Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Σε καθεστώς ασφυξίας τα λιμάνια – Πιέσεις για λειτουργία του σιδηροδρόμου

Σε καθεστώς ασφυξίας έχουν περιέλθει τα λιμάνια συνδυασμένων μεταφορών της χώρας, εξαιτίας της ακινησίας στον σιδηρόδρομο. Πρόκειται για τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και σε μικρότερο βαθμό του Βόλου.

Στον Πειραιά περίπου 100.000 κοντέινερ διακινούνται ετησίως μέσω σιδηροδρόμου, δηλαδή περίπου 8.500 σε μηνιαία βάση. Αυτό σημαίνει ότι στον Πειραιά έχουν «κολλήσει» ήδη πάνω από 4.000 κοντέινερ τις δύο εβδομάδες που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), Κωνσταντίνο Χατζηκωνσταντίνου, για τον μήνα που ακολουθεί το τραγικό δυστύχημα ήταν προγραμματισμένο να αναχωρήσουν από το λιμάνι 16 συρμοί τρένων, καθένας από τους οποίους θα μετακινούσε τουλάχιστον 25 οχήματα-βαγόνια. Ένας τέτοιος συρμός, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ, αντιστοιχεί σε 30-50 φορτηγά αυτοκίνητα (νταλίκες), αριθμός που είναι απίθανο να εξευρεθεί στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης.

Ο ΟΛΑ αυτήν την περίοδο βρίσκεται με μεγάλο όγκο φορτίου, τόσο λόγω των αποστολών του ΝΑΤΟ, όσο και λόγω της ολοκλήρωσης δύο μεγάλων ενεργειακών έργων στην περιοχή, του σταθμού επαναεριοποίησης υγρού φυσικού αερίου (FSRU), αλλά και της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρισμού στην Κομοτηνή. Έτσι, διαρκώς πλοία φορτοεκφορτώνουν υλικά στον λιμένα. Επιπλέον, αναμένεται σύντομα να εκκινήσουν και οι μεταφορές σιτηρών από χώρες της Μαύρης Θάλασσας.

Πέραν, όμως, της διαθεσιμότητας των φορτηγών στην περιοχή, μεγάλο πρόβλημα συνιστά και η απουσία οδικού δικτύου, κατάλληλου να υποστηρίξει αυτού του είδους τις εμπορευματικές μεταφορές. Όπως επισημαίνει ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, για τα εμπορευματικά λιμάνια που αξιοποιούν συνδυασμένες μεταφορές, όπως αυτό της Αλεξανδρούπολης, όταν χάνεται ένας κρίκος αυτού του συνδυασμού μεταφορικών μέσων, οδηγεί στην απώλεια ενός σημαντικού πλεονεκτήματος.

Εικόνα για το πότε θα επαναλειτουργήσει εκ νέου ο σιδηρόδρομος δεν υπάρχει ακόμη. Σύμφωνα, ωστόσο, με όλες τις ενδείξεις, το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας και ειδικά οι εμπορευματικές μεταφορές φαίνεται ότι θα είναι από τα πρώτα που θα τεθούν σε λειτουργία. Εξάλλου, όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές, σε μεγάλο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Βορείου Ελλάδος (Πλατύ-Προμαχώνας και Πλατύ-Ειδομένη), το σύστημα τηλεδιοίκησης βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.

Εξάλλου, υπάρχει και το ΝΑΤΟ, που πιέζει για τις μεταφορές αμυντικού υλικού. Ας μην ξεχνάμε ότι στις 5 Μαρτίου 2023 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έδεσε για άλλη μια φορά το γιγαντιαίο αρματαγωγό Liberty Pride και ξεφορτώνει αμυντικό εξοπλισμό στο πλαίσιο των ασκήσεων του ΝΑΤΟ Atlantic Resolve 2023 και Defender Europe 2023. H τελευταία αναμένεται να διεξαχθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης το ερχόμενο καλοκαίρι, με τη συμμετοχή πολυεθνικών αμυντικών δυνάμεων.

Η έλευση του γιγαντιαίου αρματαγωγού Liberty Pride από το Τσάρλεστον των ΗΠΑ είναι μόνον η αρχή στη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού στο πλαίσιο της άσκησης Defender Europe 2023 και όλα δείχνουν ότι στο λιμάνι τους επόμενους μήνες θα πιάσουν κι άλλα μεγάλα πλοία του αμερικανικού στρατού και του ΝΑΤΟ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!