Γ.Δ.
1454.25 +0,12%
ACAG
-0,68%
5.8
BOCHGR
-0,66%
4.51
CENER
+1,32%
9.23
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+0,90%
7.89
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+0,80%
12.66
TITC
+0,88%
39.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,40%
1.5
ΑΒΕ
-2,00%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-0,19%
2.595
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
-0,99%
4.515
ΑΛΦΑ
+0,70%
1.5905
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,89%
10.16
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.2
ΒΙΟ
+1,52%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+1,88%
1.9
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,77%
18.34
ΔΑΑ
-0,15%
7.988
ΔΑΙΟΣ
-1,12%
3.54
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-0,85%
1.74
ΕΕΕ
+1,31%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+4,11%
1.822
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,21%
2.25
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,62%
1.95
ΕΛΠΕ
-1,16%
7.215
ΕΛΣΤΡ
-3,37%
2.01
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
+0,32%
1.886
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
-2,17%
7.67
ΕΥΑΠΣ
-0,31%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.82
ΕΥΡΩΒ
-1,07%
2.226
ΕΧΑΕ
+0,67%
4.5
ΙΑΤΡ
+1,33%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.835
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,80%
1.016
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,40%
2.9
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,00%
1.47
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
-1,36%
1.164
ΚΟΥΕΣ
+0,34%
5.88
ΚΡΙ
-0,98%
15.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,70%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,88%
2.83
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,36%
20.28
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,79%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,06%
33.42
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-4,14%
0.788
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,57%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,13%
0.815
ΟΤΕ
-0,81%
14.73
ΟΤΟΕΛ
-0,58%
10.3
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,39%
3.876
ΠΕΡΦ
+0,74%
5.43
ΠΕΤΡΟ
+2,43%
8.44
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,01%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,93%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-1,92%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+0,34%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Σε καθεστώς ασφυξίας τα λιμάνια – Πιέσεις για λειτουργία του σιδηροδρόμου

Σε καθεστώς ασφυξίας έχουν περιέλθει τα λιμάνια συνδυασμένων μεταφορών της χώρας, εξαιτίας της ακινησίας στον σιδηρόδρομο. Πρόκειται για τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και σε μικρότερο βαθμό του Βόλου.

Στον Πειραιά περίπου 100.000 κοντέινερ διακινούνται ετησίως μέσω σιδηροδρόμου, δηλαδή περίπου 8.500 σε μηνιαία βάση. Αυτό σημαίνει ότι στον Πειραιά έχουν «κολλήσει» ήδη πάνω από 4.000 κοντέινερ τις δύο εβδομάδες που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), Κωνσταντίνο Χατζηκωνσταντίνου, για τον μήνα που ακολουθεί το τραγικό δυστύχημα ήταν προγραμματισμένο να αναχωρήσουν από το λιμάνι 16 συρμοί τρένων, καθένας από τους οποίους θα μετακινούσε τουλάχιστον 25 οχήματα-βαγόνια. Ένας τέτοιος συρμός, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ, αντιστοιχεί σε 30-50 φορτηγά αυτοκίνητα (νταλίκες), αριθμός που είναι απίθανο να εξευρεθεί στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης.

Ο ΟΛΑ αυτήν την περίοδο βρίσκεται με μεγάλο όγκο φορτίου, τόσο λόγω των αποστολών του ΝΑΤΟ, όσο και λόγω της ολοκλήρωσης δύο μεγάλων ενεργειακών έργων στην περιοχή, του σταθμού επαναεριοποίησης υγρού φυσικού αερίου (FSRU), αλλά και της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρισμού στην Κομοτηνή. Έτσι, διαρκώς πλοία φορτοεκφορτώνουν υλικά στον λιμένα. Επιπλέον, αναμένεται σύντομα να εκκινήσουν και οι μεταφορές σιτηρών από χώρες της Μαύρης Θάλασσας.

Πέραν, όμως, της διαθεσιμότητας των φορτηγών στην περιοχή, μεγάλο πρόβλημα συνιστά και η απουσία οδικού δικτύου, κατάλληλου να υποστηρίξει αυτού του είδους τις εμπορευματικές μεταφορές. Όπως επισημαίνει ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, για τα εμπορευματικά λιμάνια που αξιοποιούν συνδυασμένες μεταφορές, όπως αυτό της Αλεξανδρούπολης, όταν χάνεται ένας κρίκος αυτού του συνδυασμού μεταφορικών μέσων, οδηγεί στην απώλεια ενός σημαντικού πλεονεκτήματος.

Εικόνα για το πότε θα επαναλειτουργήσει εκ νέου ο σιδηρόδρομος δεν υπάρχει ακόμη. Σύμφωνα, ωστόσο, με όλες τις ενδείξεις, το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας και ειδικά οι εμπορευματικές μεταφορές φαίνεται ότι θα είναι από τα πρώτα που θα τεθούν σε λειτουργία. Εξάλλου, όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές, σε μεγάλο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Βορείου Ελλάδος (Πλατύ-Προμαχώνας και Πλατύ-Ειδομένη), το σύστημα τηλεδιοίκησης βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.

Εξάλλου, υπάρχει και το ΝΑΤΟ, που πιέζει για τις μεταφορές αμυντικού υλικού. Ας μην ξεχνάμε ότι στις 5 Μαρτίου 2023 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έδεσε για άλλη μια φορά το γιγαντιαίο αρματαγωγό Liberty Pride και ξεφορτώνει αμυντικό εξοπλισμό στο πλαίσιο των ασκήσεων του ΝΑΤΟ Atlantic Resolve 2023 και Defender Europe 2023. H τελευταία αναμένεται να διεξαχθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης το ερχόμενο καλοκαίρι, με τη συμμετοχή πολυεθνικών αμυντικών δυνάμεων.

Η έλευση του γιγαντιαίου αρματαγωγού Liberty Pride από το Τσάρλεστον των ΗΠΑ είναι μόνον η αρχή στη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού στο πλαίσιο της άσκησης Defender Europe 2023 και όλα δείχνουν ότι στο λιμάνι τους επόμενους μήνες θα πιάσουν κι άλλα μεγάλα πλοία του αμερικανικού στρατού και του ΝΑΤΟ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!