Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Οι ισχυροί που μάχονται για τις μαρίνες – Οι νέοι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ

Ανατροπές αναμένονται το επόμενο διάστημα στην ελληνική αγορά τουριστικών λιμένων, καθώς έξι μαρίνες ετοιμάζονται να παραχωρηθούν μέσω νέων διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ. Η θυγατρική της Lamda Development, Lamda Marinas Investment, και η D-Marinas Hellas, συμφερόντων της CVC Capital, αποτελούν τους δύο κύριους παίκτες που κοντράρονται για την απόκτηση ενός ισχυρού δικτύου μαρίνων στην Ελλάδα. Παράλληλα, η Άκτωρ Παραχωρήσεις και η Άβαξ διεκδικούν να έχουν σημαντική παρουσία στο νέο σκηνικό που θα διαμορφωθεί από τους διαγωνισμούς που θα υλοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ.

Πλώρη για δίκτυο μαρίνων βάζει η Lamda Development

Η Lamda Marinas, που αποτελεί από τους βασικούς πρωταγωνιστές στην αξιοποίηση μαρίνων που βρίσκονται στην κατοχή του Δημοσίου, στοχεύει να διευρύνει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της. Συγκεκριμένα, στοχεύει στην απόκτηση κι άλλων μαρίνων που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες σε μεγάλα σκάφη και με την προϋπόθεση να υπάρχει η δυνατότητα χερσαίας ανάπτυξης. Μάλιστα, το πιο πρόσφατο απόκτημά της είναι η μαρίνα της Κέρκυρας, όπου επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ και το συνολικό τίμημα που θα καταβάλει για την 40ετή περίοδο θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή 98 θέσεων σκαφών μήκους 30 έως 140 μέτρων και χρήση εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων έως 7.800 τετραγωνικών. Η κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 50 εκατ.

Μαρίνα Φλοίσβου και Αγίου Κοσμά

Ακόμη, η θυγατρική της Lamda Development υπενθυμίζεται ότι από το 2002 έχει αναλάβει τη διαχείριση της Μαρίνας Φλοίσβου, η οποία έχει εξελιχθεί σε μια ακόμη ισχυρή μαρίνα της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Με μερίδιο που φτάνει πλέον το 21% της εγχώριας αγοράς, η μαρίνα Φλοίσβου καταλαμβάνει την πρώτη θέση, βάσει κύκλου εργασιών, ανάμεσα στους τουριστικούς λιμένες στην Ελλάδα και αποτελεί έναν από τους κορυφαίους προορισμούς για mega yachts απ’ όλο τον κόσμο. Η μαρίνα διαθέτει 310 θέσεις ελλιμενισμού, με περισσότερες από τις μισές να έχουν σχεδιαστεί ώστε να φιλοξενούν θαλαμηγούς μεγαλύτερες των 30 μέτρων σε μήκος, και οι εμπορικοί χώροι περιλαμβάνουν 27 καταστήματα (παροχής υπηρεσίων, εμπορικά, καφέ και εστιατόρια). Η ανάπλαση της μαρίνας Αγίου Κοσμά, που έχει ενσωματωθεί στο mega project του Ελληνικού, αποτελεί το επόμενο στοίχημα της Lamda Marinas. Η συγκεκριμένη μαρίνα αναμένεται να αναβαθμιστεί, τόσο από πλευράς χωρητικότητας, όσο και υπηρεσιών, με 300 θέσεις ελλιμενισμού και δυνατότητα φιλοξενίας για σκάφη έως 80 μέτρα.

Η D-Marinas, το αντίπαλον δέος της Lamda

Ο κύριος ανταγωνιστής της Lamda Marinas έχει αποδειχθεί τα τελευταία χρόνια ότι είναι η D-Marinas Hellas. Η εταιρεία συμφερόντων της CVC Capital έχει στην κατοχή της ήδη τρεις μαρίνες, με τη μεγαλύτερη εξ αυτών να είναι η μαρίνα των Γουβιών Κέρκυρας. Ακόμη, κατέχει τη μαρίνα Ζέας με 670 θέσεις και μετά της Λευκάδας με 620 θέσεις. Παράλληλα, πρόσφατα ανακοίνωσε την απόκτηση της μαρίνας Πύλου σε κοινοπραξία με την ΤΕΜΕΣ και με την κίνηση αυτήν στοχεύει να ενισχύσει το δίκτυο μαρίνων που ελέγχει στην Ανατολική Μεσόγειο Θάλασσα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία προτίθεται να επενδύσει πάνω από 15 εκατ. ευρώ για την αναβάθμισή της. Μετά την αναβάθμιση θα υπάρχουν δίκτυα ηλεκτρικά, ύδρευσης, ενώ οι δύο παραχωρησιούχοι, D-Marin και ΤΕΜΕΣ, θα δημιουργήσουν χώρους αναψυχής, δρόμους, parking, πράσινο κ.λπ. H μαρίνα έχει χερσαία έκταση 32 στρεμμάτων και θαλάσσια έκταση 84 στρεμμάτων. Μπορεί να φιλοξενήσει έως 130 σκάφη, μήκους 8 έως 30 μέτρων.

Οι άλλοι παίκτες

Ωστόσο, πέρα από τη Lamda Marinas και  D-Marin, που έχουν αναδειχθεί σε βασικούς παίκτες, δυναμικά στο προσκήνιο διεκδικούν να μπουν και οι θυγατρικές του ομίλου Ελλάκτωρ, η Άκτωρ Παραχωρήσεις και η Reds, που έχουν αναλάβει την παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου. Συγκεκριμένα, η σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας ανάμεσα στην ΕΤΑΔ και την Άκτωρ Παραχωρήσεις υπογράφηκε το 2021 και έχει διάρκεια 40 ετών (με δυνατότητα επέκτασης στα 50 έτη), ενώ η εισηγμένη Reds έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου, ώστε να καταστήσει τη μαρίνα μία από τις πιο σύγχρονες της Μεσογείου. Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν στο τέλος του 2025 και στη μαρίνα θα υπάρχει η δυνατότητα να φιλοξενηθούν συνολικά περισσότερα από 900 σκάφη, μήκους έως και 50 μέτρων. Ακόμη, ολοκληρώνεται η αναβάθμιση της μαρίνας Βουλιαγμένης, που ανήκει στον Αστέρα, ενώ η Αβαξ ελέγχει τη μαρίνα Αθηνών στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Ο νέος γύρος διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ

Παράλληλα, το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να βγάλει στον αέρα επιπλέον τρεις διαγωνισμούς για την αξιοποίηση τουριστικών λιμένων, ενώ για άλλες τρεις μαρίνες προχωρούν οι μελέτες, προκειμένου να αποφασιστεί το μοντέλο παραχώρησης. Συγκεκριμένα, οι προσεχείς διαγωνισμοί αφορούν τη μαρίνα της Αρετσούς στην Καλαμαριά, τη μαρίνα Ιτέας, καθώς και την Ημερολιά στην Κέρκυρα. Σε πιο πρώιμο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για τη δεύτερη μαρίνα της Κέρκυρας, στη Λευκίμμη, καθώς και για τις μαρίνες Ρόδου και Σκιάθου. Επιπλέον, τόσο η D-Marin, όσο και η Lamda Marinas διεκδικούν την παραχώρηση της μαρίνας στο Αργοστόλι, ο διαγωνισμός για την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Παράλληλα, τις προδιαγραφές που θέτει ο όμιλος Λάτση πληροί η μαρίνα Ζακύνθου, που διαθέτει 150 θέσεις ελλιμενισμού και χερσαία ζώνη 37.000 τ.μ., με εμπορικές χρήσεις που επιτρέπουν την ανάπτυξη ξενοδοχείων, καταστημάτων σκαφών, καταστημάτων εστίασης και κέντρων ψυχαγωγίας, ενώ η θαλάσσια έκταση που περιλαμβάνει ανέρχεται σε 65.000 τ.μ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!