Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ηλιόπουλος: Άγονες γραμμές κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του

Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να υποβληθούν οι προσφορές για τρεις καλοκαιρινές άγονες γραμμές, που έχει προκηρύξει το υπουργείο Ναυτιλίας. Οι καλοκαιρινές άγονες γραμμές χαρακτηρίζονται ως μία καινοτομία που εφάρμοσε το υπουργείο και αφορούν τρίμηνης διάρκειας δρομολογήσεις δημόσιας υπηρεσίας. Πληρώνονται, δηλαδή από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, με απλά λόγια, από τους φορολογουμένους.

Για φέτος το προϋπολογισθέν ποσό ανέρχεται στα 7,1 εκατομμύρια ευρώ για τρεις συγκεκριμένες γραμμές: η μία ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και μέσω Λήμνου καταλήγει στη Μυτιλήνη, η άλλη πάλι από τη συμπρωτεύουσα στις βόρειες Σποράδες και η τρίτη από τη Σητεία μέσω Κάσου και Καρπάθου στη Ρόδο. Μέχρις εδώ, όλα καλά.

Βέβαια, ορισμένοι κύκλοι της ακτοπλοϊκής αγοράς σχολιάζουν πως είναι παράξενο που κάποιες γραμμές σαν κι αυτές αποφασίστηκε να επιδοτηθούν μόνο για το καλοκαίρι. Το συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που αποτελεί το όργανο στο οποίο συμμετέχουν το υπουργείο αλλά και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και στο οποίο την πλειοψηφία έχει το υπουργείο, αποφάσισε στις 24 Φεβρουαρίου πράγματι να γίνουν οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες. Ωστόσο, ομόφωνα ψήφισε να μην μπει το ελάχιστο όριο ταχύτητας των 25 μιλίων, που παρά ταύτα το υπουργείο κατόπιν αποφάσισε να βάλει, «φωτογραφίζοντας», σύμφωνα με την ακτοπλοϊκή αγορά, πλοία της Seajets, συμφερόντων του Μάριου Ηλιόπουλου. Επίσης, αποφάσισε πως μπορούν να είναι και Γ’ κατηγορίας πλοία. Δηλαδή, πλοία ηλικίας πάνω από 20 ετών. Τέτοια παλιά πλοία, που δύνανται να πετύχουν μεγάλες ταχύτητες και δεν είναι δρομολογημένα σε κανονικές για το καλοκαίρι γραμμές, είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα αυτά της προαναφερθείσας εταιρείας, εξηγούν οι ίδιες πηγές, μιλώντας για εξόφθαλμες παρεμβάσεις, αφού όλα τα πλοία της Seajets, με εξαίρεση ένα, είναι πάνω από 20 ετών. Εξάλλου, είναι κατ’ εξοχήν η εταιρεία που αγοράζει τέτοια μεταχειρισμένα πλοία από το εξωτερικό, τα οποία κατόπιν συχνά τα συναντά κανείς σε τέτοιες άγονες γραμμές.

Επιπλέον, εγείρονται κι άλλα ερωτήματα, όπως γιατί το υπουργείο Ναυτιλίας είναι διατεθειμένο να πληρώσει, για παράδειγμα, 2,6 εκατομμύρια για να πηγαίνει ένα γρήγορο, αλλά κατά πάσα βεβαιότητα παλιό πλοίο, από τη Σητεία στη Ρόδο; Αν μη τι άλλο, δεν θα έπρεπε οι κρατικές επιδοτήσεις να πηγαίνουν σε πλοία με μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα; Και μειωμένες εκπομπές σημαίνουν χαμηλές ταχύτητες και σύγχρονα πλοία και όχι το αντίθετο, όπως τώρα επιτρέπεται. Είναι σαν να δίνεται κίνητρο για να αγοραστούν μεταχειρισμένα παρωχημένα πλοία από το εξωτερικό και να μπουν στο Αιγαίο μόνο και μόνο για να εισπράττουν από τον δημόσιο κορβανά. Δυστυχώς, αυτές οι επιλογές δίνουν τροφή σε ολοένα και περισσότερα στόματα, που μιλούν για σχέσεις στοργής του υπουργείου με τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!