Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Διακίνηση κοντέινερ: Το λιμάνι του Πειραιά ξεπέρασε τη Βαλένθια

Με θετικό πρόσημο και μάλιστα σε μεγαλύτερα επίπεδα από αυτά του λιμανιού της Βαλένθια, που βρίσκεται στην τέταρτη θέση των μεγαλύτερων λιμανιών της Ευρώπης, διαμορφώθηκε η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά το πρώτο τετράμηνο του 2023.

Η συνολική διακίνηση των containers από τις προβλήτες Ι ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2023 άγγιξε τα 1,610 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, τον Απρίλιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 369,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 296,6 χιλιάδων τον ίδιο μήνα του 2022 -αύξηση κατά 24,5%. Μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2023 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση κατά 1,8% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022. Συνολικά διακινήθηκαν 1,420 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το πρώτο τετράμηνο φέτος, έναντι 1,394 εκατ. το αντίστοιχο τετράμηνο του 2022. Επίσης, τουλάχιστον άλλα 190.000 εμπορευματοκιβώτια διακινήθηκαν το ίδιο διάστημα από την προβλήτα Ι.

Σημειώνεται ότι το λιμάνι του Πειραιά αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στην 5η θέση των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών μία θέση κάτω από τη Βαλένθια.

Οι επιδόσεις της Cosco σε 35 λιμάνια

Αναλυτές της αγοράς των liners, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, εμφανίζονται επιφυλακτικοί, υποστηρίζοντας ότι το διεθνές εμπόριο δεν έχει ακόμη βρει τη σταθερότητα που απαιτεί η αγορά, αφού η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από μία περίπλοκη κατάσταση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και τον αυξανόμενο παγκόσμιο πληθωρισμό.

Η συνολική διακίνηση των containers τον Απρίλιο του 2023 στα 35 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports, μέλος του Cosco Shipping Group, εξαιρουμένων των θυγατρικών, αυξήθηκε σε σχέση με τον Απρίλιο του 2022, με την τάση να γίνεται θετική, παρουσιάζοντας ανάκαμψη. Η συνολική διακίνηση (εξαιρουμένης της QPI) τον Απρίλιο του 2023 αυξήθηκε κατά 3,2% σε ετήσια βάση.

Μεταξύ αυτών, ο τερματικός σταθμός Shanghai Pudong και ο τερματικός σταθμός Shanghai Mingdong παρουσίασαν ισχυρή ανάκαμψη αυτόν τον μήνα λόγω του χαμηλού αποτελέσματος που προκλήθηκε πέρυσι από τα σοβαρά κρούσματα Covid.

Ειδικότερα, τον Απρίλιο του 2023 στα 35 λιμάνια που ελέγχει η Cosco Shipping Ports διακινήθηκαν 8,528 εκατ. TEUs έναντι 8,267 εκατ. TEUs τον Απρίλιο του 2022.

Σε επίπεδο έτους (Απρίλιος 2023 – Απρίλιος 2022) η CSPL κατέγραψε μείωση κατά 2,2% TEUs στη συνολική διακίνηση σε ετήσια βάση των containers στα λιμάνια εξαιρουμένων των θυγατρικών. Συνολικά διακινήθηκαν 31,9 εκατ. TEUs τον Απρίλιο του 2023 έναντι 32,6 εκατ. TEUs τον Απρίλιο του 2022.

Πτώση της κίνησης στο λιμάνι της Βαλένθια

Την ίδια ώρα, σε αρνητικό κλίμα είναι η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο πρώτο τετράμηνο του έτους στο λιμάνι της Βαλένθιας, που βρίσκεται μία θέση πιο πάνω από τον Πειραιά στη λίστα των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών λιμανιών, με βάση τα στοιχεία για το 2022 (τέταρτη η Βαλένθια, πέμπτος ο Πειραιάς).

Σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής του ισπανικού λιμανιού, σε επίπεδο έτους μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου του 2023 διακινήθηκαν συνολικά 1.516.635 TEUs, παρουσιάζοντας μείωση κατά 11,94% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το 2022.

Τον Απρίλιο του 2023 διακινήθηκαν συνολικά από το ισπανικό λιμάνι 401.253 containers, σημειώνοντας πτώση κατά 17,10% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!