Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Πειραιάς: Μειώθηκε 16,6% η εμπορευματική κίνηση τον Ιανουάριο

Με το «αριστερό» ξεκίνησε το 2023 για το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα για τη δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, μητρικής της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), κατά τον πρώτο μήνα του έτους σημειώθηκε μείωση κατά 16,6% στον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν μέσω των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ.

Συγκεκριμένα, διακινήθηκαν 322,8 χιλιάδες «κουτιά», από 386,8 χιλιάδες που είχαν περάσει από τον Πειραιά τον αντίστοιχο μήνα του 2022. Τότε, μάλιστα, η σύγκριση με το 2021 ήταν θετική κατά 6,4%. Ωστόσο, αν ληφθεί υπόψη ότι στις αρχές του 2021 εξακολουθούσαν να ισχύουν τα μέτρα προστασίας έναντι της πανδημίας του κορονοϊού, είναι σαφές ότι ήταν εύκολο να καταγραφεί βελτίωση.

Η εξήγηση, πάντως, δεν είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί κι έγκειται στον φετινό εορτασμό του νέου κινεζικού έτους. Σε αντίθεση με άλλες χρονιές, όταν είθισται η εβδομαδιαία αυτή γιορτή στην Κίνα να καταγράφεται στις αρχές Φεβρουαρίου, φέτος αυτό συνέβη την περίοδο από τις 22 έως τις 29 Ιανουαρίου. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές ουσιαστικά ανεστάλησαν κατά το διάστημα αυτό, ενώ και τις ημέρες που προηγήθηκαν οι ρυθμοί ήταν χαμηλότεροι. Αυτή η εξέλιξη δεν συνέβη πέρυσι, όταν ο αντίστοιχος εορτασμός ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου. Ως εκ τούτου, οι μεταφορικοί όγκοι δεν είναι συγκρίσιμοι. Αντίστοιχα, τον φετινό Φεβρουάριο θα πρέπει να σημειωθεί αισθητή αύξηση, ακριβώς λόγω του ότι φέτος θα λειτουργήσει κανονικά η αγορά της Κίνας, κάτι που δεν συνέβη πέρυσι.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ολοκληρώθηκε με πτώση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά 7,3% έναντι του 2021. Συνολικά, διακινήθηκαν 4,35 εκατ. κοντέινερ, από 4,69 εκατ. το 2021 και 5,15 εκατ. το 2020. Ως εκ τούτου, από το 2020 μέχρι και το τέλος του 2022, έχουν «χαθεί» συνολικά 800.000 εμπορευματοκιβώτια, από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά. Οι απώλειες υπολογίζονται σε 15,5% συγκριτικά με το 2020.

Ωστόσο, πλέον αρχίζει να διακρίνεται «φως στο τούνελ», καθώς η άρση των περιορισμών γύρω από τον έλεγχο την πανδημίας στην Κίνα έχει διαμορφώσει εκ διαμέτρου νέα δεδομένα τον τελευταίο μήνα, αυξάνοντας σημαντικά τις ροές φορτίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco, τον Δεκέμβριο του 2022 πέρασαν συνολικά 382,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για μια κατακόρυφη αύξηση της τάξεως του 25,2%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, όταν αντίστοιχα είχε σημειωθεί κάμψη κατά 25,2%.

Θετικό είναι και το γεγονός ότι συνολικά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε από το ελληνικό λιμάνι κατέγραψε αύξηση κατά 4% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, με τον συνολικό αριθμό να διαμορφώνεται σε 1,07 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Ήταν η πρώτη τριμηνιαία αύξηση όλου του 2022, που ίσως να σηματοδοτεί και μια συνολική ανάκαμψη τους επόμενους μήνες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!