Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Ελευσίνα: Επιχείρηση καθαρισμού του κόλπου από 30 ναυαγισμένα πλοία

Ξεκινάει η επιχείρηση «εκκαθάρισης» του κόλπου της Ελευσίνας από τα ναυαγισμένα πλοία. Το έργο ανέλαβε ιδιωτική επιχείρηση, η οποία θα καταβάλει το κόστος ανέλκυσης των πλοίων, αλλά θα αποζημιωθεί πουλώντας τα πλοία ως σκραπ.

Προς την κατεύθυνση αυτήν, η κυβέρνηση έχει υπογράψει σχετική απόφαση προκειμένου να προχωρήσει το έργο. Συγκεκριμένα, με απόφαση που υπογράφουν ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς, επιτρέπεται η ναυπήγηση ή/και διάλυση πλοίων έως 350 μέτρα στον κόλπο της Ελευσίνας.

Πολλοί επικρίνουν την απόφαση ως αντιπεριβαλοντολογική ρύθμιση, καθώς κατατάσσει τη ναυπήγηση ή/και διάλυση πλοίων έως και 350 μέτρα στις δραστηριότητες μεσαίας όχλησης. Μέχρι πριν από την υπογραφή της σχετικής απόφασης, ως μεσαίας όχλησης δραστηριότητα ναυπηγείου ή διαλυτήριου πλοίων, έπρεπε τα σκάφη να μην ξεπερνούν τα 120 μέτρα. Σημειώνεται ότι σκάφη με μήκος περίπου 350 μέτρων θεωρούνται πολύ μεγάλα και είναι το σύνηθες μήκος των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων ή και δεξαμενόπλοιων.

Παράγοντες του υπ. Ανάπτυξης αναφέρουν ότι η απόφαση αυτή έχει μόνον προσωρινό χαρακτήρα και αφορά τον κόλπο της Ελευσίνας. Ο ιδιώτης που θα αναλάβει το έργο θα «τεμαχίζει» τα πλοία και θα ανελκύει τα μέρη τους πάνω σε ειδική πλατφόρμα. Πρόκειται για την τελευταία λέξη στην περιβαλλοντική διαχείριση ναυαγίων, λένε οι άνθρωποι του υπουργείου Ανάπτυξης.

Στόχος της δράσης είναι ο καθαρισμός του κόλπου της Ελευσίνας, στον πυθμένα του οποίου κείτονται τουλάχιστον 30 μικρά, μεσαία και μεγάλα πλοία. Τα πλοία αυτά παρεμποδίζουν την προσέγγιση του λιμένα από άλλα πλοία, τα οποία για να πιάσουν στο λιμάνι ακολουθούν τεθλασμένες γραμμές προσέγγισης. Ο κίνδυνος δε πρόκλησης άλλων ναυαγίων είναι μεγάλος.

Πάντως, η απόφαση μπορεί να εξυπηρετεί και τις μακροπρόθεσμες δραστηριότητες του Ναυπηγείου της Ελευσίνας, που τώρα περνά στα χέρια ιδιωτών. Στη χώρα έχει ξεκινήσει η συζήτηση για τη δημιουργία διαλυτηρίων πλοίων, μια δραστηριότητα η οποία είναι ιδιαίτερα επικερδής. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, λόγω της πανδημίας, τα διαλυτήρια πλοίων δούλεψαν πάρα πολύ, καθώς την ίδια περίοδο οι τιμές των πρώτων υλών (χάλυβα) είχαν εκτοξευθεί σε ιστορικά υψηλά (πάνω από 200 δολ. το ΣΜΕ).

Στην Τουρκία, όπου λειτουργούν τα μεγαλύτερα διαλυτήρια της περιοχής, έκαναν χρυσές δουλειές όλα τα προηγούμενα χρόνια, ενώ άνθρωποι της ναυτιλίας πρόσφατα έκαναν λόγο για τουρκικά πολεμικά πλοία που χτίζονται με χάλυβα που προέρχεται από πρώην πλοία Ελλήνων εφοπλιστών.

Σήμερα οι τιμές του χάλυβα είναι χαμηλότερες, αλλά παραμένουν σε σχετικά υψηλά επίπεδα. Το κέρδος του ενδιαφερόμενου να ανελκύσει τα σκάφη από την Ελευσίνα θα είναι η πώληση του σκραπ μετάλλου των πλοίων, το οποίο αναμένεται να επιφέρει σημαντικά έσοδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!