THEPOWERGAME
Ως κορυφαίος προορισμός κατατάσσεται η Ελλάδα βάσει της ζήτησης που διαμορφώνεται για την χώρα μας από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας – μέλη της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA). Οι δύο βασικοί στόχοι άλλωστε, είναι να επανεκκινήσει η δραστηριότητα στην Ανατολική Μεσόγειο και η Ελλάδα να κερδίσει έδαφος στο homeporting. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις πηγών του powergame.gr, τα πρώτα λιμάνια που αναμένεται να επανεκκινήσουν είναι ο Πειραιάς, η Κέρκυρα και το Ηράκλειο. Ακολουθεί η Ρόδος, η Σαντορίνη και η Μύκονος.
Τέλος, ενδιαφέρον αρχίζει να ακούγεται και για το Κατάκολο, ενώ πολύ αμυδρές συζητήσεις για την ώρα γίνονται όσον αφορά τις προσεγγίσεις στο λιμάνι του Βόλου και της Πάρου.
Πάντως, όσον αφορά στο λιμάνι της Σαντορίνης, εξετάζονται επιπλέον παράμετροι, καθώς η γεωμορφολογία και το μέγεθος του λιμένα της δεν πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για ένα ασφαλές άνοιγμα.
H μεγαλύτερη αγορά σε χώρες δεξαμενής (source market) στην Ευρώπη είναι η Γερμανία, και ακολουθούν οι Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία. Σε επίπεδο προορισμού (destination market) πρώτη είναι η Ιταλία και ακολουθούν Ισπανία, Ελλάδα.
Το μεγάλο ερώτημα ασφαλώς, παραμένει η αγορά των ΗΠΑ καθώς η ελληνική αγορά κρουαζιέρας εξαρτάται από αυτήν με έναν αριθμό επιβατών που αγγίζει τα 5 εκατομμύρια περίπου.