Γ.Δ.
1397.63 0,00%
ACAG
0,00%
5.37
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
0,00%
8.24
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.275
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.58
ΔΑΑ
0,00%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.296
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.1
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.62
ΕΛΠΕ
0,00%
6.8
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.788
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
0,00%
7.036
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.13
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.04
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.69
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.015
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.62
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.395
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.01
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.56
ΚΡΙ
0,00%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
0,00%
0.726
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.8
ΜΟΤΟ
0,00%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.3
ΟΠΑΠ
0,00%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
0,00%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
0,00%
0.974
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.331
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.53
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.6
ΣΠΙ
0,00%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.57
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Όμιλος Capital: Η νέα παραγγελία πλοίων και η πράσινη επανάσταση

Σε ειδική τελετή στον Πειραιά έπεσαν οι υπογραφές για την παραγγελία των δύο πρώτων στον κόσμο καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) της Capital Group, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη. Τα πλοία είναι χωρητικότητας 22.000 κ.μ. και η παραγγελία έγινε στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

Η παραγγελία των μεγαλύτερων και πιο τεχνολογικά προηγμένων πλοίων μεταφοράς CO2, αποτελεί τμήμα ενός γιγαντιαίου επενδυτικού προγράμματος για νεότευκτα πλοία της Capital συνολικού ύψους 6,5  δισ. δολαρίων.

Οι  κινήσεις του ελληνικού ομίλου έγιναν πρωτοσέλιδο στην έγκυρη ναυτιλιακή επιθεώρηση TradeWinds, υπό τον εύγλωττο τίτλο «Capital΄s green revolution», δηλαδή η πράσινη επανάσταση της Capital. Μάλιστα, φιλοξενείται συνέντευξη του CEO της εισηγμένης εταιρείας Capital Product Partners, κ. Τζέρι Καλογηράτου, ο οποίος σκιαγραφεί το όραμα του κ. Μαρινάκη για τον στόλο του ομίλου.

Πιο αναλυτικά, αυτήν την περίοδο ο όμιλος της Capital υλοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ναυπήγησης 57 νεότευκτων πλοίων με ημερομηνίες παράδοσης που εκτείνονται από το 2020 έως και το 2027. Για την παραγγελία των δύο πρώτων καινοτόμων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου CO2 (LCO2) η συμφωνία υπεγράφη στα γραφεία της Capital όπου παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων οι: Βαγγέλης Μαρινάκης, Πρόεδρος και Ιδρυτής της Capital Maritime & Trading Corp., Γεράσιμος Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος, Capital Product Partners LP, κ. Νίκος Λως, Διευθυντής, Curzon Shipbrokers Corp., κ. Μίλτος Ζήσης, Διευθυντής, Capital Gas Ship Management, Νικόλας Βαπόρης, Τεχνικός Διευθυντής, Capital Ship Management, Αλεξάνδρα Ξύστρα, Τεχνική Διευθύντρια, Capital Gas Ship Management. Tη Hyundai Heavy Industries εκπροσώπησαν οι S.Y. Park, Chief Operating Officer & Senior Executive Vice President, Y.H. Yeo, EVP &MD of London Office, S.D. Yoon, SVP & Head of Athens Office, J.H. Κim, SVP (HMD Sales). Επίσης παρευρέθηκαν οι Sid Nair, Newbuldings Director, Clarksons, Andy McKeran, Chief Commercial Officer Lloyd’s Register και ο Θεόφιλος Ξενακούδης Chief Commercial Officer, Marshall Islands International Registries.

Όσον αφορά τώρα το δημοσίευμα της ναυτιλιακής επιθεώρησης TradeWinds, ο κ. Καλογηράτος μίλησε για «ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα νεόδμησης που ξεκίνησε από μία μόνο εταιρεία τα τελευταία χρόνια».

«Η Capital Group βρίσκεται σε μια σιωπηλή, όμως δυναμική “πράσινη επανάσταση” τα τελευταία πέντε χρόνια» επεσήμανε ο Τζέρι Καλογηράτος. «Η παραγγελία των δύο πλοίων LCO2 είναι η κορυφή του παγόβουνου» πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Το πρωτοσέλιδο της TradeWinds για την πράσινη επανάσταση στον χώρο της ναυτιλίας από την Capital Group του Βαγγέλη Μαρινάκη
Το πρωτοσέλιδο της TradeWinds για την πράσινη επανάσταση στον χώρο της ναυτιλίας από την Capital Group του Βαγγέλη Μαρινάκη
Το άρθρο της TradeWinds για την πράσινη επανάσταση στον χώρο της ναυτιλίας από την Capital Group του Βαγγέλη Μαρινάκη
Το άρθρο της TradeWinds για την πράσινη επανάσταση στον χώρο της ναυτιλίας από την Capital Group του Βαγγέλη Μαρινάκη

«Η εταιρεία αναμένει ότι η θαλάσσια μεταφορά CO2 θα γίνει μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, στην οποία στοχεύει να κατέχει την πρώτη θέση» είπε ο Τζέρι Καλογηράτος, σημειώνοντας ότι η ανάπτυξη του στόλου της θα μπορούσε να αντικατοπτρίζει αυτήν τη μετάβασης στον κλάδο LNG.

«Πολλοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να κοιτάξουν από την άλλη πλευρά όταν τους προσφέρθηκαν συμβόλαια και παρήγγειλαν πλοία Tier II μόλις πέρυσι, καθώς το αυξημένο κόστος του κινητήρα Tier III θα μπορούσε να φτάσει τα 2 έως 3 εκατομμύρια δολάρια για ένα εμπορευματοκιβώτιο τροφοδοσίας» συμπλήρωσε  ο Τζέρι Καλογηράτος και εξήγησε: «Επιλέξαμε όχι μόνο να πάμε για ό,τι πιο πρόσφατο όσον αφορά τις συσκευές και τον εξοπλισμό εξοικονόμησης ενέργειας και τη συμμόρφωση με τους τρέχοντες και μελλοντικούς κανονισμούς με σημαντικά αυξημένο κόστος, αλλά επίσης πήραμε μια συνειδητή απόφαση είτε να προετοιμάσουμε είτε να εξοπλίσουμε τα σκάφη μας για πρόωση LNG».

Να υπενθυμίσουμε ότι μιλώντας πρόσφατα στο TradeWinds Shipowners Forum στο συνέδριο Nor-Shipping στο Όσλο, ο ιδρυτής της Capital Βαγγέλης Μαρινάκης τόνισε ότι για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές σήμερα ο μόνος τρόπος βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα είναι τα πολύ ενεργειακά αποδοτικά πλοία και η πρόωση με διπλό καύσιμο LNG.

Ο κ. Μαρινάκης δήλωσε ότι το LNG μπορεί να προσφέρει με βεβαιότητα σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 άμεσα με μια δοκιμασμένη τεχνολογία πρόωσης, ενώ είναι ένα καύσιμο με μεγάλη διαθεσιμότητα και ώριμη υποδομή πρόσβασης σε αυτό. Ο ίδιος σχολίασε ότι ενώ άλλα εναλλακτικά καύσιμα θα παίξουν σίγουρα ρόλο στο μέλλον, η αναμονή μέχρι να ωριμάσει η τεχνολογία και/ή το καύσιμο να είναι διαθέσιμο στις απαιτούμενες ποσότητες σε παγκόσμιο επίπεδο θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα χαθούν χρόνια, αν όχι δεκαετίες, στην πορεία προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!