Γ.Δ.
1530.68 -0,57%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,98%
8.11
EVR
-0,33%
1.49
NOVAL
+3,04%
2.37
OPTIMA
+0,46%
13
TITC
+2,25%
45.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,40%
1.82
ΑΒΕ
+0,66%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+4,94%
4.25
ΑΛΦΑ
-2,80%
1.718
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,92%
2.19
ΒΙΟ
+0,70%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,08%
18.72
ΔΑΑ
+3,73%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,86%
12.7
ΔΟΜΙΚ
+0,51%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,26%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.76
ΕΕΕ
-1,08%
32.88
ΕΚΤΕΡ
+6,29%
1.86
ΕΛΒΕ
-5,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+6,13%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.848
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.085
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,58%
8.34
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-3,39%
2.392
ΕΧΑΕ
+2,12%
4.825
ΙΑΤΡ
+2,14%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+2,86%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
332
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+0,72%
1.392
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.19
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+2,40%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,33%
3.08
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,86%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,12%
21.26
ΜΟΝΤΑ
+1,34%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,34%
33.84
ΝΑΚΑΣ
+0,67%
3.02
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
+1,96%
2.6
ΟΠΑΠ
+1,06%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.783
ΟΤΕ
-0,80%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,71%
11.28
ΠΑΙΡ
+0,96%
1.05
ΠΑΠ
+2,01%
2.54
ΠΕΙΡ
-2,41%
4.26
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-1,19%
1.655
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,96%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,34%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,28%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Σε καθεστώς ασφυξίας τα λιμάνια – Πιέσεις για λειτουργία του σιδηροδρόμου

Σε καθεστώς ασφυξίας έχουν περιέλθει τα λιμάνια συνδυασμένων μεταφορών της χώρας, εξαιτίας της ακινησίας στον σιδηρόδρομο. Πρόκειται για τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και σε μικρότερο βαθμό του Βόλου.

Στον Πειραιά περίπου 100.000 κοντέινερ διακινούνται ετησίως μέσω σιδηροδρόμου, δηλαδή περίπου 8.500 σε μηνιαία βάση. Αυτό σημαίνει ότι στον Πειραιά έχουν «κολλήσει» ήδη πάνω από 4.000 κοντέινερ τις δύο εβδομάδες που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), Κωνσταντίνο Χατζηκωνσταντίνου, για τον μήνα που ακολουθεί το τραγικό δυστύχημα ήταν προγραμματισμένο να αναχωρήσουν από το λιμάνι 16 συρμοί τρένων, καθένας από τους οποίους θα μετακινούσε τουλάχιστον 25 οχήματα-βαγόνια. Ένας τέτοιος συρμός, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ, αντιστοιχεί σε 30-50 φορτηγά αυτοκίνητα (νταλίκες), αριθμός που είναι απίθανο να εξευρεθεί στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης.

Ο ΟΛΑ αυτήν την περίοδο βρίσκεται με μεγάλο όγκο φορτίου, τόσο λόγω των αποστολών του ΝΑΤΟ, όσο και λόγω της ολοκλήρωσης δύο μεγάλων ενεργειακών έργων στην περιοχή, του σταθμού επαναεριοποίησης υγρού φυσικού αερίου (FSRU), αλλά και της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρισμού στην Κομοτηνή. Έτσι, διαρκώς πλοία φορτοεκφορτώνουν υλικά στον λιμένα. Επιπλέον, αναμένεται σύντομα να εκκινήσουν και οι μεταφορές σιτηρών από χώρες της Μαύρης Θάλασσας.

Πέραν, όμως, της διαθεσιμότητας των φορτηγών στην περιοχή, μεγάλο πρόβλημα συνιστά και η απουσία οδικού δικτύου, κατάλληλου να υποστηρίξει αυτού του είδους τις εμπορευματικές μεταφορές. Όπως επισημαίνει ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, για τα εμπορευματικά λιμάνια που αξιοποιούν συνδυασμένες μεταφορές, όπως αυτό της Αλεξανδρούπολης, όταν χάνεται ένας κρίκος αυτού του συνδυασμού μεταφορικών μέσων, οδηγεί στην απώλεια ενός σημαντικού πλεονεκτήματος.

Εικόνα για το πότε θα επαναλειτουργήσει εκ νέου ο σιδηρόδρομος δεν υπάρχει ακόμη. Σύμφωνα, ωστόσο, με όλες τις ενδείξεις, το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας και ειδικά οι εμπορευματικές μεταφορές φαίνεται ότι θα είναι από τα πρώτα που θα τεθούν σε λειτουργία. Εξάλλου, όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές, σε μεγάλο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Βορείου Ελλάδος (Πλατύ-Προμαχώνας και Πλατύ-Ειδομένη), το σύστημα τηλεδιοίκησης βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.

Εξάλλου, υπάρχει και το ΝΑΤΟ, που πιέζει για τις μεταφορές αμυντικού υλικού. Ας μην ξεχνάμε ότι στις 5 Μαρτίου 2023 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έδεσε για άλλη μια φορά το γιγαντιαίο αρματαγωγό Liberty Pride και ξεφορτώνει αμυντικό εξοπλισμό στο πλαίσιο των ασκήσεων του ΝΑΤΟ Atlantic Resolve 2023 και Defender Europe 2023. H τελευταία αναμένεται να διεξαχθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης το ερχόμενο καλοκαίρι, με τη συμμετοχή πολυεθνικών αμυντικών δυνάμεων.

Η έλευση του γιγαντιαίου αρματαγωγού Liberty Pride από το Τσάρλεστον των ΗΠΑ είναι μόνον η αρχή στη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού στο πλαίσιο της άσκησης Defender Europe 2023 και όλα δείχνουν ότι στο λιμάνι τους επόμενους μήνες θα πιάσουν κι άλλα μεγάλα πλοία του αμερικανικού στρατού και του ΝΑΤΟ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!