THEPOWERGAME
Είναι έτοιμα τα ελληνικά λιμάνια για να υποδεχθούν τα κρουαζιερόπλοια ενόψει του επίσημου ανοίγματος του ελληνικού τουρισμού που έχει ανακοινωθεί από την κυβέρνηση για την 14η Μαΐου;
Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα που απασχολεί τόσο τους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου, όσο και την κυβέρνηση, καθώς, δεν επείγει μονάχα μια άμεση επανεκκίνηση, αλλά πάνω από όλα, να είναι ασφαλής.
Σε αντίθεση πάντως με τους ξενοδοχειακό κλάδο, οι επιχειρηματίες της κρουαζιέρας βλέπουν αρκετά πιθανό το άνοιγμα προς τα μέσα του Μαΐου, θεωρώντας πως το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εφάπτεται με το χρονικό deadline που έχουν εκτιμήσει και οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας.
Όπως είχε ενημερώσει το powergame.gr μετά τις επαφές που είχε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) με τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, σειρά θα είχε το υπουργείο Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας προχώρησε, αυτή την εβδομάδα σε νέες επαφές με την ηγεσία του ΥΝΑΝΠ, με στόχο να «πιέσει» ακόμη περισσότερο τις διαδικασίες ώστε να μπει στην τελική ευθεία η προετοιμασία της επανεκκίνησης της 14ης Μαΐου.
Αισιόδοξα μηνύματα μετά τη συνάντηση CLIA – ΥΝΑΝΠ
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του powergame.gr, την Τετάρτη 24 Μαρτίου, υψηλόβαθμα στελέχη της CLIA πραγματοποίησαν συνάντηση με το επιτελείο του ΥΝΑΝΠ και συγκεκριμένα με τον Γ.Γ. του υπουργείου Ευάγγελο Κυριαζόπουλο.
Η συζήτηση ήταν ιδιαίτερα παραγωγική καθώς ζητήθηκε από την πλευρά της CLIA να υπάρξει σαφής διαβεβαίωση ως προς το ξεκίνημα της κρουαζιέρας στις 14 Μαΐου και συνεπώς, ως προς την ετοιμότητα των λιμένων.
Με γνώμονα την εμπειρία-παρακαταθήκη που άφησαν οι περυσινές προσπάθειες του restart, με την παρθενική εφαρμογή των πρωτοκόλλων κάτω από τις οδηγίες του E.U. Healthy Gateways, ο κλάδος φέτος είναι καθόλα έτοιμος.
Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα από την επαφή των δύο πλευρών ενώ την ίδια ώρα, φαίνεται να βλέπουν καλύτερη συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων, των εταιρειών κρουαζιέρας, των λιμένων αλλά και των αερογραμμών. Διότι, ο συντονισμός της επανεκκίνησης, πέρα από το άνοιγμα των θαλάσσιων συνόρων, εξαρτάται και από τις αποφάσεις των κρατών για τις αεροπορικές συνδέσεις, ιδίως όσον αφορά το ζήτημα του homeport.
Ωστόσο, όπως συζητήθηκε, ο Απρίλιος θα είναι πολύ κρίσιμος καθώς τόσο το υπουργείο Ναυτιλίας όσο και το υπουργείο Τουρισμού κινούνται κάτω από τις εκτιμήσεις του ΕΟΔΥ. Άλλωστε, είναι ξεκάθαρο πως η επιδημιολογική πορεία της Ελλάδας θα δώσει το πράσινο φως για το μεγάλο άνοιγμα.
Ποιοι κανόνες εξετάζονται
Ως προς την πληρότητα το επικρατέστερο σενάριο είναι να ταξιδεύουν τα κρουαζιερόπλοια με ποσοστό 70%.
Ακόμη, προβλέπεται να μπορεί να φιλοξενηθεί σε δωμάτια καραντίνας το 5% των επιβατών και το 5% του πληρώματος.
Αναφορικά με το υγειονομικό θέμα και τη διασφάλιση της υγείας των επιβατών, των πληρωμάτων αλλά και των κατοίκων των προορισμών που επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια, εκτιμάται πως, ίσως, να μην προλάβουν οι ειδικοί να το θέσουν σε εφαρμογή από τις 14 Μαΐου δεδομένου ότι είναι μια μέθοδος – για την ώρα – υπό εξέταση.
Σε γενικές γραμμές πάντως το ζήτημα των εμβολιασμών δεν επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας και εξετάζεται να ανοίξει με την ήδη εφαρμοσμένη μέθοδο των αρνητικών tests.