Γ.Δ.
1602.15 -0,35%
ACAG
-1,32%
5.99
AEM
+1,13%
4.57
AKTR
-0,38%
5.23
BOCHGR
-0,38%
5.3
CENER
-0,22%
8.95
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
+0,12%
8.35
EVR
-0,87%
1.7
NOVAL
-1,57%
2.51
OPTIMA
-0,84%
14.22
TITC
-0,37%
39.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
-5,22%
2.18
ΑΒΕ
-1,42%
0.418
ΑΔΜΗΕ
-1,77%
2.77
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
-1,64%
4.2
ΑΛΦΑ
+1,72%
1.981
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,37%
10.73
ΑΣΚΟ
-0,97%
3.07
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
-9,49%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.8
ΑΤΤ
-1,96%
0.7
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.29
ΒΙΟ
-1,76%
5.58
ΒΙΟΚΑ
-2,31%
1.69
ΒΙΟΣΚ
-1,68%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-1,00%
1.485
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,76%
18.2
ΔΑΑ
+1,95%
8.91
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,72%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-0,74%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-5,34%
0.337
ΕΒΡΟΦ
-3,49%
1.795
ΕΕΕ
+0,78%
41.28
ΕΚΤΕΡ
-3,08%
1.982
ΕΛΒΕ
+9,80%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2.15
ΕΛΛ
+0,68%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.25
ΕΛΠΕ
-0,51%
7.76
ΕΛΣΤΡ
-1,29%
2.29
ΕΛΤΟΝ
-0,34%
1.78
ΕΛΧΑ
+0,23%
2.155
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,46%
1.1
ΕΤΕ
+1,05%
9.018
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.39
ΕΥΔΑΠ
+1,38%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-0,28%
2.496
ΕΧΑΕ
-1,34%
4.77
ΙΑΤΡ
-1,55%
1.91
ΙΚΤΙΝ
-5,01%
0.341
ΙΛΥΔΑ
-2,99%
1.62
ΙΝΛΙΦ
-3,67%
4.73
ΙΝΛΟΤ
+1,17%
1.034
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-1,96%
3
ΚΑΡΕΛ
+0,62%
326
ΚΕΚΡ
0,00%
1.29
ΚΕΠΕΝ
-0,51%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+0,46%
0.44
ΚΟΥΑΛ
+0,31%
1.286
ΚΟΥΕΣ
+0,16%
6.13
ΚΡΙ
-3,01%
16.1
ΚΤΗΛΑ
-0,53%
1.89
ΚΥΡΙΟ
+1,69%
0.964
ΛΑΒΙ
-2,89%
0.774
ΛΑΜΔΑ
-0,46%
6.48
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
+0,58%
1.74
ΛΟΥΛΗ
-2,96%
3.28
ΜΑΘΙΟ
+2,79%
0.738
ΜΕΒΑ
+1,28%
3.95
ΜΕΝΤΙ
-2,23%
2.19
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,25%
2.845
ΜΙΝ
-4,95%
0.48
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
-2,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,26%
25.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.83
ΜΠΡΙΚ
-1,26%
2.36
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-1,69%
34.9
ΝΑΚΑΣ
+0,65%
3.08
ΝΑΥΠ
+1,94%
0.84
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
-2,13%
27.6
ΟΛΠ
+2,17%
33
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
17.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,75%
0.786
ΟΤΕ
-0,13%
15
ΟΤΟΕΛ
+0,57%
10.68
ΠΑΙΡ
-3,23%
0.958
ΠΑΠ
-3,46%
2.51
ΠΕΙΡ
-0,29%
4.52
ΠΕΡΦ
+0,39%
5.16
ΠΕΤΡΟ
-3,53%
7.66
ΠΛΑΘ
+0,65%
3.89
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-1,55%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,57%
5
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-3,63%
12.22
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,03%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-2,28%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.56
ΣΠΙ
+3,45%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
-2,46%
1.385
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,10%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,98%
4.06
ΧΑΙΔΕ
-3,52%
0.685

Χαμόγελα για τους ναύλους σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια

Ευοίωνες αναμένονται οι προοπτικές στην ναυλαγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων για το 2023. Όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες, μετά από ένα αργό ξεκίνημα του έτους, η δραστηριότητα έχει αυξηθεί και τα πλοία capesize είναι σε ζήτηση.

Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers παρά τις έντονες βροχοπτώσεις που καθυστέρησαν τη συγκομιδή σόγιας στη Βραζιλία, με τις εξαγωγές να είναι μειωμένες κατά 31% σε ετήσια βάση τους πρώτους 2 μήνες του 2023, οι εξαγωγές της χώρας αναμένεται να αυξηθούν απότομα τους επόμενους μήνες καθώς η Βραζιλία βρίσκεται σε καλό δρόμο για συγκομιδή ρεκόρ, προβλέποντας ότι η φετινή συγκομιδή σόγιας θα φτάσει τους 152,9 εκατομμύρια τόνους, αυξημένη κατά 21,8% σε σύγκριση με το 2022.

Η Κίνα επιστρέφει στο παιχνίδι

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ – ΜΠΕ, η Κίνα φαίνεται να επιστρέφει στο παιχνίδι παρά την ανακοίνωση για τον χαμηλότερο στόχο ανάπτυξης του ΑΕΠ εδώ και δεκαετίες. Κατά τους πρώτους 2 μήνες του 2023, οι εισαγωγές άνθρακα της Κίνας αυξήθηκαν κατά 71% σε 60,64 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς οι εταιρείες κοινής ωφέλειας ανακατασκεύασαν τα αποθέματά τους για να ανταποκριθούν στις υψηλότερες απαιτήσεις μετά την εγκατάλειψη των πολιτικών μηδενικής Covid.

Από την πλευρά της η ναυλομεσιτική Intermodal τονίζει ότι η αγορά χύδην ξηρού φορτίου συνέχισε να κινείται θετικά, ενώ τα κέρδη του τομέα για τα πλοία capesize έχουν αυξηθεί κατά 46% την τελευταία εβδομάδα.

Ανοδικά και τα δεξαμενόπλοια

Την ίδια ώρα, ανοδικά κινείται και η αγορά των δεξαμενόπλοιων. Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι τα αυξημένα τόνο-μίλια που οδήγησαν σε ανάκαμψη των ναύλων των tanker μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου προκλήθηκαν από την ισχύ των ευρωπαϊκών κυρώσεων στα ρωσικά προϊόντα, είναι κάτι που θα διαρκέσει για πολύ.

Σύμφωνα με έρευνα της ναυλομεσιτικής Braemar, το νέο τοπίο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων μεταφοράς πετρελαίου θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετά, μετά τα προβλήματα που προκλήθηκαν στις εμπορικές αλλαγές από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Όπως αναφέρει η Braemar, η απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από την ΕΕ ανάγκασε το μπλοκ των 27 χωρών της ΕΕ να αναζητήσει προμήθειες από πιο μακριά, με αποτέλεσμα η Γηραιά Ήπειρος να γίνει η μεγαλύτερη περιοχή εισαγωγών για το αμερικανικό αργό, από σχεδόν μηδενική που ήταν πριν από μερικά χρόνια.

Από την άλλη πλευρά η Μόσχα αναγκάστηκε να αναζητήσει άλλες πιο μακρινές αγορές για το πετρέλαιό της- που κάποτε κατευθυνόταν στην Ευρώπη-όπως η Κίνα, η Ινδία, η Τουρκία και η Βουλγαρία, που αποτελεί το μοναδικό μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ειδική άδεια εισαγωγής ρωσικού θαλάσσιου αργού.

Πηγές της αγοράς τονίζουν ότι η Ευρώπη αναμένεται να στηριχθεί περισσότερο στις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή, και την Ασία για την κάλυψη των πρόσθετων αναγκών της σε προϊόντα.

Τα ρωσικά φορτία από την άλλη πλευρά είναι πιθανό να κατευθύνονται όλο και περισσότερο προς τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή, αυξάνοντας τα τονο-μίλια των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!