Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Εννέα εφοπλιστές επισκεύασαν 24 πλοία

Εμπιστεύεται η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα τα «νέα» Ναυπηγεία της Ελευσίνας. Όπως συνέβη και με το Ναυπηγείο Σύρου, οι ελληνικές εφοπλιστικές οικογένειες φέρονται αποφασισμένες να στηρίξουν και το νέο ναυπηγικό εγχείρημα που δημιουργεί ο Όμιλος Onex στην Ελευσίνα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, από τον περασμένο Νοέμβριο, που ο όμιλος του Πάνου Ξενοκώστα έφερε το σχέδιο διάσωσης των Ναυπηγείων, μέχρι σήμερα, έχουν ελλιμενιστεί, επισκευαστεί και αποπλεύσει από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας 22 πλοία. Επίσης, έχουν ελλιμενιστεί και συνεχίζουν να επισκευάζονται άλλα δύο. Έτσι, κατά μέσο όρο επισκευάστηκαν περίπου 4 πλοία τον μήνα.

Ο αριθμός των πλοίων αναμένεται ν’ αυξηθεί. Το νέο επενδυτικό σχέδιο προβλέπει, μετά τον εκσυγχρονισμό των Ναυπηγείων, πάνω από 200 επισκευές πλοίων ετησίως. Ο αριθμός αυτός υποδηλώνει περίπου 20 επισκευές πλοίων τον μήνα.

Σημειώνεται ότι οι επισκευές που γίνονται μέχρι τώρα συντελούνται πριν ακόμη τα Ναυπηγεία περάσουν και τυπικά στα χέρια του νέου ιδιοκτήτη (Onex Elefsis Shipyards). Το σχέδιο εξυγίανσης που έχει καταθέσει από τον περασμένο Φεβρουάριο η διοίκηση της εταιρείας αναμένει ακόμη την απόφαση του Πρωτοδικείου της Αθήνας. Εφόσον αυτή γίνει αποδεκτή, ανοίγει ο δρόμος για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων, την αναδιάρθρωση των υπέρογκων χρεών τους και το άνοιγμα επενδύσεων ύψους άνω των 180 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στα Ναυπηγεία Ελευσίνας είχε να ελλιμενιστεί (εμπορικό) πλοίο για επισκευή από το 2018. Χωρίς κεφάλαιο κίνησης ήταν τα Ναυπηγεία, καθώς έπνεαν τα λοίσθια και αδυνατούσαν να προσφέρουν υπηρεσίες. Το πρώτο πλοίο που ελλιμενίσθηκε έπειτα από μια σχεδόν πενταετία απραξίας ήταν το φορτηγό ξηρού φορτίου «STAR CLEO» της Star Bulk του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, που έδεσε στο τέλος του περασμένου Νοεμβρίου στους ντόκους του ναυπηγείου.

Συνολικά εννέα εφοπλιστικές επιχειρήσεις στηρίξαν μέχρι και σήμερα την αναβίωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ελλιμενίζοντας μέχρι τώρα πλοία κάθε είδους για επισκευές. Συγκεκριμένα, στην Ελευσίνα πλοία για ναυπηγοεπισκευές έφεραν οι εταιρείες:

  • Star Bulk
  • Naftomar
  • Gaslog
  • Avin International
  • Tsakos Shipping & Trading
  • Velos Tankers
  • Eletson
  • Asso Subsea και τέλος
  • Enea Shipping

Μεταξύ των πλοίων συμπεριλαμβάνεται και το container vessel «CMA CGM Alcazar», μήκους 294 μέτρων και 68 χιλ. τόνων, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία που έχουν έρθει σε ελληνικό ναυπηγείο για επισκευή. Στη λίστα των 24 πλοίων που κατέπλευσαν στην Ελευσίνα για επισκευές συμπεριλαμβάνονται και τα ακόλουθα:

  • M/C «STAR CLEO» (Bulk Carrier)
  • MCS «CMA CGM Alcazar» (Container Ship)
  • M/C «CHRYSANTHE» (Bulk Carrier)
  • OPT «LEMAN» (Oil Tanker)
  • COT «ARCTIC» (Crude Oil Tanker)
  • LPG/T «GAZ SYNERGY» (LPG Tanker)
  • MBC «ROADRUNNER» (Bulk Carrier)
  • CH/T «ECOWIND» (Oil/Chemical Tanker) και
  • LNG/T «CASLOG ATHENS» (LNG Tanker).

Οι επισκευές αυτές έδωσαν μέχρι σήμερα δουλειά σε περισσότερους από 700 εργαζομένους. Οι τελευταίοι, μετά και την ολοκλήρωση της 7ης τορπιλάκατου για λογαριασμό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, πρακτικά δεν είχαν άλλη απασχόληση. Τώρα όχι μόνον έχουν απασχόληση, αλλά πλέον δεν προλαβαίνουν να επισκευάζουν πλοία, παράλληλα με το βαρύ έργο της ανακαίνισης/αναβάθμισης του εξοπλισμού των Ναυπηγείων, που πρέπει να συντελεστεί στα επόμενα 2-3 χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!