Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Λιμάνι Βόλου: Στις 4 Αυγούστου οι δεσμευτικές προσφορές

Προχωρά ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Λιμένα Βόλου από το ΤΑΙΠΕΔ. Η ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί για τις 4 Αυγούστου 2023, παρ’ όλο που δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο μικρής παράτασης. Οπωσδήποτε, όμως, ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί μέσα στον Αύγουστο.

Στην κούρσα διεκδίκησης του λιμένα βρίσκονται οι:

• Advance Properties O.O.D.,
• κοινοπραξίαGoldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.,
• κοινοπραξία IsraelShipyardsLtd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.,
• MarinerCapitalLtd,
• QTerminals W.L.L. (Κατάρ),
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και
• ΟΛΘ Α.Ε.

Το ΤΑΙΠΕΔ πωλεί το 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) και στόχος είναι να έχει μέσα στο Σεπτέμβριο τον προτιμητέο επενδυτή. Είναι το πέμπτο κατά σειρά, από τα 10 συνολικά περιφερειακά λιμάνια της χώρας που έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, για το οποίο έχει ξεκινήσει η αξιοποίησή του.

Τα άλλα τέσσερα προς αξιοποίηση είναι τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Το πρώτο από τα τέσσερα θα αξιοποιηθεί από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ, το δεύτερο μέσω υποπαραχωρήσεων, ενώ για τα δύο τελευταία, μαζί με εκείνο του Βόλου, έχει επιλεγεί το μοντέλο της πώλησης του 67% των μετοχών.

Το έκτο κατά σειρά λιμάνι που θα αξιοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ είναι εκείνο του Λαυρίου, με τη μέθοδο της διάθεσης του 67% του οργανισμού διαχείρισης του λιμένα. Η διαδικασία του αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά στη πρόσληψη των συμβούλων του, δηλαδή του νομικού, του χρηματοοικονομικού και του τεχνικού συμβούλου, ενόψει της προκήρυξης του διαγωνισμού .

Το λιμάνι του Βόλου έχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Έχει μεν μικρή κίνηση, αλλά εξυπηρετεί όλων των ειδών της δραστηριότητες. Ως εμπορικός λιμένας εξυπηρετεί πλοία χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων κ.λπ., ενώ ως επιβατικός λιμένας εξυπηρετεί τόσο ακτοπλοϊκά σκάφη, όσο και κρουαζιερόπλοια. Κανένα άλλο λιμάνι της χώρας, πλην των μεγάλων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, δεν έχει μια τόσο μεγάλη ποικιλομορφία λιμενικών δραστηριοτήτων.

Πέρυσι, ο ΟΛΒ εξυπηρέτησε 1,23 εκατ. τόνους φορτίων, 14 χιλ. κοντέινερ, 320 χιλ. επιβάτες ακτοπλοΐας και περίπου 36 χιλ. επιβάτες κρουαζιέρας. Η κίνηση έχει ανακάμψει σημαντικά σε σχέση με το 2019, αλλά απέχει από τα ιστορικά υψηλά που είχε σημειώσει το λιμάνι προ της οικονομικής κρίσης, δηλαδή το 2008.

Ιδιαίτερά θετικά εξελίσσεται η κρουαζιέρα για τον ΟΛΒ, καθώς φέτος αναμένεται ο κατάπλους 64 κρουαζιερόπλοιων. Αν συμβεί αυτό τότε θα επιτευχθεί ιστορικό υψηλό, ξεπερνώντας εκείνο του 2011, όπου στο λιμάνι του Βόλου είχαν δέσει 61 πλοία κρουαζιέρας. Επίσης μεγάλοι χρήστες του λιμανιού είναι η Χαλυβουργία Ελλάδος και η Lafarge, η οποία έχει μια από τις πιο σημαντικές μονάδες παραγωγής τσιμέντου στην περιοχή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!