Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Λιμάνι Βόλου: Στις 4 Αυγούστου οι δεσμευτικές προσφορές

Προχωρά ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Λιμένα Βόλου από το ΤΑΙΠΕΔ. Η ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών έχει οριστεί για τις 4 Αυγούστου 2023, παρ’ όλο που δεν έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο μικρής παράτασης. Οπωσδήποτε, όμως, ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί μέσα στον Αύγουστο.

Στην κούρσα διεκδίκησης του λιμένα βρίσκονται οι:

• Advance Properties O.O.D.,
• κοινοπραξίαGoldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.,
• κοινοπραξία IsraelShipyardsLtd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.,
• MarinerCapitalLtd,
• QTerminals W.L.L. (Κατάρ),
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και
• ΟΛΘ Α.Ε.

Το ΤΑΙΠΕΔ πωλεί το 67% του Οργανισμού Λιμένα Βόλου (ΟΛΒ) και στόχος είναι να έχει μέσα στο Σεπτέμβριο τον προτιμητέο επενδυτή. Είναι το πέμπτο κατά σειρά, από τα 10 συνολικά περιφερειακά λιμάνια της χώρας που έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, για το οποίο έχει ξεκινήσει η αξιοποίησή του.

Τα άλλα τέσσερα προς αξιοποίηση είναι τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου. Το πρώτο από τα τέσσερα θα αξιοποιηθεί από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ, το δεύτερο μέσω υποπαραχωρήσεων, ενώ για τα δύο τελευταία, μαζί με εκείνο του Βόλου, έχει επιλεγεί το μοντέλο της πώλησης του 67% των μετοχών.

Το έκτο κατά σειρά λιμάνι που θα αξιοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ είναι εκείνο του Λαυρίου, με τη μέθοδο της διάθεσης του 67% του οργανισμού διαχείρισης του λιμένα. Η διαδικασία του αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά στη πρόσληψη των συμβούλων του, δηλαδή του νομικού, του χρηματοοικονομικού και του τεχνικού συμβούλου, ενόψει της προκήρυξης του διαγωνισμού .

Το λιμάνι του Βόλου έχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας. Έχει μεν μικρή κίνηση, αλλά εξυπηρετεί όλων των ειδών της δραστηριότητες. Ως εμπορικός λιμένας εξυπηρετεί πλοία χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων κ.λπ., ενώ ως επιβατικός λιμένας εξυπηρετεί τόσο ακτοπλοϊκά σκάφη, όσο και κρουαζιερόπλοια. Κανένα άλλο λιμάνι της χώρας, πλην των μεγάλων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, δεν έχει μια τόσο μεγάλη ποικιλομορφία λιμενικών δραστηριοτήτων.

Πέρυσι, ο ΟΛΒ εξυπηρέτησε 1,23 εκατ. τόνους φορτίων, 14 χιλ. κοντέινερ, 320 χιλ. επιβάτες ακτοπλοΐας και περίπου 36 χιλ. επιβάτες κρουαζιέρας. Η κίνηση έχει ανακάμψει σημαντικά σε σχέση με το 2019, αλλά απέχει από τα ιστορικά υψηλά που είχε σημειώσει το λιμάνι προ της οικονομικής κρίσης, δηλαδή το 2008.

Ιδιαίτερά θετικά εξελίσσεται η κρουαζιέρα για τον ΟΛΒ, καθώς φέτος αναμένεται ο κατάπλους 64 κρουαζιερόπλοιων. Αν συμβεί αυτό τότε θα επιτευχθεί ιστορικό υψηλό, ξεπερνώντας εκείνο του 2011, όπου στο λιμάνι του Βόλου είχαν δέσει 61 πλοία κρουαζιέρας. Επίσης μεγάλοι χρήστες του λιμανιού είναι η Χαλυβουργία Ελλάδος και η Lafarge, η οποία έχει μια από τις πιο σημαντικές μονάδες παραγωγής τσιμέντου στην περιοχή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!