Γ.Δ.
1399.22 +0,11%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+2,18%
8.42
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,98%
2.32
OPTIMA
-0,47%
12.7
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.335
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,60%
1.5375
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,90%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
+4,41%
0.616
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-0,36%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,39%
18
ΔΑΑ
+0,85%
8.048
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,17%
11.73
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,51%
33.6
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,62%
1.63
ΕΛΠΕ
-1,47%
6.7
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.808
ΕΛΧΑ
+0,56%
1.81
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-2,05%
6.892
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.69
ΕΥΡΩΒ
-0,54%
2.029
ΕΧΑΕ
-0,35%
4.295
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-2,87%
1.695
ΙΝΚΑΤ
+0,32%
4.705
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-1,14%
0.87
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.65
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,43%
0.97
ΙΝΤΚΑ
-0,19%
2.615
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,79%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,52%
19.22
ΜΟΝΤΑ
-5,79%
3.58
ΜΟΤΟ
+1,62%
2.505
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,65%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-2,39%
2.04
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,25%
31.48
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,20%
15.19
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,71%
3.568
ΠΕΡΦ
-0,57%
5.25
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,98%
0.514
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Cosco: Ανέκαμψε η εμπορευματική κίνηση στον Πειραιά τον Μάρτιο

Την πρώτη ένδειξη ανάκαμψης κατέγραψε τον φετινό Μάρτιο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς η επιστροφή της Κίνας σε αναπτυξιακή τροχιά και η βελτίωση της ζήτησης για μεταφορές κοντέινερ φαίνεται πως λειτούργησαν θετικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, μητρικής της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), τον Μάρτιο διακινήθηκαν 405,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ. Πρόκειται για μια επίδοση κατά 12,1% υψηλότερη σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

Συνολικά, πάντως, κατά το πρώτο τρίμηνο το πρόσημο παραμένει αρνητικό. Ειδικότερα, καταγράφεται πτώση κατά 4,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καθώς διακινήθηκαν 1,05 εκατ. κοντέινερ. Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο δίμηνο του 2023 είχε σημειωθεί ετήσια κάμψη κατά 12,3%, σε 645,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι κι άλλες φορές κατά τη διάρκεια της τελευταίας τριετίας υπήρχαν μήνες θετικής πορείας, ωστόσο η τάση αυτή αποδείχθηκε πως δεν ήταν διατηρήσιμη.

Το 2022 αποτέλεσε τον τρίτο διαδοχικό χρόνο υποχώρησης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, καθώς ολοκληρώθηκε με πτώση κατά 7,3%, σε 4,35 εκατ. Το 2021 είχαν διακινηθεί 4,69 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και το 2020, παρά το ξέσπασμα της πανδημίας, 4,9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Αντίστοιχα, το 2019, το τελευταίο έτος θετικής πορείας, από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ είχαν διακινηθεί συνολικά 5,15 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Εν τω μεταξύ, προχθές στο λιμάνι του Πειραιά κατέπλευσε, στο πλαίσιο του παρθενικού του ταξιδιού, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πρόκειται για το OOCL Spain, δυναμικότητας 24.188 «κουτιών», με μήκος 400 μέτρα  και πλάτος 61,3 μέτρα. Το πλοίο διανύει ταξίδι 84 ημερών, που περιλαμβάνει 13 διαφορετικά λιμάνια, από την Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ασία έως τη Βορειοδυτική Ευρώπη.

Πάντως, η τάση της υποαπόδοσης αρκετών λιμανιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν είναι αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο. Χθες το λιμάνι της Αμβέρσας, που πρόσφατα μάλιστα συγχωνεύτηκε με εκείνο της Μπριζ, επίσης στο Βέλγιο, ανακοίνωσε χαμηλότερες επιδόσεις για το πρώτο φετινό τρίμηνο, της τάξεως του 5,7% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με τη διοίκηση του λιμανιού, η κάμψη αυτή αποδίδεται στα φαινόμενα συμφόρησης και άλλες προκλήσεις λειτουργίας του λιμανιού, ζητήματα όμως που έχουν αρχίσει να επιλύονται κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι μηνών και συγκεκριμένα από το τέταρτο τρίμηνο του 2022 και μετά. Η απώλεια των φορτίων από τη Ρωσία και την Ουκρανία είναι ο βασικός λόγος.

Πάντως, τα στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας, τόσο στον Πειραιά, όσο και στη Βόρεια Ευρώπη, εμφανίζονται περισσότερο αισιόδοξα για το 2023. Η ανάκαμψη της Κίνας, λόγω και της άρσης των μέτρων περιορισμού της πανδημίας, αλλά και η σταδιακή μείωση των αποθεμάτων προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά, αναμένεται να αυξήσουν τη ζήτηση και συνεπώς και τη ροή φορτίων από την Ασία. Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερο όγκο εμπορευματοκιβωτίων και για το ελληνικό λιμάνι. Καθώς, όμως, τα περιθώρια κέρδους των εταιρειών τακτικών γραμμών έχουν πλέον κατρακυλήσει στα προ πανδημίας επίπεδα (για πρώτη φορά από τις αρχές του 2020), είναι κρίσιμο για κάθε λιμάνι να αναδεικνύει τα στρατηγικά του πλεονεκτήματα, ώστε να προσελκύσει περισσότερα πλοία.

Στο πλαίσιο αυτό, ο χρόνος εξυπηρέτησης και η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών αναμένεται να αποτελέσουν καθοριστικούς παράγοντες, σε συνδυασμό ασφαλώς με άλλα, «παραδοσιακά» χαρακτηριστικά, όπως τα ανταγωνιστικά τιμολόγια και η στρατηγική θέση του εκάστοτε λιμανιού. Σε σχετική της ανάλυση, που δημοσιεύτηκε χθες, η Drewry επισημαίνει ότι το 2023 αναμένονται αυξήσεις στις ταρίφες πολλών λιμανιών, λόγω πληθωριστικών πιέσεων. Έτσι, το μέγεθος των αυξήσεων αυτών, ή η διατήρηση σταθερών τιμολογίων, ενδέχεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή λιμανιού από τις εταιρείες, ιδίως σε μια χρονιά που το κάθε ευρώ θα μετρά γι’ αυτές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!