Γ.Δ.
1534.23 -0,34%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
-1,57%
5
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,49%
8.15
EVR
-1,34%
1.475
NOVAL
+1,74%
2.34
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+1,35%
45.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-2,34%
1.84
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,55%
2.755
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+4,81%
4.245
ΑΛΦΑ
-1,75%
1.7365
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,19%
11
ΑΣΚΟ
-0,91%
3.27
ΑΣΤΑΚ
-0,83%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.772
ΑΤΤΙΚΑ
-0,92%
2.15
ΒΙΟ
+0,88%
5.73
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.57
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,77%
2.3
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,51%
18.8
ΔΑΑ
+2,86%
8.33
ΔΑΙΟΣ
+6,40%
3.66
ΔΕΗ
+0,39%
12.86
ΔΟΜΙΚ
+0,68%
2.95
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,17%
0.36
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
-0,72%
33
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
1.758
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,34%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,40%
7.52
ΕΛΣΤΡ
+5,66%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+1,44%
2.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,68%
1.21
ΕΤΕ
-1,53%
8.344
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-2,95%
2.403
ΕΧΑΕ
+1,80%
4.81
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+0,29%
0.351
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,16%
4.805
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,87%
4.57
ΙΝΛΟΤ
+0,93%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-0,50%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,73%
1.135
ΙΝΤΚΑ
+2,80%
3.31
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
+0,14%
1.384
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.17
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+1,13%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-1,67%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+5,60%
0.264
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
-1,63%
3.02
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.82
ΜΙΝ
-5,63%
0.486
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,18%
2.835
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,46%
25.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,12%
34.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-1,40%
28.1
ΟΛΠ
+2,16%
30.75
ΟΛΥΜΠ
+1,57%
2.59
ΟΠΑΠ
+1,13%
16.16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.777
ΟΤΕ
-0,07%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
11.22
ΠΑΙΡ
+6,25%
1.105
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-1,37%
4.305
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.155
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,16%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,02%
5.82
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+4,92%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,64%
7.75
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.95
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Εννέα εφοπλιστές επισκεύασαν 24 πλοία

Εμπιστεύεται η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα τα «νέα» Ναυπηγεία της Ελευσίνας. Όπως συνέβη και με το Ναυπηγείο Σύρου, οι ελληνικές εφοπλιστικές οικογένειες φέρονται αποφασισμένες να στηρίξουν και το νέο ναυπηγικό εγχείρημα που δημιουργεί ο Όμιλος Onex στην Ελευσίνα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, από τον περασμένο Νοέμβριο, που ο όμιλος του Πάνου Ξενοκώστα έφερε το σχέδιο διάσωσης των Ναυπηγείων, μέχρι σήμερα, έχουν ελλιμενιστεί, επισκευαστεί και αποπλεύσει από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας 22 πλοία. Επίσης, έχουν ελλιμενιστεί και συνεχίζουν να επισκευάζονται άλλα δύο. Έτσι, κατά μέσο όρο επισκευάστηκαν περίπου 4 πλοία τον μήνα.

Ο αριθμός των πλοίων αναμένεται ν’ αυξηθεί. Το νέο επενδυτικό σχέδιο προβλέπει, μετά τον εκσυγχρονισμό των Ναυπηγείων, πάνω από 200 επισκευές πλοίων ετησίως. Ο αριθμός αυτός υποδηλώνει περίπου 20 επισκευές πλοίων τον μήνα.

Σημειώνεται ότι οι επισκευές που γίνονται μέχρι τώρα συντελούνται πριν ακόμη τα Ναυπηγεία περάσουν και τυπικά στα χέρια του νέου ιδιοκτήτη (Onex Elefsis Shipyards). Το σχέδιο εξυγίανσης που έχει καταθέσει από τον περασμένο Φεβρουάριο η διοίκηση της εταιρείας αναμένει ακόμη την απόφαση του Πρωτοδικείου της Αθήνας. Εφόσον αυτή γίνει αποδεκτή, ανοίγει ο δρόμος για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων, την αναδιάρθρωση των υπέρογκων χρεών τους και το άνοιγμα επενδύσεων ύψους άνω των 180 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας είχε να ελλιμενιστεί (εμπορικό) πλοίο για επισκευή από το 2018. Χωρίς κεφάλαιο κίνησης ήταν τα Ναυπηγεία, καθώς έπνεαν τα λοίσθια και αδυνατούσαν να προσφέρουν υπηρεσίες. Το πρώτο πλοίο που ελλιμενίσθηκε έπειτα από μια σχεδόν πενταετία απραξίας ήταν το φορτηγό ξηρού φορτίου «STAR CLEO» της Star Bulk του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, που έδεσε στο τέλος του περασμένου Νοεμβρίου στους ντόκους του ναυπηγείου.

Συνολικά εννέα εφοπλιστικές επιχειρήσεις στηρίξαν μέχρι και σήμερα την αναβίωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ελλιμενίζοντας μέχρι τώρα πλοία κάθε είδους για επισκευές. Συγκεκριμένα, στην Ελευσίνα πλοία για ναυπηγοεπισκευές έφεραν οι εταιρείες:

  • Star Bulk
  • Naftomar
  • Gaslog
  • Avin International
  • Tsakos Shipping & Trading
  • Velos Tankers
  • Eletson
  • Asso Subsea και τέλος
  • Enea Shipping

Μεταξύ των πλοίων συμπεριλαμβάνεται και το container vessel «CMA CGM Alcazar», μήκους 294 μέτρων και 68 χιλ. τόνων, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία που έχουν έρθει σε ελληνικό ναυπηγείο για επισκευή. Στη λίστα των 24 πλοίων που κατέπλευσαν στην Ελευσίνα για επισκευές συμπεριλαμβάνονται και τα ακόλουθα:

  • M/C «STAR CLEO» (Bulk Carrier)
  • MCS «CMA CGM Alcazar» (Container Ship)
  • M/C «CHRYSANTHE» (Bulk Carrier)
  • OPT «LEMAN» (Oil Tanker)
  • COT «ARCTIC» (Crude Oil Tanker)
  • LPG/T «GAZ SYNERGY» (LPG Tanker)
  • MBC «ROADRUNNER» (Bulk Carrier)
  • CH/T «ECOWIND» (Oil/Chemical Tanker) και
  • LNG/T «CASLOG ATHENS» (LNG Tanker).

Οι επισκευές αυτές έδωσαν μέχρι σήμερα δουλειά σε περισσότερους από 700 εργαζομένους. Οι τελευταίοι, μετά και την ολοκλήρωση της 7ης τορπιλάκατου για λογαριασμό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, πρακτικά δεν είχαν άλλη απασχόληση. Τώρα όχι μόνον έχουν απασχόληση, αλλά πλέον δεν προλαβαίνουν να επισκευάζουν πλοία, παράλληλα με το βαρύ έργο της ανακαίνισης/αναβάθμισης του εξοπλισμού των Ναυπηγείων, που πρέπει να συντελεστεί στα επόμενα 2-3 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!