THEPOWERGAME
Συνεχίζεται ο πόλεμος των ναυπηγοεπισκεαυστών του Περάματος με την ΟΛΠ/Cosco. Μετά την ανοικτή επιστολή που απέστειλαν στον πρωθυπουργό οι ναυπηγοεπισκευαστές πριν ένα μήνα, τώρα απέστειλαν ανοικτή επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη. Στην επιστολή τους, οι ναυπηγοεπισκευαστές επαναφέρουν το θέμα της διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων της ναυπηγοεπισκευής καθώς είναι κάθετα αντίθετοι στο να παραδοθούν σε εταιρεία συνεργάτη του ΟΛΠ.
Παράλληλα, χθες πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας από τους εργαζόμενους στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη (ΝΕΖ) Περάματος με απόφαση του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και του Σωματείου Ναυπηγοξυλουργών κατά της πολιτικής της διοίκησης της ΟΛΠ/COSCO η οποία στόχο έχει τη συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στο Πέραμα. Οι ίδιοι αναφέρθηκαν σε άρνηση της εταιρείας να παραχωρηθεί θέση ναυπηγοεπισκευής στο πλοίο Silver Moon, με την αιτίαση ότι γίνονται εργασίες επισκευής και αναβάθμισης των μόλων του Περάματος.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους η ΟΛΠ/Cosco συστηματικά περιορίζει την ναυποηγοεπισκευαστική ζώνη, καθώς έχει μετατρέψει σε parking αργούντων πλοίων πολλές θέσεις ναυπηγοεπισκευής πλοίων στους μόλους του Περάματος.
Από την άλλη πλευρά, η ανοικτή επιστολή τους προς τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη υπογράφεται από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) και την Ένωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά (ΕΝΩΜΗΧΠΕ). Στην επιστολή τους, οι επιχειρήσεις ναυπηγοεπισκευής ζητούν τον διαχωρισμό της διαχείρισης των καταλοίπων επισκευών πλοίων από τα λειτουργικά απόβλητα.
Οι ναυπηγοεπισκευαστές θεωρούν ότι τα κατάλοιπα της ναυπηγοεπισκευής συνιστούν βιομηχανικά κατάλοιπα και ότι θα πρέπει αυτά ο πλοιοκτήτης να τα διαχειρίζεται ο ίδιος με τις εταιρείες της επιλογής του. Αντίθετα ο ΟΛΠ ζητεί και τα κατάλοιπα της ναυπηγοεπισκευής να τα διαχειρίζεται ο πάροχος που έχει ορίσει ο ίδιος για τα πλοία της γραμμής που «πιάνουν» στο λιμάνι του Πειραιά.
Οι ναυπηγοεπισκευαστές θεωρούν ότι ο λύση της ΟΛΠ/Cosco περιορίζει τον ανταγωνισμό, είναι ακριβή για τους ίδιους και τους πλοιοκτήτες, με αποτέλεσμα να χάνει σε ανταγωνιστικότητά η ΝΕΖ Περάματος. «Αν οι πλοιοκτήτες και το ναυπηγοεπισκευαστικό συνεργείο ή ναυπηγείο έχουν -όπως είναι νόμιμο- την ευθύνη ανάθεσης της διαχείρισης των καταλοίπων επισκευών πλοίων σε όσες εταιρείες έχουν τις νόμιμες προϋποθέσεις, τότε αντικειμενικά “ανοίγει” ο ελεύθερος ανταγωνισμός», αναφέρουν στην επιστολή τους προς τον υπουργό Ναυτιλίας, ο πρόεδρος του ΣΕΝΑΒΙ, Βασίλης Κανακάκης, και ο πρόεδρος της ΕΝΩΜΗΧΠΕ, Κώστας Σπυρόπουλος. Προσθέτουν μάλιστα ότι «το ζήτημα έχει τη σοβαρή Εθνική του διάσταση, γιατί πλοία που παρακάμπτουν τον Πειραιά, συνήθως κατευθύνονται σε λιμάνια της γειτονικής Τουρκίας».
Για το λόγο αυτό οι ναυπηγοεπισκευαστές ζητούν από τον υπ. Ναυτιλίας την επαναφορά της ισχύος της απόφασης 180/2020 της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) από τις λιμενικές αρχές έτσι ώστε «να ανοίξει ο ανταγωνισμός, τουλάχιστον για τα κατάλοιπα των επισκευών πλοίων».
Οι πιέσεις των ναυπηγοεπισκεαυστών αναμένεται να πυκνώνουν καθώς θα πλησιάζουν οι εκλογές. Αρωγός στην προσπάθειά τους είναι και όλα σχεδόν τα κόμματα της αντιπολίτευσης με προεξάρχουσα το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης που αναμένεται να φέρει το θέμα και στη Βουλή. Επίσης οι ναυπηγοεπισκευαστές αρχίζουν να νοιώθουν και τον εγχώριο ανταγωνισμό, αφού εκτός από το Νεώριο της Σύρου, σε λίγο θα έχουν ν’ αντιμετωπίσουν και τον ανταγωνισμό από τα παρακείμενα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας που ετοιμάζονται να επαναλειτουργήσουν.