Γ.Δ.
1529.57 -0,07%
ACAG
+0,33%
6.02
BOCHGR
-0,79%
5
CENER
+0,51%
9.8
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,36%
8.22
EVR
-1,68%
1.465
NOVAL
+4,22%
2.47
OPTIMA
0,00%
13
TITC
-0,44%
45.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+1,10%
1.84
ΑΒΕ
+1,52%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,81%
2.71
ΑΚΡΙΤ
-1,29%
0.765
ΑΛΜΥ
+0,12%
4.255
ΑΛΦΑ
-0,12%
1.716
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,64%
10.7
ΑΣΚΟ
+1,21%
3.34
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.1
ΑΤΕΚ
+9,92%
0.72
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+1,37%
2.22
ΒΙΟ
+0,52%
5.75
ΒΙΟΚΑ
-1,29%
1.91
ΒΙΟΣΚ
-0,32%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,56%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+1,06%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.72
ΔΑΑ
-0,55%
8.354
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+1,26%
12.86
ΔΟΜΙΚ
-1,53%
2.9
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-5,06%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+6,82%
1.88
ΕΕΕ
+0,37%
33
ΕΚΤΕΡ
-5,38%
1.76
ΕΛΒΕ
+3,24%
5.1
ΕΛΙΝ
-0,45%
2.23
ΕΛΛ
+1,41%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.24
ΕΛΠΕ
-1,33%
7.4
ΕΛΣΤΡ
+2,22%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-1,41%
1.822
ΕΛΧΑ
+0,24%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,27%
1.195
ΕΤΕ
+0,12%
8.35
ΕΥΑΠΣ
+0,89%
3.41
ΕΥΔΑΠ
-0,67%
5.91
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
2.39
ΕΧΑΕ
+0,52%
4.85
ΙΑΤΡ
0,00%
1.67
ΙΚΤΙΝ
-0,14%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
+4,38%
5.01
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,37%
1.08
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6
ΙΝΤΕΤ
-1,74%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-0,15%
3.245
ΚΑΡΕΛ
-1,20%
328
ΚΕΚΡ
-0,74%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
-0,89%
0.445
ΚΟΥΑΛ
-1,44%
1.372
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.19
ΚΡΙ
-1,56%
15.75
ΚΤΗΛΑ
-2,20%
1.78
ΚΥΡΙΟ
-1,48%
1
ΛΑΒΙ
+5,14%
0.838
ΛΑΜΔΑ
-0,99%
7.02
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-5,83%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.256
ΛΟΓΟΣ
+1,23%
1.65
ΛΟΥΛΗ
-1,30%
3.04
ΜΑΘΙΟ
+6,93%
0.648
ΜΕΒΑ
0,00%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+0,43%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
+1,25%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-0,94%
21.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
-1,00%
25.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.28
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,35%
33.72
ΝΑΚΑΣ
-1,99%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-3,17%
27.5
ΟΛΠ
0,00%
30.85
ΟΛΥΜΠ
-1,15%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,19%
16.18
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,64%
0.788
ΟΤΕ
-1,42%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-0,53%
11.22
ΠΑΙΡ
-8,57%
0.96
ΠΑΠ
+1,18%
2.57
ΠΕΙΡ
+1,27%
4.314
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.38
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.28
ΠΛΑΘ
-2,29%
4.055
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+1,63%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,75%
5.4
ΡΕΒΟΙΛ
-0,60%
1.645
ΣΑΡ
+4,20%
11.42
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,96%
0.351
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-0,69%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,79%
1.27
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.646
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,75%
4.01
ΧΑΙΔΕ
+3,45%
0.6

Πειραιάς: Μειώθηκε 16,6% η εμπορευματική κίνηση τον Ιανουάριο

Με το «αριστερό» ξεκίνησε το 2023 για το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα για τη δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports, μητρικής της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ), κατά τον πρώτο μήνα του έτους σημειώθηκε μείωση κατά 16,6% στον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν μέσω των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ.

Συγκεκριμένα, διακινήθηκαν 322,8 χιλιάδες «κουτιά», από 386,8 χιλιάδες που είχαν περάσει από τον Πειραιά τον αντίστοιχο μήνα του 2022. Τότε, μάλιστα, η σύγκριση με το 2021 ήταν θετική κατά 6,4%. Ωστόσο, αν ληφθεί υπόψη ότι στις αρχές του 2021 εξακολουθούσαν να ισχύουν τα μέτρα προστασίας έναντι της πανδημίας του κορονοϊού, είναι σαφές ότι ήταν εύκολο να καταγραφεί βελτίωση.

Η εξήγηση, πάντως, δεν είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί κι έγκειται στον φετινό εορτασμό του νέου κινεζικού έτους. Σε αντίθεση με άλλες χρονιές, όταν είθισται η εβδομαδιαία αυτή γιορτή στην Κίνα να καταγράφεται στις αρχές Φεβρουαρίου, φέτος αυτό συνέβη την περίοδο από τις 22 έως τις 29 Ιανουαρίου. Ως εκ τούτου, οι εξαγωγές ουσιαστικά ανεστάλησαν κατά το διάστημα αυτό, ενώ και τις ημέρες που προηγήθηκαν οι ρυθμοί ήταν χαμηλότεροι. Αυτή η εξέλιξη δεν συνέβη πέρυσι, όταν ο αντίστοιχος εορτασμός ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου. Ως εκ τούτου, οι μεταφορικοί όγκοι δεν είναι συγκρίσιμοι. Αντίστοιχα, τον φετινό Φεβρουάριο θα πρέπει να σημειωθεί αισθητή αύξηση, ακριβώς λόγω του ότι φέτος θα λειτουργήσει κανονικά η αγορά της Κίνας, κάτι που δεν συνέβη πέρυσι.

Υπενθυμίζεται ότι το 2022 ολοκληρώθηκε με πτώση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατά 7,3% έναντι του 2021. Συνολικά, διακινήθηκαν 4,35 εκατ. κοντέινερ, από 4,69 εκατ. το 2021 και 5,15 εκατ. το 2020. Ως εκ τούτου, από το 2020 μέχρι και το τέλος του 2022, έχουν «χαθεί» συνολικά 800.000 εμπορευματοκιβώτια, από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά. Οι απώλειες υπολογίζονται σε 15,5% συγκριτικά με το 2020.

Ωστόσο, πλέον αρχίζει να διακρίνεται «φως στο τούνελ», καθώς η άρση των περιορισμών γύρω από τον έλεγχο την πανδημίας στην Κίνα έχει διαμορφώσει εκ διαμέτρου νέα δεδομένα τον τελευταίο μήνα, αυξάνοντας σημαντικά τις ροές φορτίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco, τον Δεκέμβριο του 2022 πέρασαν συνολικά 382,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για μια κατακόρυφη αύξηση της τάξεως του 25,2%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, όταν αντίστοιχα είχε σημειωθεί κάμψη κατά 25,2%.

Θετικό είναι και το γεγονός ότι συνολικά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε από το ελληνικό λιμάνι κατέγραψε αύξηση κατά 4% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, με τον συνολικό αριθμό να διαμορφώνεται σε 1,07 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Ήταν η πρώτη τριμηνιαία αύξηση όλου του 2022, που ίσως να σηματοδοτεί και μια συνολική ανάκαμψη τους επόμενους μήνες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!