Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Ελευσίνα: Επιχείρηση καθαρισμού του κόλπου από 30 ναυαγισμένα πλοία

Ξεκινάει η επιχείρηση «εκκαθάρισης» του κόλπου της Ελευσίνας από τα ναυαγισμένα πλοία. Το έργο ανέλαβε ιδιωτική επιχείρηση, η οποία θα καταβάλει το κόστος ανέλκυσης των πλοίων, αλλά θα αποζημιωθεί πουλώντας τα πλοία ως σκραπ.

Προς την κατεύθυνση αυτήν, η κυβέρνηση έχει υπογράψει σχετική απόφαση προκειμένου να προχωρήσει το έργο. Συγκεκριμένα, με απόφαση που υπογράφουν ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς, επιτρέπεται η ναυπήγηση ή/και διάλυση πλοίων έως 350 μέτρα στον κόλπο της Ελευσίνας.

Πολλοί επικρίνουν την απόφαση ως αντιπεριβαλοντολογική ρύθμιση, καθώς κατατάσσει τη ναυπήγηση ή/και διάλυση πλοίων έως και 350 μέτρα στις δραστηριότητες μεσαίας όχλησης. Μέχρι πριν από την υπογραφή της σχετικής απόφασης, ως μεσαίας όχλησης δραστηριότητα ναυπηγείου ή διαλυτήριου πλοίων, έπρεπε τα σκάφη να μην ξεπερνούν τα 120 μέτρα. Σημειώνεται ότι σκάφη με μήκος περίπου 350 μέτρων θεωρούνται πολύ μεγάλα και είναι το σύνηθες μήκος των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων ή και δεξαμενόπλοιων.

Παράγοντες του υπ. Ανάπτυξης αναφέρουν ότι η απόφαση αυτή έχει μόνον προσωρινό χαρακτήρα και αφορά τον κόλπο της Ελευσίνας. Ο ιδιώτης που θα αναλάβει το έργο θα «τεμαχίζει» τα πλοία και θα ανελκύει τα μέρη τους πάνω σε ειδική πλατφόρμα. Πρόκειται για την τελευταία λέξη στην περιβαλλοντική διαχείριση ναυαγίων, λένε οι άνθρωποι του υπουργείου Ανάπτυξης.

Στόχος της δράσης είναι ο καθαρισμός του κόλπου της Ελευσίνας, στον πυθμένα του οποίου κείτονται τουλάχιστον 30 μικρά, μεσαία και μεγάλα πλοία. Τα πλοία αυτά παρεμποδίζουν την προσέγγιση του λιμένα από άλλα πλοία, τα οποία για να πιάσουν στο λιμάνι ακολουθούν τεθλασμένες γραμμές προσέγγισης. Ο κίνδυνος δε πρόκλησης άλλων ναυαγίων είναι μεγάλος.

Πάντως, η απόφαση μπορεί να εξυπηρετεί και τις μακροπρόθεσμες δραστηριότητες του Ναυπηγείου της Ελευσίνας, που τώρα περνά στα χέρια ιδιωτών. Στη χώρα έχει ξεκινήσει η συζήτηση για τη δημιουργία διαλυτηρίων πλοίων, μια δραστηριότητα η οποία είναι ιδιαίτερα επικερδής. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, λόγω της πανδημίας, τα διαλυτήρια πλοίων δούλεψαν πάρα πολύ, καθώς την ίδια περίοδο οι τιμές των πρώτων υλών (χάλυβα) είχαν εκτοξευθεί σε ιστορικά υψηλά (πάνω από 200 δολ. το ΣΜΕ).

Στην Τουρκία, όπου λειτουργούν τα μεγαλύτερα διαλυτήρια της περιοχής, έκαναν χρυσές δουλειές όλα τα προηγούμενα χρόνια, ενώ άνθρωποι της ναυτιλίας πρόσφατα έκαναν λόγο για τουρκικά πολεμικά πλοία που χτίζονται με χάλυβα που προέρχεται από πρώην πλοία Ελλήνων εφοπλιστών.

Σήμερα οι τιμές του χάλυβα είναι χαμηλότερες, αλλά παραμένουν σε σχετικά υψηλά επίπεδα. Το κέρδος του ενδιαφερόμενου να ανελκύσει τα σκάφη από την Ελευσίνα θα είναι η πώληση του σκραπ μετάλλου των πλοίων, το οποίο αναμένεται να επιφέρει σημαντικά έσοδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!