Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Πειραιάς: Πτώση εμπορευματικής κίνησης 15,5% για την Cosco τη διετία 2021-2022

Συνολικές απώλειες της τάξεως του 15,5% έχει καταγράψει την τελευταία διετία της πανδημίας η δραστηριότητα της διακίνησης στο λιμάνι του Πειραιά. Ειδικότερα, με βάση τα σχετικά στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Cosco, το 2022 έκλεισε με πτώση της τάξεως του 7,3% σε σχέση με το 2021, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 4,35 εκατ. κοντέινερ, έναντι 4,69 εκατ. το 2021 και 5,15 εκατ. το 2020. Ως εκ τούτου, από το 2020 μέχρι και το τέλος του 2022 έχουν «χαθεί» συνολικά 800.000 εμπορευματοκιβώτια, από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, η εν Ελλάδι θυγατρική του κινεζικού ομίλου Cosco Shipping Ports.

Ωστόσο, πλέον αρχίζει να διακρίνεται «φως στο τούνελ», καθώς η άρση των περιορισμών γύρω από τον έλεγχο την πανδημίας στην Κίνα έχει διαμορφώσει νέα δεδομένα τον τελευταίο μήνα, αυξάνοντας σημαντικά τις ροές φορτίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco, τον Δεκέμβριο του 2022 πέρασαν συνολικά 382,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για μια κατακόρυφη αύξηση της τάξεως του 25,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, όταν αντίστοιχα είχε σημειωθεί κάμψη κατά 25,2%. Αν η αύξηση αυτή συνεχιστεί και τον Ιανουάριο και ακόμα περισσότερο και τον Φεβρουάριο, είναι πιθανό το ελληνικό λιμάνι να επιστρέψει σε τροχιά ανόδου, όπως άλλωστε συνέβαινε σταθερά τα προηγούμενα χρόνια, έως το 2020 και το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης.

Θετικό είναι και το γεγονός ότι συνολικά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκε από το ελληνικό λιμάνι κατέγραψε αύξηση κατά 4% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, με τον συνολικό αριθμό να διαμορφώνεται σε 1,07 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Ήταν η πρώτη τριμηνιαία αύξηση όλου του 2022, που ίσως να σηματοδοτεί και μια συνολική ανάκαμψη τους επόμενους μήνες.

Σε κάθε περίπτωση, η επίδοση του 2022 δεν ήταν αρκετή για να βελτιώσει τη θέση του Πειραιά σε διεθνές επίπεδο. Υπενθυμίζεται ότι ήδη από πέρυσι ο Πειραιάς απώλεσε την 5η θέση στην πανευρωπαϊκή κατάταξη και την πρώτη σε όλη τη Μεσόγειο, από το λιμάνι της Βαλένθια. Η τάση αυτή διατηρήθηκε και το 2022, καθώς ακόμα και χωρίς να υπολογίζεται ο Δεκέμβριος, το ισπανικό λιμάνι εμφανίζει υψηλότερα νούμερα απ’ ό,τι ο Πειραιάς. Συγκεκριμένα, μέχρι και τον περσινό Νοέμβριο (11μηνο) η Βαλένθια είχε εξασφαλίσει συνολική διακίνηση 4,67 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων, περισσότερα δηλαδή απ’ ό,τι ο Πειραιάς στο σύνολο του 2022. Πάντως, τα μεγέθη είναι κατά 9,5% χαμηλότερα και στη Βαλένθια, δείχνοντας ότι η πτωτική τάση δεν είναι ένα φαινόμενο που περιορίζεται αποκλειστικά στο ελληνικό λιμάνι, αλλά αποτελεί μια πραγματικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!