ΕΛΣΤΡ
-0,44%
2.26
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.784
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-0,05%
8.386
ΕΥΑΠΣ
-1,47%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.92
ΕΥΡΩΒ
+0,33%
2.438
ΕΧΑΕ
-0,10%
4.965
ΙΑΤΡ
0,00%
1.9
ΙΚΤΙΝ
+0,43%
0.3515
ΙΛΥΔΑ
-1,14%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.18
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.56
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.068
ΙΝΤΕΚ
+1,33%
6.1
ΙΝΤΕΤ
+2,25%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+0,16%
3.145
ΚΑΡΕΛ
+1,83%
334
ΚΕΚΡ
-0,72%
1.37
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.451
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.4
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.18
ΚΡΙ
+1,61%
15.8
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
-1,50%
0.856
ΛΑΜΔΑ
-0,57%
6.95
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
-6,67%
0.252
ΛΟΓΟΣ
+1,25%
1.62
ΛΟΥΛΗ
+4,84%
3.25
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.6
ΜΙΓ
+0,52%
2.895
ΜΙΝ
+2,00%
0.51
ΜΟΗ
+1,12%
21.58
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.75
ΜΟΤΟ
+2,51%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+3,14%
2.3
ΜΠΤΚ
+9,30%
0.705
ΜΥΤΙΛ
+0,23%
34.68
ΝΑΚΑΣ
+1,94%
3.16
ΝΑΥΠ
+1,55%
0.788
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
+0,74%
27.4
ΟΛΠ
-2,59%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.57
ΟΠΑΠ
-1,61%
16.53
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,88%
0.804
ΟΤΕ
+0,13%
14.88
ΟΤΟΕΛ
-1,25%
11.04
ΠΑΙΡ
0,00%
1.015
ΠΑΠ
+0,39%
2.55
ΠΕΙΡ
0,00%
4.45
ΠΕΡΦ
+2,04%
5.5
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.2
ΠΛΑΘ
-0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+5,62%
0.376
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.262
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.695
ΣΑΡ
+0,88%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
+2,47%
5.8
ΣΠΙ
-1,32%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-0,99%
1.495
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,96%
1.69
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+0,65%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-5,24%
0.199
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.1
ΧΑΙΔΕ
+17,09%
0.685

Maersk: Παρέλαβε το πρώτο πλοίο με πράσινη μεθανόλη

Το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κινείται με πράσινη μεθανόλη παρουσίασε η Maersk. Πρόκειται για το πρώτο πλοίο του «πράσινου» στόλου που ετοιμάζει ο ναυτιλιακός γίγαντας με ορίζοντα το 2040, όταν -βάσει σχεδιασμού- στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές άνθρακα στις θαλάσσιες μεταφορές.

Η παραγγελία είχε γίνει το 2021. Το πλοίο διαθέτει δύο μηχανές: Η μία κινείται με τα παραδοσιακά καύσιμα και η άλλη με πράσινη μεθανόλη. Πρόκειται για καύσιμο που βασίζεται σε βιομάζα ή σε δεσμευμένο από την ατμόσφαιρα άνθρακα ή σε υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σε επίπεδο αριθμών το νέο πλοίο της Maersk εκπέμπει 100 τόνους διοξειδίου του άνθρακα λιγότερους την ημέρα σε σύγκριση με τα πλοία που χρησιμοποιούν ντίζελ.

«Είναι μια πραγματικά συμβολική ημέρα για την ενεργειακή μας μετάβαση, η οποία γίνεται πραγματικότητα. Κάτι συγκεκριμένο που μπορούμε πραγματικά να αποδείξουμε, όχι μόνο δεσμεύσεις και σκληρή δουλειά, αλλά πραγματικά κάτι που όλοι μπορούν να δουν» δήλωσε ο CEO της Maersk, Vincent Clerc, μιλώντας στο CNBC.

Και πρόσθεσε: «Πρόκειται για το πρώτο βήμα τόσο για τη Maersk όσο και για ολόκληρο τον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών. Είναι το πρώτο πλοίο του είδους του. Παράλληλα, έχουμε παραγγείλει άλλα 25 πλοία στο πλαίσιο της ενεργειακής μας μετάβασης».

Εκτός από τη Maersk και η Evergreen, όπως και άλλες κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες, έχουν παραγγείλει πλοία που κινούνται με πράσινη μεθανόλη στο πλαίσιο των δεσμεύσεών τους για ενεργειακή ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα. Ο στόλος της δανέζικης εταιρείας αριθμεί πάνω από 700 πλοία, με το σήμα της σε εμπορευματοκιβώτια να εμφανίζεται σε όλα τα μεγάλα λιμάνια του κόσμου.

Η ενεργειακή μετάβαση στις θαλάσσιες μεταφορές και ο φόρος ναυτιλίας

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η εμπορική ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η μετάβαση στην «πράσινη» ενέργεια αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του κλάδου. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, περίπου το 90% των εμπορευμάτων που διακινούνται στον κόσμο, μεταφέρονται μέσω της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Τον Ιούνιο έπεσε στο τραπέζι η πρόταση για την επιβολή φόρου στις εκπομπές άνθρακα που προέρχονται από τις θαλάσσιες μεταφορές. Ωστόσο, η Κίνα, η Αργεντινή και η Βραζιλία μεταξύ άλλων κρατών εξέφρασαν ανοιχτά τη διαφωνία τους και το σχέδιο παραμένει στα χαρτιά. Η Maersk, πάντως, υποστηρίζει τον λεγόμενο «φόρο ναυτιλίας», καθώς -όπως αναφέρει- μπορεί να βοηθήσει στην ταχύτερη απαλλαγή από τον άνθρακα.

«Υποστηρίζουμε εδώ και καιρό την εφαρμογή ενός φόρου άνθρακα για να εξισωθούν πραγματικά οι όροι ανταγωνισμού και να δοθούν τα κατάλληλα οικονομικά κίνητρα στις εταιρείες ώστε να στραφούν ουσιαστικά στην πράσινη μετάβαση» συνέχισε ο CEO της Maersk. Και πρόσθεσε: «Ανησυχώ για τη ρητορική ότι η ενεργειακή μετάβαση είναι ένα μειονέκτημα και όχι πραγματικά μια μεγάλη ευκαιρία».

Η Maersk έχει υπογράψει τουλάχιστον εννέα συμφωνίες με προμηθευτές πράσινης μεθανόλης, ωστόσο ο προβληματισμός για την επάρκεια του συγκεκριμένου καυσίμου είναι μεγάλος, καθώς μέχρι στιγμής η παραγωγή είναι χαμηλή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!