Γ.Δ.
1537.93 -0,10%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,39%
5.06
CENER
+1,88%
9.76
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.18
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
+0,87%
2.32
OPTIMA
+0,31%
12.98
TITC
+0,56%
44.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+0,32%
1.89
ΑΒΕ
+0,22%
0.458
ΑΔΜΗΕ
+1,09%
2.77
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+2,59%
4.155
ΑΛΦΑ
-0,88%
1.752
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,75%
11.06
ΑΣΚΟ
-0,61%
3.28
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,51%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,23%
5.75
ΒΙΟΚΑ
+2,06%
1.98
ΒΙΟΣΚ
-2,22%
1.545
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,35%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.6
ΔΑΑ
+1,95%
8.256
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,39%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-1,37%
2.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,82%
0.365
ΕΒΡΟΦ
-0,84%
1.78
ΕΕΕ
-0,42%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
1.758
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,12%
2.26
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.53
ΕΛΣΤΡ
+3,77%
2.2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.858
ΕΛΧΑ
+0,48%
2.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
-1,44%
8.352
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.39
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
-0,77%
2.457
ΕΧΑΕ
+1,59%
4.8
ΙΑΤΡ
+3,06%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+2,00%
0.357
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΚΑΤ
+1,26%
4.81
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,43%
4.59
ΙΝΛΟΤ
+0,93%
1.08
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.96
ΙΝΤΕΤ
-2,16%
1.13
ΙΝΤΚΑ
+0,78%
3.245
ΚΑΡΕΛ
+1,21%
334
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,67%
0.451
ΚΟΥΑΛ
-0,87%
1.37
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.17
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,11%
7.12
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+0,80%
0.252
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
-0,99%
0.6
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-2,61%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,23%
2.87
ΜΙΝ
-8,74%
0.47
ΜΟΗ
-0,74%
21.34
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-1,24%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-0,54%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
-0,44%
2.25
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,17%
34.24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
-0,34%
0.289
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,46%
27.8
ΟΛΠ
+2,33%
30.8
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.54
ΟΠΑΠ
+0,50%
16.06
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,77%
0.788
ΟΤΕ
-0,60%
14.86
ΟΤΟΕΛ
-1,25%
11.06
ΠΑΙΡ
+2,40%
1.065
ΠΑΠ
+1,61%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,57%
4.34
ΠΕΡΦ
+0,55%
5.46
ΠΕΤΡΟ
-1,18%
8.36
ΠΛΑΘ
+0,48%
4.17
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+1,31%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,10%
6.25
ΠΡΟΦ
+0,94%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
-0,30%
1.67
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+3,68%
0.62
ΣΠΥΡ
-8,61%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,82%
1.23
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,11%
0.186
ΦΡΛΚ
-0,50%
3.955
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Συνέδριο για μεταφορές: Ανάγκη για υποδομές στα νησιά

Για τις προκλήσεις των μεταφορών και της επιχειρηματικότητας στη νησιωτικότητα μίλησαν οι συμμετέχοντες σε πάνελ στο Συνέδριο: «Σύγχρονες Μεταφορές – Πρόκληση για το μέλλον» που πραγματοποιείται σήμερα, 6 Απριλίου, υπό την αιγίδα των υπουργείων Μεταφορών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και διαθέτει τη στήριξη της Περιφέρειας.

Στο πάνελ συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ιδρύματος Ευγενίδου και Ναυτιλιακός Πρεσβευτής του ΙΜΟ Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης και ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος.

Κουτουλάκης: Το κράτος είχε μείνει πολλά χρόνια πίσω. Τα αυτονόητα πλέον αλλάζουν

Η επικαιρότητα δείχνει σημασία των μεταφορών και υποδομών τόνισε κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης σημειώνοντας πως το Υπουργείο χρειάστηκε να λάβει μέτρα για να λυθούν ζητήματα που θεωρούνται αυτονόητα. Όπως είπε τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα στις μεταφορές που σήμερα αρχίζουν να δείχνουν αποτελέσματα, τόνισε, εντούτοις, πως «στον θαλάσσιο νησιωτικό χώρο είμαστε πίσω ως κράτος».

Υπογράμμισε, δε, πως το κράτος οφείλει να αντιμετωπίσει με την ίδια σοβαρότητα το ζήτημα και να δεσμεύσει σημαντικούς πόρους για τις νησιωτικές υποδομές. Αναφέρθηκε στις κινήσεις που έχουν γίνει για να υπάρξουν χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκούς πόσους που θα κατευθυνθούν προς τα νησιά. Μιλώντας για την ακτοπλοΐα σημείωσε πως τα επόμενα χρόνια με την εφαρμογή των ESG κριτηρίων θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς αλλά και στις χρηματοδοτήσεις, δημόσιες και ιδιωτικές. Τέλος, αναφέρθηκε στην έρευνα που υλοποιεί το Υπουργείο σε συνεργασία με τα επιμελητήρια για τη νησιωτική επιχειρηματικότητα με τη συμμετοχή 1.200 επιχειρήσεων προκειμένου να αξιοποιηθούν τα ευρήματα στο πλαίσιο των διεργασιών σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αναζήτηση κονδυλίων.

Σ. Πασχάλης: Οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω

«Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες που έχουν γίνει από το υπουργείο και αναμένουμε στην νέα κυβερνητική περίοδο να γίνουν πράξη όσα έχουν εκκινήσει τα προηγούμενα χρόνια» τόνισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης. Όπως είπε το  Υπουργείο Ναυτιλίας έκανε σημαντικές προσπάθειες να συλλέξει κονδύλια, γεγονός που δεν ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Εντούτοις, σημείωσε πως παρά την ενίσχυση με ευρωπαϊκά κονδύλια 200 εκατ. ευρώ για την βελτίωση των υποδομών νησιωτικών λιμένων που έχει ανακοινωθεί, δεν υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για το πότε θα είναι διαθέσιμα ή που θα διατεθούν τα χρήματα αυτά.  Παράλληλα, τόνισε πως οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω και δεν έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν νεότερα πλοία ενώ ανέφερε πως ο προϋπολογισμός των 3,5 εκατ. ευρώ για συντήρηση λιμανιών είναι πολύ μικρότερος από τον απαιτούμενο.  Τέλος, σημείωσε πως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις κατέγραψαν σημαντική απομύζηση κεφαλαίων που δημιουργεί σήμερα έλλειμμα για επενδύσεις σε νέα πλοία τονίζοντας πως σημαντικό πρόβλημα αποτελεί το υψηλό κόστος κατασκευής καθώς και η αβεβαιότητα για το ποιο θα είναι το μελλοντικό καύσιμο.

Λ. Δημητριάδης – Ευγενίδης: Απαραίτητο ένα κοινά στοχευμένο όραμα

Στην ανάγκη να υπάρξει ένα κοινά στοχευμένο όραμα που θα αναγνωρίζει, ωστόσο, τις ιδιαιτερότητες και ανάγκες της κάθε περιοχής αναφέρθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ιδρύματος Ευγενίδου, Ναυτιλιακός Πρεσβευτής του ΙΜΟ Λεωνίδας Δημητριάδης  ο οποίος υπογράμμισε πως η ανάπτυξη θα πρέπει να γίνει με μία ολιστική λογική αειφορίας που δε θα συγκεντρώνει μόνο σε ένα τομέα όλες τις δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα στον τουρισμό. Χαρακτήρισε ως τραγική και απογοητευτική την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η ελληνική ακτοπλοΐα τονίζοντας πως χρειάζεται ριζική αναμόρφωση. Μιλώντας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο ναυτιλιακός κόσμος σημείωσε ότι υπάρχει τεράστιο έλλειμα πληρωμάτων και δεξιοτήτων ενώ, παράλληλα, η ναυτιλιακή πίστη βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλη πίεση στον τραπεζικό τομέα και λόγω της αύξησης των επιτοκίων όσο και της δυσκολίας χρηματοδότησης.

Ρούσσος: Το μοντέλο των  θαλάσσιων διασυνδέσεων χρειάζεται ριζική αναμόρφωση

Στην ανάγκη να αλλάξει το μοντέλο των θαλάσσιων διασυνδέσεων των νησιών αναφέρθηκε ο Γιάννης Ρούσσος, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων με έδρα τη Σύρο, που αριθμεί 22.000 μέλη. Δίνοντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του προβλήματος αυτού, ανέφερε πως η έλλειψη ικανών συνδέσεων ανάγκασε το Επιμελητήριο να γίνει απολύτως ψηφιακό ήδη από το 2008. Τόνισε, δε, πως αν οι διασυνδέσεις των νησιών εντός Κυκλάδων ήταν ικανοποιητικές θα μπορούσαν να μεταφέρονται μόνο εντός του Νομού τα προϊόντα υψηλής ποιότητας αλλά περιορισμένης ποσότητας που παράγονται στην περιοχή αποφέροντας σημαντικό όφελος στις επιχειρήσεις των Κυκλάδων.

«Ο σχεδιασμός στις διασυνδέσεις που υλοποιούμε σήμερα είναι 20 χρόνια πίσω. Δεν τολμήσαμε ένα κάνουμε έναν συγκροτημένο διάλογο» σημείωσε και κατέθεσε την πρόταση το επόμενο συνέδριο τον ερχόμενο Σεπτέμβριο να πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή εκπροσώπων της νέας Κυβέρνησης προκειμένου να τεθούν εκ νέου τα ζητήματα στην έναρξη του κυβερνητικού έργου.

Κουφός: Η πράσινη ψηφιακή μετάβαση θα αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας των ψηφιακής 

«Στα επόμενα, όχι πολλά, χρόνια πρόκειται να αλλάξει η αγορά λόγω της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης που θα μεταβάλλουν εκ θεμελίων τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και του πλαισίου πλαίσιο χρηματοδότησης», σημείωσε ο κ. Βασίλης Κουφός, Διευθύνων Σύμβουλος της Cappa Epsilon Συμβουλευτική σε παρέμβασή του στο πλαίσιο του Συνεδρίου.

«Τα κριτήρια πλέον έχουν προσδιοριστεί και οι επιχειρήσεις πρέπει να δουν με μεγάλη λεπτομέρεια τις πολιτικές,  εριβαλλοντικό και κοινωνικό τους αποτύπωμα και την εταιρική τους διακυβέρνηση», δήλωσε ακόμη, σημειώνοντας πως από το 2025 ο τρόπος χρηματοδότησης των επιχειρήσεων μέσω εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων και τραπεζικού δανεισμού θα έχει ως βασικό κριτήριο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. «Οι τράπεζες θα πρέπει να αποδεικνύουν αντικειμενικά ότι οι πράσινες πιστώσεις τους πληρούν τις προδιαγραφές» ανέφερε και σημείωσε πως οι αλλαγές αυτές δεν αφορούν μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά και τις μικρές και μικρομεσαίες που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Κωνσταντέλλος: Παρουσίασε την κατηγορία οχημάτων e- VTOL

Στις ραγδαίες εξελίξεις που φέρνει η τεχνολογία στις μεταφορές αναφέρθηκε ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, Κυβερνήτης Πολιτικής Αεροπορίας και Δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης παρουσιάζοντας την κατηγορία οχημάτων e- VTOL (Electric Vertical Take off and Landing Velicles). Πρόκειται, όπως είπε ο κ. Κωνσταντέλλος για μια νέα γενιά – ηλεκτρικών αεροσκαφών ή αυτοκίνητων κάθετης απογείωσης και προσγείωσης που «προέκυψε από την πρόοδο της τεχνολογίας και την αναδυόμενη ανάγκη για αστική εναέρια κινητικότητα και πιο πράσινες μετακινήσεις που μειώνουν το λειτουργικό κόστος αερομεταφοράς».

Παρουσιάζοντας την ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες τόνισε πως αποτελεί μόνο ένα παράδειγμα στις εξελίξεις για την προηγμένη αεροπορική κινητικότητα, έναν τομέα που συγκεντρώνει διαρκώς αυξανόμενες επενδύσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!