Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Κρουαζιέρα: Άλμα 108,33% με 500.000 επιβάτες στο εξάμηνο

Δυναμική ανάκαμψη σε προ πανδημίας επίπεδα κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του 2023, η κρουαζιέρα στο λιμάνι του Πειραιά. Παράλληλα πολλές από τις εταιρείες του κλάδου, επιλέγουν πλέον το πρώτο λιμάνι της χώρας για την πραγματοποίηση home porting (επανεκκίνηση και ολοκλήρωση της κρουαζιέρας από το ίδιο λιμάνι).

Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ, από τις αρχές του έτους έως τον Ιούνιο του 2023 οι προκρατήσεις πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά ήταν αυξημένες κατά 15% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022, με 272 πλοία να έχουν καταπλεύσει ήδη στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Επίσης, το 40% από αυτά πραγματοποίησε home porting, δηλαδή άφιξη και αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι, κάτι που δίνει πολλαπλασιαστικά οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, τα χρήματα που μπορεί να δαπανά ο κάθε επιβάτης σε κάποιο λιμάνι που χρησιμοποιεί το κρουαζιερόπλοιο ως άφιξη και αναχώρηση τετραπλασιάζονται.

Σημειώνεται ότι για το 2023 έχουν προγραμματίσει να καταπλεύσουν συνολικά στο λιμάνι του Πειραιά 765 κρουαζιερόπλοια, έναντι 677 το 2022, ενώ ο αριθμός των αφίξεων επιβατών αναμένεται να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο.

Σε επίπεδο εξαμήνου, το 2023 η διακίνηση επιβατών παρουσίασε αύξηση 108,33% σε σχέση με το 2022, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 500.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 270.000 ήταν αυτοί που ξεκίνησαν και τελείωσαν την κρουαζιέρα τους στο ίδιο λιμάνι (home porting). Τo 2022 το ίδιο διάστημα είχαν διακινηθεί μέσω του Πειραιά 240.000 επιβάτες, εκ των οποίων οι 107.000 ήταν από home porting. Συνολικά σε επίπεδο έτους το 2022 από το λιμάνι του Πειραιά είχαν διακινηθεί 880.416 επιβάτες με 677 κατάπλους κρουαζιερόπλοιων. To 2019, έτος που δεν είχαν επιβληθεί ακόμα περιορισμοί λόγω της πανδημίας, είχαν αφιχθεί στο λιμάνι του Πειραιά 622 κρουαζιερόπλοια, με 1.098.091 επιβάτες.

CLIA: Ο κλάδος της κρουαζιέρας επιστρέφει στην ανάπτυξη

O πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας CLIA, Pierfrancesco Vago, μιλώντας πρόσφατα στο Posidonia Sea Tourism Forum από τη Θεσσαλονίκη, υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο Ελλάδας στον κλάδο της κρουαζιέρας και στον υποστηρικτικό ρόλο που είχε η χώρα μας για την επανεκκίνηση των πλοίων στην περιοχή της Μεσογείου μετά την πανδημία. Εκτίμησε ότι μετά από τρία χρόνια μειωμένης λειτουργίας, το 2023 ο κλάδος της κρουαζιέρας επιστρέφει στην ανάπτυξη.

«Φέτος αναμένουμε έως και 33 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας παγκοσμίως, υπερβαίνοντας τον όγκο του 2019 κατά πάνω από 11%», τόνισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας παράλληλα την αύξηση των δραστηριοτήτων home porting το 2022 στην Ελλάδα, καθώς όπως είπε από τα 87 κρουαζιερόπλοια της CLIA που δραστηριοποιήθηκαν στην Ελλάδα 47 έκαναν homeporting – αύξηση 54% σε σχέση με το 2021.

Αναμένεται η υλοποίηση έργου της νέας προβλήτας

Το επόμενο διάστημα εκτός απροόπτου αναμένεται να προχωρήσει για να ολοκληρωθεί ο νέος προβλήτας κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, ένα έργο που επιδοτείται από την Ε.Ε., συνολικού προϋπολογισμού 136,2 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο που βρίσκεται στην προσήνεμη περιοχή της εισόδου του λιμανιού, νοτιοδυτικά του μόλου Θεμιστοκλέους είχε ξεκινήσει αλλά διακόπηκε μετά από προσφυγή δημάρχων της περιοχής.

Το Συμβούλιο της Επικρατείας, έχει ζητήσει την Απόφαση Έκδοσης Περιβαλλοντικών Όρων, που θα πρέπει να συνοδεύεται υποχρεωτικά και από κυκλοφοριακή μελέτη. Η κυκλοφοριακή μελέτη από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) έχει ήδη ολοκληρωθεί και υποβλήθηκε ως παράρτημα της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο τον Σεπτέμβριο θα εκδώσει και την απόφασή του για τους περιβαλλοντικούς όρους, που θα αφορά όχι μόνο το έργο στην κρουαζιέρα, αλλά και τα υπόλοιπα έργα.

Η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 300 μέτρων), δίνοντας ώθηση στις προσπάθειες για επιπλέον ανάπτυξη του τουρισμού από το λιμάνι του Πειραιά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!