Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Cosco: Κέρδη 38,2 εκατ. στον Πειραιά το 2022 με αύξηση 30,9%

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν οι οικονομικές επιδόσεις της Cosco στον τομέα της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, παρά τη νέα ετήσια πτώση του αριθμού των «κουτιών» που διακινήθηκαν το 2022. Όπως φαίνεται από τα σχετικά, η θυγατρική της Cosco Shipping Ports, Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), η οποία ασκεί τη διαχείριση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, σημείωσε σημαντική αύξηση των αποτελεσμάτων της. Συγκεκριμένα, τα κέρδη για το 2022 αυξήθηκαν κατά 30,9%, σε 41,58 εκατ. δολάρια ή 38,2 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 9%, σε 306,7 εκατ. δολάρια ή 333,3 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την Cosco Shipping Ports, αυτή η βελτίωση οφείλεται στην περαιτέρω ενίσχυση του μεριδίου των εγχώριων φορτίων (έναντι εκείνων που προέρχονται από το εξωτερικό), αλλά και στην αύξηση των ταριφών από την εταιρεία. Η αύξηση αυτή των τιμολογίων είναι που έχει επιτρέψει ουσιαστικά τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών, παρά το γεγονός ότι η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων συνέχισε και πέρυσι την πτωτική της πορεία. Συγκεκριμένα, μειώθηκε κατά 7,3% σε 4,35 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, από 4,69 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2021. Αξίζει να τονιστεί πως η δραστηριότητα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων κινείται με… την «όπισθεν» από το 2020 και μετά, έχοντας συμπληρώσει ήδη τρία συναπτά έτη μείωσης. Το 2019 είχαν διακινηθεί 5,15 εκατ. κοντέινερ από τις προβλήτες που διαχειρίζεται η ΣΕΠ. Σε σχέση με το 2022 παρατηρείται συνολική πτώση κατά 15,5% ή 800.000 εμπορευματοκιβώτια. Μάλιστα, η τάση αυτή συνεχίζεται και φέτος. Κατά το πρώτο δίμηνο του 2023 έχουν περάσει από το ελληνικό λιμάνι 645,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που είναι κατά 12,3% χαμηλότερος σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η εξέλιξη αυτή ασφαλώς δεν επηρεάζει, όπως φαίνεται, τις οικονομικές επιδόσεις της Cosco. Άλλωστε, όσο η ΣΕΠ παραμένει κερδοφόρος και καταγράφει αύξηση μεγεθών, τόσο αυξάνεται και το οικονομικό αντάλλαγμα που είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει στον ΟΛΠ, βάσει της σύμβασης παραχώρησης εκμετάλλευσης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ. Με δεδομένο, όμως, ότι και ο ΟΛΠ βρίσκεται υπό κινεζικό έλεγχο, αυτό δεν αποτελεί ζήτημα. Αντιθέτως, επιτρέπει στην Cosco να καρπώνεται όλα τα οφέλη, χωρίς να χρειάζεται να αυξάνει το λειτουργικό της κόστος, μέσω ενός υψηλότερου όγκου εξυπηρέτησης φορτίων. Αφού, λοιπόν, επιτυγχάνει αύξηση κερδών, μειώνοντας παράλληλα τους αριθμούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, το όφελος είναι διπλό.

Την ίδια στιγμή, όμως, το λιμάνι του Πειραιά, που είχε φτάσει να «χτυπά» την πόρτα της «Αγίας Τριάδας» των ευρωπαϊκών λιμανιών, δηλαδή του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου, έχει απολέσει την τέταρτη θέση στην οποία βρέθηκε το 2019 και βρίσκεται πλέον στην έκτη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης. Η δε διοίκηση της Cosco Shipping Ports έχει επιλέξει μια διαφορετική στρατηγική, που το ελληνικό λιμάνι δεν μοιάζει να έχει τον ίδιο στρατηγικό ρόλο με το πρόσφατο παρελθόν, εξέλιξη που ίσως να οφείλεται και στην αλλαγή των διακρατικών συσχετισμών μεταξύ Ελλάδας, ΗΠΑ και Κίνας τα τελευταία χρόνια.

Στην ανάλυσή της για τις προοπτικές του ομίλου κατά το 2023, η διοίκηση της Cosco Shipping Ports επισημαίνει ότι «ο όμιλος θα συνεχίσει να βελτιώνει το παγκόσμιο δίκτυο λιμενικών υποδομών του και θα αναζητήσει ενεργά νέες επενδυτικές ευκαιρίες σε αναδυόμενες και περιφερειακές αγορές». Στο επίκεντρο θα βρεθούν επίσης η αύξηση του κέρδους ανά κοντέινερ και η περαιτέρω ενίσχυση της κερδοφορίας των λιμενικών υποδομών που διαχειρίζεται η εταιρεία. Επίσης, η εταιρεία θα συνεχίσει την ανάπτυξη «έξυπνων» λιμανιών, αλλά και τη δημιουργία υποδομών logistics, ώστε να ενισχυθεί η εφοδιαστική αλυσίδα στις αγορές όπου δραστηριοποιείται.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!